Quote:
Originally Posted by TOS
Igjen, hadde jeg vært ESA/EU ville jeg sagt at du her ikke egentlig svarer på spørsmålet, men du gjentar kun at SD skal ha rett til å utforme tilleggskrav som de ønsker. ESA vil si:
1. Påvirker disse kravene konkurransen urettmessig slik at man ikke kan få reell konkurranse uten at det er noen grunn til det? ESA vil si at det kan man ikke. Det du egentlig sier her er vel også at SD ikke synes at regelverket som LT forvalter på vegne av SD er godt nok.
dette basert på
2. Disse spesielle topologiske forholdene og værforholdene - er det slik at disse kun inntreffer når man flyr på oppdrag for staten, og ikke når man flyr kommersielt til de samme flyplassene?
(se forøvrig listen med flyplasser jeg nevner i et tidligere innlegg som alle (?) er åpne for kommersiell flygning i tillegg til FOT-rutene)
|
Jeg tror årsaken til at vi ikke er helt enige, er at jeg ser på
FOT Anbudet som et innkjøp av tjenester og at når man kjøper noe kan legge til krav (dog er de dårlig formulert ) som man mener er nødvendig for at man får den varen man kjøper, og varen inkluderer f.eks. en kvalitet I form av regularitet. Jeg ville tro at nøyaktig de samme kravene ville bli lagt til om man kjøpte dette som kommersiell "vare".