![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skummel artikel idag i D2
En bi effekt av billigere flybilletter og bedre økonomi hos folk kan ha en negativ effekt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har enda ikke vært i Cinque Terre. Skjønner jeg må skynde meg før stedet blir ødelagt av turisme.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg føler at uansett hvor jeg reiser i Europa så er det som å være i Asia. Mange Kinesiske, Koreanske og Japanske turister overalt. Var heldigvis i Cinque Terre i 2010.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Man regner med at det nå er 3 millioner dollar-millionærer i Kina. Og er man dollar-millionær i lavkostlandet Kina så er man meget rik og om man synes det er status å reise til et sted hvor som helst i verden så er det lite som stopper dem og familien deres fra å reise dit.
I tillegg til denne enorme mengden kjemperike har man jo en langt større middelklasse som med litt prioriteringer ikke har noen problemer med å klare en eksotisk utenlandstur i året. Jeg merket det da jeg var i Guangzhou i vinter, det jeg så var en velstående milddelklasse som ikke stod tilbake for hva man kan se i en storby i Europa. På flight fra Hong Kong til Yangon tidligere i år ble jeg oppgradert til Business. Havnet ved siden av en kinesisk student som kunne vise frem bilde av seg selv på Trolltunga. Hun hadde sett bildet derifra og bare måtte reise dit. Jeg tror nok vi kommer til å se langt flere kinesiske turister fremover, dette er nok bare begynnelsen.
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er vel ikke noe nytt. Leste nylig en artikkel om at de lokale i Barcelona var gått lei av turismen og ville ha byen sin tilbake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
I Cinque Terre er det først og fremst amerikanere som vandrer rundt, og gud bedre meg så gnålete de er.
Overhørt i Cinque Terre av undertegnede "OH MY GOOOD, ARE YOU FROM SAN FRANCISCO. SO AM I!!!!!!!!!! WHAT ARE THE ODDS?" Hvorpå jeg hadde lyst til å si "they are extremely low, dumbass". Bet det derimot i meg. Restauranten senere lener det en amerikaner over og ser på pizzaen min. "OH THAT LOOKS AWESOME, WHICH ONE DID YOU HAVE?" Se også på Lofoten om sommeren. Der er det helt texas med bobiler og det som verre er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Appros Lofoten :
http://www.hegnar.no/Nyheter/Personl...t-av-turistene |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg var i Cinque Terre i fjor. Var mange turister, men kan ikke forvente stort annet. Finnes fortsatt mange plasser som ikke er turistifisert (f.eks. Vanuatu eller Samoa), det eneste man kan gjøre er å reise til mer eksotiske plasser. Man kan ikke forvente at noe vakkert i nærheten av mange folk (f.eks. i Europa) ikke er infisert av turister.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, jeg pleier sjelden å reise i høysesongen. Dyrere og flere turister. På bekostning av vær dog. Reiser aldri i fellesferien heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Observerte fra luften i dag at det lå 6 svære cruiseskip i Venezia. Det er enorme mengder folk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skal bo en natt i Riomaggiore neste uke, håper ikke det blir helt kaos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Cuba er en tikkende bombe.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Men det er da hyggelig å snakke litt sammen? I heisen og på restauranten (semi PUI)
![]() |
![]() |
#16 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() https://www.nrk.no/video/PS*117316 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Og Venezia er jo ikke store byen. Første gangen jeg var i Venezia lå det flere cruiseskip inne, fire eller fem tror jeg. Jeg hadde ganske store forventninger, men til tross for fantastisk vær (strålende sol fra blå himmel) ble jeg ganske skuffet. Byen er jo både unik og vakker, men uansett hvor jeg gikk følte jeg at jeg var omringet av amerikanske og asiatiske turister. Det ødela hele opplevelsen og det er ikke en by det frister veldig å tilbringe mye tid i må jeg innrømme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De som besøker steder og klager på horder av turister, må huske må at de selv er turister ...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Idealistiske miljøvernere har ikke noe fotavtrykk når de flyr ut og kuker rundt i sårbare områder. Men ja... resten av oss er jo del av turismen
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen som blir med til Faro 9. november? | fluxie | Reiseforum | 15 | 22-04-2014 10:52 |
Hvilke Norwegian-ruter fra Rygge blir de første som droppes | dimmaua | Flyforum | 43 | 27-08-2007 21:03 |
Ødelagt høsteferie | DY | Flyforum | 23 | 11-10-2004 18:03 |