![]() |
|
![]() |
#101 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Da ville jeg heller endret avreisen fra Norge, men ombooking Manilla er sikkert kurrant om det er plass, dog dekker de neppe reisen videre i så fall. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Siden utreisen er fra Europa har du de vanlige EU-rettighetene:
https://en.wikipedia.org/wiki/Regulation_261/2004 Kan hende du finner noen svar i denne tråden også: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=114531
![]() |
#103 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svar!
Emirates tilbød enten full refusjon eller å endre tidspunktet for reisen slik at man slapp to døgns layover i Dubai. De tilbød også ombooking til Manilla, men da uten å dekke kostnader for separat flyvning videre til Cebu. Endring av tidspunkt for reisen var det som passet best siden det ikke fristet å ha en separat connection i Manilla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har akkurat kjøpt tur med Emirates Oslo- Bangkok på økonomi.. Avreise oppunder jul og retur rundt nyttår. Selvfølgelig fordi de var billigst, i kombinasjon med ok ventetider i Dubai. Har ikke prøvd dem før, men har lest litt her inne. Bryr meg ikke all verden om maten, men liker ha litt plass både til bein og andre kroppsdeler. Ser litt mørkt på 10 seter i bredden i en 777, men øyner håp om at A380 Dubai- Bangkok er noen hakk bedre. Frykter jeg går på en smell med dette flyvalget. Er det grunn til det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]() Quote:
Nei, det er ingen grunn til det. Flyr du EK så blir det mest 777/380, lite annet å velge mellom. Jeg med 40 kilo ekstra kroppsvekt sitter helt greit på EK øko. Foretrekker midtgangsete fremfor vindu da vindu kan ha litt mindre beinplass på enkelte seter (ikke spør hvilken) God tur. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svar, da satser jeg på at du har rett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Emirates har vel begynt å selge extera legroom-setene sine, så du kan jo evt betale for de allerede nå hvis du vil sikre deg litt bedre benplass
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg skal reise med Emirates OSL - DXB - BKK, og har bestilt aller billigste billett.
Lite viste jeg at PPL eksamen (teoretiske) er samme dag som flyet går, altså jeg skulle helst booket om. Jeg ser det går på kveldstid samme dag LHR-DXB, slik at jeg rekker DXB-BKK. Da blir det 1t30m transfer, istedet for 9timer. Ypperlig. Vi er en liten gjeng som reiser, hvor av en i følget ikke har bestilt billett enda. Så jeg har to alternativer: 1) Selge billett til vedkommende som ikke har bestilt, og betale navnegebyr(?) 2) Booke nye billetter; LHR-DXB-BKK-DXB-OSL. Jeg får bare feilmelding når jeg prøver å endre navn, og endre segment. Så jeg får ikke opp noe pris. Noen har som har peiling på hva gjør bør gjøre, og hva det vil koste? |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
På restriktive billetter tror jeg ikke at EK tillater verken endringer av tid, dato og routing eller name change. Du må ringe dem for å sjekke, meld gjerne tilbake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvor mye koster OSL-DXB å oppgradere i penger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det avhengig av hva du alt har betalt for biletten. Om du logger deg inn på adminstrer min bokking med bokkingrefferanse og etternavn vil du kunne sjekke det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Er emirates med i plusgrade ? Kjøpte en vei til SEZ i ØKO og retur fra MRU i BIZ. Sparte 10000 på det... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Jeg sitter og kikker etter billetter til Sør-Afrika turen 2017. Reisen ser foreløpig sånn ut:
10/3 OSL - DXB 5 timer og 15 minutter connection på DXB 11/3 DXB - JNB (avgang kl. 04:40 lokal tid) 29/3 JNB - DXB . 2/4 DXB - OSL Med Economy hele veien koster denne turen snaue 6.300 kr. For 8.200 kr kan jeg oppgradere til Business Class på turen sørover og det må jeg innrømme at frister. Det som frister mest er jo å sitte komfortabelt på flyet, særlig på etappen fra DXB til JNB, og loungetilgang på DXB mens jeg venter på flyet til JNB. Er jo ikke en uvesentlig kostnad, så hva tenker folk her? Er det verdt pengene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Jeg ville oppgradert den ene veien for å ha prøvd C klassen til EK. Som ungdomen fint sier, yolo - kjør på!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Må si tillegget på 1900 kr var meget rimelig for oppgradering til business en vei. Du får jo også bra lounge på vei ned med plenty mat og drikke, inklusiv free flow Moet. Da sover man jo ekstra godt, som kjent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Jeg fløy tilsvarende rute til JNB ved påsketider i år og da var jeg stuptrøtt når jeg gikk ombord på flyet fra DXB og sovnet faktisk ganske umiddelbart etter takeoff, men søvnkvaliteten er jo så som så i et Economy sete. Skal vel ikke skryte på meg at jeg fungerte veldig bra på ankomstdagen og var ikke veldig klar for søndagslunsj ute med vennene mine og flere mennesker jeg ikke kjenner veldig godt, men har møtt et par ganger for. Smalltalk var liksom ikke det jeg var mest motivet for da, var mer fristende å stupe i seng. Blir nok tilsvarende "program" ved ankomst denne gangen også, da det blir rett i bursdagsfeiring for en av vennene mine der. En ettermiddag med braai (griilling), vin og øl kan bli hard etter den reisa i Economy. Ettersom min eneste erfaring med å fly Business er fra da jeg ble oppgradert med Lufthansa fra Frankfurt til Roma frister det veldig å kline til og oppleve "skikkelig" businessclass på langtur. Og flighten fra DXB til JNB er med A380 så det er jo en anledning til å oppleve annen etasje på det flyet... Det frister helt sinnsykt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeg skal reise med Thai og lurer på noe | evenes | Reiseforum | 474 | 19-01-2020 23:13 |
Jeg skal reise med FlyViking og lurer på noe | Tarzan | Reiseforum | 1 | 23-07-2017 19:25 |
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015) | Fred | Reiseforum | 31 | 24-11-2015 11:47 |
Hvor skal jeg reise i Asia? | Hypern | Reiseforum | 19 | 09-08-2013 23:30 |