![]() |
|
![]() |
#1 |
一期一会
|
![]()
En dude har tatt dette bildet fra SQ 324 AMS-SIN på en A350.
https://www.instagram.com/p/BFeBE_KGmo8/ Ifølge fotograf: Sony Alpha7s 21mm f/2.8 ISO4000 5 sec exposure. Er det mulig? Meget imponerende klarhet om det er 5 sek ut et flyvindu. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Joda det er mulig så lenge flyet holder stø kurs. Selv om flyet beveger seg 800km/h eller 222 meter per sekund. Så på fem sekunder tilbakelegger flyet litt over en kilometer, avstanden til stjerne er så store (bokstavelig talt lysår) at forskyvningen blir neglisjerbar. Sony A7s er også ekstremt lysfølsomt. Jeg har prøvd selv mange ganger men har ikke klart å holde kamerat stille og fått gjenskinn av leselys.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Det er som Kanon sier mulig ,men du skal ha en god posjon flaks.
F2.8 og ISO 4000 holder det hardt med ikke å få vingen her utbrent mens man alikevel får ett såpass bra og klart bilde av bakgrunnen. Jeg bruker ISO3200 og 15-20 sek på F2.8 å da må jeg framheve en god del i Lightroom for å få det så bra som dette. Konklusjon for å være helt ærlig vet jeg ikke helt om jeg kjøper denne.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan være en samesetning av en riktig eksponert vinge og en riktig eksponert himmel. Men han har nok dratt hardt i spakene i Lightroom eller tilsvarende råformat redigeringsprogram.
How to Post Process Milky Way Astrophotography in Adobe Lightroom - A Tutorial
How to Photograph the Milky Way Med øyet er man ikke i nærheten av å få samme opplevelse, jeg har bare klart å se ett par stjerner + månen visuelt fra fly. Flere som har gjort tilsvarende: Photograph of the Milky Way Taken Out the Window of an Airplane Above the Atlantic |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Vil nok heller tro at det er en sammensetning. Men gudene veit, han kan ha fått det til også jeg ser flyvingen er akkurat uklar nok til å forklare lang lukkertid.
Det jeg stusser på er 5 sek på "kun" 4000 iso og F2.8, den får jeg ikke helt til å henge på greip. Ta også med lyset i kabinen og refleksjonene fra vinduet. De har ødelagt mye for meg oppigjennom når jeg har hatt lyst å være kreativ
![]() |
#6 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Identifisering av fly på bilde | KnutW | Flyhistorisk forum | 7 | 13-04-2018 20:45 |
75 fly, 1 bilde | krølle | Småprat | 2 | 15-04-2014 13:11 |
Frank Sinatra på bilde med SAS-fly | RYKogREIS | Flyhistorisk forum | 13 | 17-02-2013 14:19 |
Bra bilde avGermanwings sitt fly | ATC-flyradar | Flyforum | 7 | 12-06-2007 22:26 |
A300 siste fly er snart leveringsklar... Bilde | LN-AFG | Flyforum | 1 | 18-04-2007 01:14 |