![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.riva-berlin.de/ Og i gatene oppover mot Prenzlauer Berg er det også livlig, til dømes oppover Oranienburgerstrasse, så lenge man ikke lar seg lure av damene som står langs gatene der. Friedrichstrasse-området liker jeg også godt, spesielt på andre siden av elven, med flere bra serveringssteder. Når det gjelder de mer vestre deler synes jeg personlig disse er litt mer satte og litt kjedeligere. Men absolutt hyggelige. Ellers er Berlin et fint sted å handle litt store menn. Veldig kjekt å finne merkeklær i stort utvalg og svært kurante priser (man får jo igjen over 10 prosent på momsen også): http://www.hirmer-grosse-groessen.de/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva er folks oppfatning av Hackescher Markt? Turistfelle eller bra?
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
En Weissbier ute til lunsj skader ikke, f.eks. her. http://www.weihenstephaner-berlin.de...urant/?lang=en Synes uansett området er hyggelig og vel verdt å slappe av der for å se litt på livet. Og det er ikke bare turister der, heller. Det skal vel uansett godt gjøres å finne gode uteserveringer i Mitte uten en del turistmengde, det være seg amerikanske studenter på tur eller middelaldrende vennepar fra Toten. ![]() Her er noen nyere tips fra noen som kaller seg insiders: http://www.aftenposten.no/reise/Her-...n-499792_1.snd Last edited by AirbusTrond; 06-05-2015 at 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, det er i alle fall et sted jeg liker å rusle innom, gjene for en øl og lunsj når det er fint vær. Lemke har stemningen og følelsen av å være i Berlin (under jernbanesporet), men maten er mer ordinær, er min erfaring.
Oppe ved Friederischtrasse-stasjonen ligger denne, som også er fin, og med en herlig utsikt til Spree. Her serveres også Kølch. http://www.tripadvisor.com/Restauran...ng-Berlin.html Her er en annen på den andre siden av stasjonen. Her har de god sild, blant anna. Og stort sett bare tyskere her (hvert fall til lunsj) - liten bakgård med uteservering. http://www.tripadvisor.co.uk/Restaur..._3-Berlin.html Neste helg - ja da er jo det fortsatt aspargesseong! ![]() Last edited by AirbusTrond; 06-05-2015 at 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Yep. Sist ble det spargel på Lutter & Wegner - herlig!
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
AirbusTrond - hvordan er maten på Lemke? Vurderer å ta en middag i ni-draget der i morgen etter innsjekk på hotellet. Er på utkikk etter brewpub med tysk mat og god stemning. Tenker Weihenstephaner som et alternativ... Ser Lemke får veldig mixed vurderinger på Tripadvisor... men jeg er ikke alltid nødvendigvis enig i TA sine karakterer...
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heisan.
Jeg og kona skal til Berlin i uke 37. I den forbindelse lurer jeg på om hvordan man lettest kommer seg fra SXF til botanisk hage. Skal bo på Hotel OTTO. Går det noen tog som man kan ta uten å bytte? Ellers noen gode tips til oss som gjør vårt opphold til en ferie som vi vil huske? |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() NB! husk å validere billetten før du går ombord , dem sjekker ofte ! og du må ha ABC zone på billetten når du reiser til å fra SXF i selve byen holder det med AB når du kun skal være i sentrum ellers flere tips når det gjelder transport her: http://insidersberlin.com/149/how-to...d-back-again// Last edited by hifiman; 18-08-2015 at 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]() Quote:
Avgangen på minuttall 26 (til Nauen) og 44 (til Dessau) er direkteavganger. De kjøres med toetasjers vogner. Velg øverste dekk. Det er en flott tur gjennom Berlin sentrum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Nye togsett nå - virker som de færreste har to etasjer, hvertfall mot Nauen
![]() |
#92 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så hvor skal man bo i Berlin da? Ser at Park Inn Alexanderplatz har gode priser men at de til gjengjeld tar betalt for wifi i 2015?
Har Concierge status i Club Carlson så. Radisson Blu var en del dyrere igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Benyttet Radisson Blu Aqua forrige gang. Fint hotell, fikk Upgrade til stort business class rom med Concierge og Gold i reisefølget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
Skal ta meg en tur til Berlin. Lurer da på om hvordan man kommer raskest fra Schønefeld til togstasjonen zoologisk hage? Hvor kjøper man billett? og hvor mye koster det? Noen som har vært der nettopp og reist? |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er togstasjon i begge ender. Google gir deg svaret.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
De har i de siste årene fått lagt inn et krongelte togbytte i Ostkreuz om du skal inn fra Schönefeld.
![]() |
#98 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
De som skal til Tyskland bør lære seg å bruke denne:
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/que...e/en?getstop=1
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
www.bahn.de er et meget godt søkeverktøy for tog, både i Tyskland og i Europa forøvrig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Anbefaler å kjøpe billetten på automaten inne på flyplassen, er gjerne litt kø ved automatene borte på stasjonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Malaysia - tips og anbefalinger | LNv22 | Reiseforum | 69 | 30-11-2022 01:38 |
Kiel - tips og anbefalinger | Hypern | Reiseforum | 10 | 19-10-2017 16:22 |
Hvor ta utdannelsen? Anbefalinger og tips? | Gringo | Flyforum | 0 | 29-07-2011 11:06 |
Noen tips ang. Berlin Tegel... | Harald Oanes | Bilder & foto | 5 | 28-07-2010 17:04 |
Skal til Berlin i påsken - noen anbefalinger? | gardkarlsen | Reiseforum | 8 | 12-03-2010 08:04 |