Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-07-2016, 09:49   #181
mann78
ScanFlyer Blue

Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Hvis du har lagt til EB-nummer i bestillingen, så kommer sølvkortet med i billetten så å si. Hvis ikke, må du vise det manuelt. Lykke til med det hos fast-track personalet på OSL, hvor jeg har overhørt mang en forsmådd EBS som feilaktig har blitt avvist. Til gjengjeld er det null problem å komme inn til SAS' businesslounge.

SAS har imidlertid ingen egen lounge på LHR, så der må du dessverre klare deg uten tilgang, med mindre Lufthansa lar deg kjøpe deg inn. Det har jeg ingen anelse om de gjør, men hvis de gjør det, så kan det være verdt det hvis du planlegger å bli der en stund.
Den er god Legger alltid inn nr. Har også søkt om en SAS Plus på retur. Får håpe passkontroll-køen er noe kortere i slutten av august enn nå..
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2016, 20:14   #182
JoeW
ScanFlyer Rusty

Starter ny opptjeningsperiode i dag - og har kun klart sølv i ny periode. Appen viser fortsatt gull. Gir også app-en tre måneders "grace period"?

Interresant nok utløper AmEx-kortet mitt end of August også...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2016, 20:28   #183
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Starter ny opptjeningsperiode i dag - og har kun klart sølv i ny periode. Appen viser fortsatt gull. Gir også app-en tre måneders "grace period"?

Grace-periode er vel grace uansett? Du er jo faktisk Gull i tre mnd til.
storg is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2016, 20:48   #184
JoeW
ScanFlyer Rusty

Mulig - jeg har bare innbilt meg at "grace" var noe som hang igjen fra en verden hvor fysiske kort var tingen, og ikke så offisielt som i at systemene ville vise det. I såfall har vi jo forklaringen.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2016, 21:40   #185
Chr1st1an
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post

Svarer er ja. 3 mnd ekstra på app'en og kortene dine, iallfall om du har AMEX. Du får opptjening som gammel status i 3 ekstra måneder selv om du ikke klarte å kvalifisere deg innenfor din vanlige periode.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2016, 23:14   #186
HBSbgo
Newcomer

Jeg bestilte mig netop en tur til gdansk i november. 4 segmenter (BGO-OSL-GDN). Normalt gir dette jo kun 1000 grundpoint - men af en eller anden grund får jeg op at denne tur skal give 1500 point?

Sætter de antal point pr. tur op fra 1. november, eller kan det være en fejl i systemet på dette tur?
HBSbgo is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2016, 23:21   #187
Upsaker
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by HBSbgo View Post
Jeg bestilte mig netop en tur til gdansk i november. 4 segmenter (BGO-OSL-GDN). Normalt gir dette jo kun 1000 grundpoint - men af en eller anden grund får jeg op at denne tur skal give 1500 point?

Sætter de antal point pr. tur op fra 1. november, eller kan det være en fejl i systemet på dette tur?
Du får 500 poeng til og fra Polen.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2016, 11:48   #188
88charlie
ScanFlyer Blue

Noen som har erfaring med å få en utvidelse av opptjeningsperioden til SAS EB?

Har hatt minst gull de siste 8 årene men pga duppen i oljebransjen har det blitt så som så med reising det siste året. Står derfor i fare for å miste gullkortet 1/9, like før en intensiv reiseperiode begynner.

Sent from my iPhone using Tapatalk
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2016, 14:10   #189
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
Noen som har erfaring med å få en utvidelse av opptjeningsperioden til SAS EB?

Har hatt minst gull de siste 8 årene men pga duppen i oljebransjen har det blitt så som så med reising det siste året. Står derfor i fare for å miste gullkortet 1/9, like før en intensiv reiseperiode begynner.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Utvidelse kan du nok glemme, men dersom du er i nærheten av å kvalifisere vet jeg at de har innvilget nok en periode med gull.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2016, 15:34   #190
Upsaker
ScanFlyer Blue

De har jo sagt at du kan få et friår hvis du er i permisjon eller bytter jobb, så jeg ville kontaktet de og hørt om de kunne hjelpe deg.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 18:25   #191
ATle
ScanFlyer Blue

Hei godtfolk!

Er reiser betalt med Eurobonus poeng tellende som antall reiser for å beholde status?

Atle
ATle is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 18:38   #192
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Quote:
Originally Posted by ATle View Post
Hei godtfolk!

Er reiser betalt med Eurobonus poeng tellende som antall reiser for å beholde status?

Atle
Nej, inte om de är rena EuroBonuspoängresor.

Last edited by Savipix; 09-08-2016 at 18:42.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 20:45   #193
ln-bre
ScanFlyer Blue

Hvis jeg bruker poeng til å oppgradere til plus eller business, så får jeg da opptjent legs for ny kvalifiseringsperiode? Får jeg også opptjent poeng ifht opprinnelig booket klasse?

Grunnen til jeg spør er fordi jeg har bestilt en tur til SFO i economy og trenger flyreisene for å rekvalifisere til ebg. Jeg vurderer å prøve å bruke poeng for oppgradere, men må være 100% sikker på at reisen teller ifht legs.
ln-bre is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 20:50   #194
Insomnia4u
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by ln-bre View Post
Hvis jeg bruker poeng til å oppgradere til plus eller business, så får jeg da opptjent legs for ny kvalifiseringsperiode? Får jeg også opptjent poeng ifht opprinnelig booket klasse?
Grunnen til jeg spør er fordi jeg har bestilt en tur til SFO i economy og trenger flyreisene for å rekvalifisere til ebg. Jeg vurderer å prøve å bruke poeng for oppgradere, men må være 100% sikker på at reisen teller ifht legs.
Om du oppgraderer en bonusreise ved gate, så teller den ikke uansett, siden bonusreiser ikke gir tellende legs. POENG+CASH, altså beste tilgjengelighet, gir legs.
Og ved gateoppgradering får du kun poeng for opprinnelig klasse, OM det er BETALT billett. Noen rapporterer å få oppgradert ved gate med cash/poeng. Det vil fremdeles være bonusreise.
Du får ikke forhåndsbydd på SAS UPGRADE-siden med ren bonusreise, forhåndsoppgradering gir poeng for ny klasse (men ikke flere legs..)

1 reise, f.eks OSL-CPH = 1 leg
1 reise f.eks OSL-CPH-FRA = 2 legs

Du blander legs, poeng og klasser her. Hva mener du egentlig?

Last edited by Insomnia4u; 09-08-2016 at 20:54.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 22:28   #195
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Ser at IC-oppgraderinger som før kostet 15k poeng nå kan kjøpes for 25k og de som før kostet 50k nå kan kjøpes for 60k .... om man ikke sjangser på å gi et lavere bud.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2016, 07:11   #196
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ser at IC-oppgraderinger som før kostet 15k poeng nå kan kjøpes for 25k og de som før kostet 50k nå kan kjøpes for 60k .... om man ikke sjangser på å gi et lavere bud.
Oppgraderte LAX-ARN fra GO til Pluss for kollega for 15K i slutten av juli. Nytt nå?

( up på innsjekk)
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2016, 07:53   #197
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
Oppgraderte LAX-ARN fra GO til Pluss for kollega for 15K i slutten av juli. Nytt nå?

( up på innsjekk)
Ja, man må by eller får en fastpris som er høyere enn før som er tilgjengelig fra 10 dager før avgang.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 10-08-2016, 09:14   #198
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
25k frå Go til Plus mao? Det har i såfall gått frå ganske billeg til rimeleg dyrt...
Old 10-08-2016, 09:27   #199
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by roger View Post
25k frå Go til Plus mao? Det har i såfall gått frå ganske billeg til rimeleg dyrt...
Stemmer. Før kunne man si at man betalte en fast mangde på 15k, men ikke få bekreftelse før dagen før. Nå kan man betale 25k og få bekreftelse med en gang eller by et lavere antall poeng og ikke få svar før dagen før.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 10-08-2016, 10:12   #200
ln-bre
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Om du oppgraderer en bonusreise ved gate, så teller den ikke uansett, siden bonusreiser ikke gir tellende legs. POENG+CASH, altså beste tilgjengelighet, gir legs.
Og ved gateoppgradering får du kun poeng for opprinnelig klasse, OM det er BETALT billett. Noen rapporterer å få oppgradert ved gate med cash/poeng. Det vil fremdeles være bonusreise.
Du får ikke forhåndsbydd på SAS UPGRADE-siden med ren bonusreise, forhåndsoppgradering gir poeng for ny klasse (men ikke flere legs..)

1 reise, f.eks OSL-CPH = 1 leg
1 reise f.eks OSL-CPH-FRA = 2 legs

Du blander legs, poeng og klasser her. Hva mener du egentlig?
Jeg skal til SFO med samboer med SAS. Har kjøpt billett i økonomi. Og lurer på følgende: hvis jeg oppgraderer med poeng til plus/business ved gate, "opptjener" jeg fremdeles legs/poeng på turen? Eller blir det å regne som bonustur uten poeng/legsopptjening?
ln-bre is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules