![]() |
|
![]() |
#141 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Jepp, jeg med mine 194 går med hodet bøyd til side innover i en CRJ. Særlig stas å skalle i exit skiltene ved nødutgangene. Nå har jeg relativt korte bein og lang rygg, så seteplassen synes jeg er helt ok. Men folk med lengre pedaler enn meg vil nok ikke være helt enig! Sånn ellers, happy flying!
![]() |
![]() |
#142 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Noen unntak er det og det ser ut til at spesielt på søndager så har de blitt brukt litt på OSL-BGO og OSL-SVG S5-AAV hadde jo mye av det samme mønsteret før den ble parkert i HEL 4/4, men den hadde noen unntak med blant annet noen turer til Molde, Aalesund og Vilnius, som ikke "passer" helt inn i mønsteret til de andre |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
På Fredag kommer -FPD med routing till ARN.
Kommer icke att se denna maskin, så vi får lita oss på kolleger I ARN att ha kameran frame så vi får Vikingnamnet känt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, noen etterspurte bilder, disse tog jeg på Onäm Viking i mandags på rutten SVG-ABZ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
EI-FPD syns nå på Flightradar. Närmar sig Grönland som bäst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fikk stifte bekjentskap med FPC og FPB på en snartur mellom TRD og SVG. Ca. stinn brakke begge veier (totalt 3 ledige seter i go hver vei tror jeg). Fresht interiør, men litt trangt mellom setene. Uvant å se nytt interiør med tjukke seter. Svensk crew i Cityjet-uniform på FPB, mens crewet på FPC hørtes ut som de snakket et eller annet slavisk språk(?), (purser kunne en form for svensk dog).
Noen som vet hvordan disse maskinene er fordelt mellom ARN og HEL? |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Nå vil jo maskinene bli slynget rundt omkring etterhvert med til nå har FPA/B/C fløyet "norske" ruter, da mest mellom SVG/TRD/BGO, til ABZ og HEL og TRD-ARN Den fjerde maskinen, FPD, kom i trafikk fra helgen og ser ut som bare har fløyet ut fra ARN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det är free float mellom baserna. Ingendedikert fly på någon!
Look out på Fre. Då kommer -FPE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Den fjerde maskinen har bare operert siden lørdag, da stort sett ARN-HEL, samt en tur fra ARN til SVG/HAM/OSD/SFT Nå har jeg ikke laget noe statistikk på det, men ser av maskinene ofte brukes opp mot 9 legs hver dag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Sommerens ekstra lørdagsrotasjon OSL-KKN-OSL er endret til B737, etter at DY plutselig bestemte seg for ikke å fly på KKN på lørdager, i eksakt samme periode som SAS skal fly med ekstra 737. Den ekstra lørdagsrotasjonen var i utgangspunktet planlagt med CRJ.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da ser det ut som maskin #5 EI-FPE er på vei over Atlanteren. Regner med pitstop på KEF som med de andre, men aner ikke hvilken nordisk by den først går til
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg ser også at når de nå har fått 4 i trafikk så er programmet mer fleksibelt. Det vil si for Norge sin del er de fortsatt opptatt på de samme rutene, men maskinene hopper mer frem og tilbake mellom og operere "norske" ruter eller tynne ruter ut fra ARN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SK1012 ser ut att ha blivit -FPE s första flight.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I følge denne artikkelen fra ATW har Trident Aviation som eier disse maskinene bekreftet 4 av totalt 6 opsjoner. Tidligere i tråden er det jo kjent at SAS hadde økt sin wetleased bestilling med 2 maskiner til totalt 10, så kan det da tyde på 12 av potensielt 14 nå er bekreftet? Eller er det meg eller andre som teller feil her?
http://m.atwonline.com/airframes/fal...-lease-cityjet Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ifølge Check-in.dk skal SAS ha løst inn 4 opsjoner hos CityJet
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er det noen på forumet som har oversikt over hvor mange eksterne selskap og hvor mange flymaskiner som flyr for SAS for tiden.
Det begynner jo etterhvert å bli et betydelig volum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS sin bruk av CRJ900 på KSU/AES/MOL - (Splitet fra Cityjet skal fly CRJ900 for SAS) | view | Flyforum | 40 | 20-11-2017 13:00 |
Hva er teknisk nytt på SAS / Cityjet sine nye CRJ900 ? | ENZV | Flyteknisk forum | 1 | 01-06-2017 12:31 |
SAS sælger Cimber og 11 CRJ900 til Cityjet | KHANSEN | Flyforum | 12 | 21-04-2017 09:00 |
Cityjet skal fly SSJ for bmi Regional FEB-MAR17 | Trdfly | Flyforum | 0 | 22-02-2017 02:35 |
Cityjet skal fly Superjet for Finnair i August | Ludde | Flyforum | 0 | 22-07-2016 10:18 |