Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-09-2016, 14:36   #101
view
ScanFlyer Gold

Default Re: Jeg skal reise med Emirates og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Fellowplane View Post
Hei.

Spør på vegne av familiemedlem som neste mandag skal reise med Emirates OSL - DXB - CEB.
Emirates sendte i dag en mail hvor det står at transfer videre fra DXB er forskjøvet med to døgn. Forklaringen er "operational requirements" og det oppgis ingen ytterligere informasjon om hva man kan gjøre. Hvilke rettigheter har man i et slikt tilfelle? Vil tro at avbestilling og full refusjon er rimelig å forvente, evt. Ombooking til manilla istedet for cebu
Jeg ville ringt dem å hørt. Skulle tro at de kan få Dubai Connect (hotell, måltider dekket) men det gjelder vel i utgangspunktet opp til 24 t connection. Nå er det jo Emirates sin feil dette her, og en helt annen sak er jo hvorvidt man er interessert i 2 døgn i Dubai.

Da ville jeg heller endret avreisen fra Norge, men ombooking Manilla er sikkert kurrant om det er plass, dog dekker de neppe reisen videre i så fall.
view is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2016, 14:46   #102
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Siden utreisen er fra Europa har du de vanlige EU-rettighetene:
https://en.wikipedia.org/wiki/Regulation_261/2004

Kan hende du finner noen svar i denne tråden også:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=114531

Old 28-09-2016, 00:05   #103
Fellowplane
ScanFlyer Blue

Takk for svar!

Emirates tilbød enten full refusjon eller å endre tidspunktet for reisen slik at man slapp to døgns layover i Dubai. De tilbød også ombooking til Manilla, men da uten å dekke kostnader for separat flyvning videre til Cebu. Endring av tidspunkt for reisen var det som passet best siden det ikke fristet å ha en separat connection i Manilla.
Fellowplane is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2016, 00:07   #104
geha
ScanFlyer Blue

Har akkurat kjøpt tur med Emirates Oslo- Bangkok på økonomi.. Avreise oppunder jul og retur rundt nyttår. Selvfølgelig fordi de var billigst, i kombinasjon med ok ventetider i Dubai. Har ikke prøvd dem før, men har lest litt her inne. Bryr meg ikke all verden om maten, men liker ha litt plass både til bein og andre kroppsdeler. Ser litt mørkt på 10 seter i bredden i en 777, men øyner håp om at A380 Dubai- Bangkok er noen hakk bedre. Frykter jeg går på en smell med dette flyvalget. Er det grunn til det?
geha is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2016, 04:29   #105
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Quote:
Originally Posted by geha View Post
Har akkurat kjøpt tur med Emirates Oslo- Bangkok på økonomi.. Avreise oppunder jul og retur rundt nyttår. Selvfølgelig fordi de var billigst, i kombinasjon med ok ventetider i Dubai. Har ikke prøvd dem før, men har lest litt her inne. Bryr meg ikke all verden om maten, men liker ha litt plass både til bein og andre kroppsdeler. Ser litt mørkt på 10 seter i bredden i en 777, men øyner håp om at A380 Dubai- Bangkok er noen hakk bedre. Frykter jeg går på en smell med dette flyvalget. Er det grunn til det?

Nei, det er ingen grunn til det.

Flyr du EK så blir det mest 777/380, lite annet å velge mellom.

Jeg med 40 kilo ekstra kroppsvekt sitter helt greit på EK øko. Foretrekker midtgangsete fremfor vindu da vindu kan ha litt mindre beinplass på enkelte seter (ikke spør hvilken)

God tur.

Sent from my iPhone using Tapatalk

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2016, 08:07   #106
geha
ScanFlyer Blue

Takk for svar, da satser jeg på at du har rett.
geha is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2016, 08:42   #107
Fry
ScanFlyer Silver

Fry's Avatar

Emirates har vel begynt å selge extera legroom-setene sine, så du kan jo evt betale for de allerede nå hvis du vil sikre deg litt bedre benplass
Fry is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2016, 20:40   #108
Starling
ScanFlyer Silver

Jeg skal reise med Emirates OSL - DXB - BKK, og har bestilt aller billigste billett.

Lite viste jeg at PPL eksamen (teoretiske) er samme dag som flyet går, altså jeg skulle helst booket om. Jeg ser det går på kveldstid samme dag LHR-DXB, slik at jeg rekker DXB-BKK. Da blir det 1t30m transfer, istedet for 9timer. Ypperlig.

Vi er en liten gjeng som reiser, hvor av en i følget ikke har bestilt billett enda. Så jeg har to alternativer:

1) Selge billett til vedkommende som ikke har bestilt, og betale navnegebyr(?)
2) Booke nye billetter; LHR-DXB-BKK-DXB-OSL.

Jeg får bare feilmelding når jeg prøver å endre navn, og endre segment. Så jeg får ikke opp noe pris.

Noen har som har peiling på hva gjør bør gjøre, og hva det vil koste?
Starling is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2016, 10:29   #109
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

På restriktive billetter tror jeg ikke at EK tillater verken endringer av tid, dato og routing eller name change. Du må ringe dem for å sjekke, meld gjerne tilbake.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2016, 03:15   #110
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Hvor mye koster OSL-DXB å oppgradere i penger?
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2016, 10:16   #111
grindstein
ScanFlyer Silver

Det avhengig av hva du alt har betalt for biletten. Om du logger deg inn på adminstrer min bokking med bokkingrefferanse og etternavn vil du kunne sjekke det.
Old 22-11-2016, 11:07   #112
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Hvor mye koster OSL-DXB å oppgradere i penger?

Spurte en gang om oppgradering ved innsjekk osl for moroskyld og da skulle de ha 9500 kr den ene veien til dxb..,

Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2016, 11:39   #113
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Spurte en gang om oppgradering ved innsjekk osl for moroskyld og da skulle de ha 9500 kr den ene veien til dxb..,

Oi det var nokså dyrt.! Det er det ikke vært.

Er emirates med i plusgrade ? Kjøpte en vei til SEZ i ØKO og retur fra MRU i BIZ. Sparte 10000 på det...
Old 22-11-2016, 13:31   #114
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by grindstein View Post
Det avhengig av hva du alt har betalt for biletten. Om du logger deg inn på adminstrer min bokking med bokkingrefferanse og etternavn vil du kunne sjekke det.
De ville ha 11 000 en vei. Betalte 7900 for to personer LAX-ARN. Så det var ikke akkurat noe tilbud. BIZ produktet tl Emirates er kanskje ikke noe å skryte av?
Old 22-11-2016, 15:06   #115
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
De ville ha 11 000 en vei. Betalte 7900 for to personer LAX-ARN. Så det var ikke akkurat noe tilbud. BIZ produktet tl Emirates er kanskje ikke noe å skryte av?
Det var da en veldig flygal routing
Old 22-11-2016, 16:53   #116
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Det var da en veldig flygal routing
Lax-arn var i sommer. brukte den bare som sammenlign
Old 05-12-2016, 23:30   #117
Millemor
ScanFlyer Blue

Millemor's Avatar

Jeg sitter og kikker etter billetter til Sør-Afrika turen 2017. Reisen ser foreløpig sånn ut:

10/3 OSL - DXB
5 timer og 15 minutter connection på DXB
11/3 DXB - JNB (avgang kl. 04:40 lokal tid)

29/3 JNB - DXB
.
2/4 DXB - OSL

Med Economy hele veien koster denne turen snaue 6.300 kr. For 8.200 kr kan jeg oppgradere til Business Class på turen sørover og det må jeg innrømme at frister. Det som frister mest er jo å sitte komfortabelt på flyet, særlig på etappen fra DXB til JNB, og loungetilgang på DXB mens jeg venter på flyet til JNB. Er jo ikke en uvesentlig kostnad, så hva tenker folk her? Er det verdt pengene?
Old 06-12-2016, 00:23   #118
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Jeg ville oppgradert den ene veien for å ha prøvd C klassen til EK. Som ungdomen fint sier, yolo - kjør på!
Old 06-12-2016, 12:15   #119
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Millemor View Post
Jeg sitter og kikker etter billetter til Sør-Afrika turen 2017. Reisen ser foreløpig sånn ut:

10/3 OSL - DXB
5 timer og 15 minutter connection på DXB
11/3 DXB - JNB (avgang kl. 04:40 lokal tid)

29/3 JNB - DXB
.
2/4 DXB - OSL

Med Economy hele veien koster denne turen snaue 6.300 kr. For 8.200 kr kan jeg oppgradere til Business Class på turen sørover og det må jeg innrømme at frister. Det som frister mest er jo å sitte komfortabelt på flyet, særlig på etappen fra DXB til JNB, og loungetilgang på DXB mens jeg venter på flyet til JNB. Er jo ikke en uvesentlig kostnad, så hva tenker folk her? Er det verdt pengene?
Har flydd tilsvarende selv bare til Cape Town nylig, kan si at det er vel verdt business på veien nedover. Du er stup trøtt ved avgang i 4 tiden på natten der nede, så her er det gull å legge seg ned å sove. Da kan man faktisk fungere normalt ved ankomst.

Må si tillegget på 1900 kr var meget rimelig for oppgradering til business en vei. Du får jo også bra lounge på vei ned med plenty mat og drikke, inklusiv free flow Moet. Da sover man jo ekstra godt, som kjent.
view is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2016, 13:53   #120
Millemor
ScanFlyer Blue

Millemor's Avatar

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Jeg ville oppgradert den ene veien for å ha prøvd C klassen til EK. Som ungdomen fint sier, yolo - kjør på!
Quote:
Originally Posted by view View Post
Har flydd tilsvarende selv bare til Cape Town nylig, kan si at det er vel verdt business på veien nedover. Du er stup trøtt ved avgang i 4 tiden på natten der nede, så her er det gull å legge seg ned å sove. Da kan man faktisk fungere normalt ved ankomst.

Må si tillegget på 1900 kr var meget rimelig for oppgradering til business en vei. Du får jo også bra lounge på vei ned med plenty mat og drikke, inklusiv free flow Moet. Da sover man jo ekstra godt, som kjent.
Takk for svar. Ser jeg har formulert meg litt klønete. Jeg må betale 8.200,- i tillegg til de 6.300,- for økonomibilletten for å oppgradere til business, altså totalt ca 14.500,-.

Jeg fløy tilsvarende rute til JNB ved påsketider i år og da var jeg stuptrøtt når jeg gikk ombord på flyet fra DXB og sovnet faktisk ganske umiddelbart etter takeoff, men søvnkvaliteten er jo så som så i et Economy sete. Skal vel ikke skryte på meg at jeg fungerte veldig bra på ankomstdagen og var ikke veldig klar for søndagslunsj ute med vennene mine og flere mennesker jeg ikke kjenner veldig godt, men har møtt et par ganger for. Smalltalk var liksom ikke det jeg var mest motivet for da, var mer fristende å stupe i seng. Blir nok tilsvarende "program" ved ankomst denne gangen også, da det blir rett i bursdagsfeiring for en av vennene mine der. En ettermiddag med braai (griilling), vin og øl kan bli hard etter den reisa i Economy.

Ettersom min eneste erfaring med å fly Business er fra da jeg ble oppgradert med Lufthansa fra Frankfurt til Roma frister det veldig å kline til og oppleve "skikkelig" businessclass på langtur. Og flighten fra DXB til JNB er med A380 så det er jo en anledning til å oppleve annen etasje på det flyet... Det frister helt sinnsykt!

Posting Rules