Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-08-2016, 18:01   #1
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,924
Default Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Igjen, hadde jeg vært ESA/EU ville jeg sagt at du her ikke egentlig svarer på spørsmålet, men du gjentar kun at SD skal ha rett til å utforme tilleggskrav som de ønsker. ESA vil si:
1. Påvirker disse kravene konkurransen urettmessig slik at man ikke kan få reell konkurranse uten at det er noen grunn til det? ESA vil si at det kan man ikke. Det du egentlig sier her er vel også at SD ikke synes at regelverket som LT forvalter på vegne av SD er godt nok.

dette basert på
2. Disse spesielle topologiske forholdene og værforholdene - er det slik at disse kun inntreffer når man flyr på oppdrag for staten, og ikke når man flyr kommersielt til de samme flyplassene?
(se forøvrig listen med flyplasser jeg nevner i et tidligere innlegg som alle (?) er åpne for kommersiell flygning i tillegg til FOT-rutene)
Jeg tror årsaken til at vi ikke er helt enige, er at jeg ser på FOT Anbudet som et innkjøp av tjenester og at når man kjøper noe kan legge til krav (dog er de dårlig formulert ) som man mener er nødvendig for at man får den varen man kjøper, og varen inkluderer f.eks. en kvalitet I form av regularitet. Jeg ville tro at nøyaktig de samme kravene ville bli lagt til om man kjøpte dette som kommersiell "vare".
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2016, 21:00   #2
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Jeg tror årsaken til at vi ikke er helt enige, er at jeg ser på FOT Anbudet som et innkjøp av tjenester og at når man kjøper noe kan legge til krav (dog er de dårlig formulert ) som man mener er nødvendig for at man får den varen man kjøper, og varen inkluderer f.eks. en kvalitet I form av regularitet. Jeg ville tro at nøyaktig de samme kravene ville bli lagt til om man kjøpte dette som kommersiell "vare".
Dette er et innkjøp i statlig regi, og da gjelder spesielle regler. Dette har jeg forsøkt å få frem i flere innlegg. Innkjøp i privat regi er noe ganske annet.
TOS is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Nye gule Helikoptere på Gardermoen - er dette nye Luftambulanser? ATC-flyradar Flyforum 3 23-07-2018 15:40
Norwegians nye sommerruter fra Oslo og andre nye ruter i 2012 matsbg Flyforum 40 21-06-2012 23:03
Vil kjøpe nye fly for å overvåke «Det nye Norge» Twin Otter Flyforum 1 22-07-2011 08:32
Slik blir Norwegian nye fly (benplass, nye stoler m.m.) seatsniffer Flyforum 43 22-05-2009 15:21
CHC utvider kraftig på KSU - 2 nye maskiner og 20 nye flygere/mekanikere fkrlf Flyforum 3 16-02-2007 20:41


All times are GMT +2. The time now is 12:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.