![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Nå er det vel omsider torsdag for dere der over pytten. Ikke for meg, men eneste mulighet jeg har til å starte en god morgen tråd er som regel ved å være i et annet land. Jeg er ingen morgenfugl.
Uansett... her er jeg... stablet inn i AA-kantina... ruslet til baren og spurte om jeg kunne få smake på Malbec'en deres. - "hmmmm... are you American or British Airways?" - "British Airways" - "Aaaaaah... of course you can taste. You can sample them all if you like" Skjønner at dette blir et bra lounge besøk. Når han i tillegg kunne splitte en 10-er for meg så jeg hadde tipspenger til han var vi bestevenner. Elgen og elefanten har jeg knapt sett siden de fikk vite at det holdt å vise frem boardingpasset sitt, og så fikk de alt de ville fra menyen gratis. Da bare løp de avgårde... med hender og boardingpass veivende over hodet. Skimtet så vidt Helge istad, da han satt i en barstol og forsøkte flørte med bardama over et glass nedfallsfrukt. Fnate så jeg stod og forsvarte et kakefat mot inntrengere (andre passasjerer) Så ja... ha en fin en. Her er det #62K-in-yo-face og #BA218-4-ever
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hmm .. Hvis Helge scorer med bardama, kan det jo bli flere turer til paradiset i vest .
![]() G'aften fra litt lenger sør og øst. Her sitter man i stresslessen og sløver med ipad og bikkje i fanget. Dagens gjøremål er OVER. Punktum. Mulig jeg sliter meg til å helle litt brunt i ett glass. Ha en god tur, alle som skal hjem. Eller ut. Og da kom Pondus seilende inn i iPad'en ... Kvelden er reddet! Last edited by LN-MOW; 13-10-2016 at 02:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God natt fra Trøndelag, stikker en snartur i drømmeland før en av SAS sine minigriser tar meg til OSL
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
God morgen fra Elgstua og Elverum. Snart klar for en av Norges beste hotelfrokoster før NSB tar meg videre oppover Østerdalen. Ha en herlig torsdag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Bingo, da har vi samme smak. Har 2 slike, sikkert 20 år gamle men ser splitter ny ut og behagelig som en snartur på horehus med et glass champagne i neven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra 20-bussen i det vi passerer Sagene. 3 grader når jeg dro hjemmefra, men ennå en stund til jeg kan håpe på skiføre. Ha en fin dag
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God morgen!
Herlig dag med kun noen korte timer på kontoret i kveld. Høstværet har satt seg og skal nytes i digre magadrag. Ha en nydelig torsdag ![]()
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
God morgen fra Asker. Ja, er langt ute på bondelandet for å ha faglig samling. Etter at den faglige delen var ferdig igår spurte jeg i hotellets resepsjon hvilke severdigheter jeg burde få meg meg. De ble svar skyldig og var visst ikke vant til å bli spurt om denslags. Tok en rundtur og etter å ha fått med meg høydepunkter som Trekanten shoppingsenter og gatekapellet så konkluderte jeg med at dette neppe ville redde norges reiselivsbransje.
Etter en god hotell-lunch og hotell-middag igår satser jeg på en god hotell-frokost og enda en god hotell-lunch idag. Og så er det selvsagt enda en dag med faglig innhold mens innboksen fylles opp at saker som ikke blir besvart. Ha en god en alle som føler at de er litt på ferie selv om de er på jobb.
![]() |
#9 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
G`mornings fra Sola. Her var en tidlig på an i dag og følgelig første pax til kontoret. Premien var ryddesjau på tekjøkkenet for der så det ut som at det var funnet sted et terrorangrep.
Nå er en godt plantet i kontorstolen, kaffe i kruset og klar for første akt - sjekke diverse forumer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Usj, typisk norsk hotellfrokost, ikke mulig å få stekt egg uten rå plomme.
![]() |
#11 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
God morgen fra 22 grader i luften - det er sydligere strøk, nemlig fra Mallorca og lett overskyet. Gode bademuligheter for de som ønsker - motsatt enn snart mulighet for ski på bena hjemme på berget.
Ha en flott dag videre. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
God formiddag fra Gran Canaria, her trives man godt som vanlig og tempen har liggi på 26-30 hele uka.
Nyt dagen folkens Bytta nick fra Snowman OSL Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God formiddag fra OSL. Aeroflot til SVO og etterhvert EVN venter. Tydelig at de ansatte som er satt til å betjene Aeroflot på OSL har fått et kurs i kundeservice hos russerne. Dvs ha deg vekk holdning. Har ikke noe status hos SkyTeam - men de har sjeldent passet mine reiseplaner og de var billige til Yerevan. Må kjenne litt på å være vanlig dødelig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
God dag fra Bergen. Leppepromaden og astmadisin er pakket og man er snart klar for å nyte siste del av potetferien i fjellheimen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra London, der jeg har en saftig layover.
Her sitter jeg som selveste Kaptein-Klein. Ved boarding i går var det en familie med småbarn som var spredd rundt i andre etg på BA 747'en. Det var et himmelsk leven med løping og veiving. De var enten opup's eller hadde bare ikke giddet velge seter. Det var ihvertfall veldig om å gjøre å få 62K-setet mitt (det er beste setet i hele bussen). Til slutt sa jeg ja, og ble flyttet til et midtgangsete. Men jeg gjorde det ikke uten en nokså muggen mine. Irriterer meg over at den som har forberedt seg må vike for dem som gir f**n. Men når det er barn synes jeg man må vike. De kan jo ikke sitte alene. Jeg var sliten og hadde gledet meg skikkelig til å sette meg i kokongen min og bare være meg. Jeg er svært dårlig på å skjule sånt, selv om jeg ikke sier så mye. Anywaaaaay... det må ha satt BA systemene i høygir, og med halve crewet som kom løpende for å unnskylde seg, ta meg i hånden og uttrykke sin forferdelse ble det riktig kleint. Folk rundt lurte jo på hva slags fyr dette var. Sidemannen min fikk ikke engang lov til å ta ned divideren sin for å få drikke eller mat. De røsket det opp igjen hver gang til jeg fikk sagt fra at det var null stress. Herlighet, liksom... Jeg skip'et mat og drikke og la meg rett og sove. Våknet til frokost... Da kom f**n meg mannen i familien gående med en gave til meg som han hadde kjøpt i inflight shop'en. Overrakte og greier... mens alle så på. Gud hjelpe så flaut. Jeg forsøkte å si at det jo var helt unødvendig. Men det var ikke tale om, og tross alt var det jo veldig snilt av han. Av flyet. Igjennom security. Inn til loungen, der loungevakten scanner boarding passet. - "Oh... wait sir... I have a message for you..." - sier hun alvorlig. - "Okeeeey..." Så rettet hun seg opp og sa høyt og tydelig - "You are a phenomenally important customer for us!" - "Okeeeeeeey... uhm... eeeee.... thanks, I suppose" - med gradvis økende solbrenthet i ansiktet. Altså, noe må ha satt systemene deres i overspin. Skulle tro det hadde vært tidenes ballade ombord. Men i all enkelhet var det bare at jeg ga fra meg yndlingssetet med en litt sur mine, og satt stille og så sur ut. Siden unnskylte jeg til crewet at jeg hadde sittet og sett sur ut, da det ikke var deres skyld. Nå mangler det bare at noen spiller en trompetballade for meg ombord i BA768 til Oslo senere i dag. Ja ja... (EDIT: Det var ikke crewet som flyttet meg eller spurte om å flytte meg.)
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 13-10-2016 at 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
God dag fra jobben. Mye som skjer i media, så ble nok å gjøre. Stakkars folk. Ikke for det - den norske vintersportsselvgodheten har godt av en kakk. De senere årene har vært en ganske kvalmende selvgodhet og selvdyrking, så personlig har jeg fått avsmak på det som tidligere var gøy. Nuvel - nok sutring. Ut for å kjøpe Duffel Bag i dag. Ellers lite på programmet. Ha en fin dag, også de som ikke liker perfekt stekte egg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Flyklapper
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Har to selv. En supercomfy som jeg hadde med meg fra Norge og en som vi kjøpte nærmest ubrukt for 300 daler på et consignmentsalg for et par år siden. +1 !! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
https://www.youtube.com/watch?v=k23slUchH9o
![]() |
![]() |
#19 |
Helgeturekstremist
|
![]()
De som liker det kan bare slenge hele egget helt rått i seg. Andre bør kunne få en det fullstendig varmebehandlet slik at man slipper unna Salamonella og slikt.
![]() |
#20 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Men hva skjedde med Elefanten og Helge ? De blir jo ikke nevnt - ble de gjenglemt i skuffen ved sete 62K - er de på vei mot fremmede land - en BA 747 kan jo fort være på vei mot Asia og vi vet jo hva som kan skje da - skumle tider
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God torsdag fra L1 | Someone | Flyforum | 14 | 23-05-2019 20:54 |
God torsdag fra SAW! | petter380 | Flyforum | 15 | 14-12-2017 15:50 |
God torsdag fra hovedstaden | Someone | Flyforum | 13 | 04-12-2015 06:57 |
God søndag fra den gylne gåsa | Fnate | Flyforum | 16 | 06-01-2013 20:31 |
God torsdag den 9.august | LN-FHU | Flyforum | 12 | 09-08-2012 12:04 |