![]() |
|
![]() |
#181 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
DISCLAIMER: Bare for å ha sagt det før hylekoret starter, dette er 100% spekulasjoner fra min side. Jeg har overhodet ingenting å backe opp påstandene med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Jo, men det är aningen tidigt att dra några slutsatser innan ens första flighten har har landat. Och som det alltid tjatas om här: ett fyllt plan är inte samma sak som ekonomisk succé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2011
Location: Oslo
Posts: 307
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]()
Og hvilke skulle de være? Vi har haft denne diskussion før. Der er to årsager til det ikke sker. Selve feed grundlaget er langt bedre til cph end arn samt det aspekt at den danske stat og andre danske kræfter er for stærke til sas kan flytte rundt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Jeg vet ikke hvilke. Feedruter burde være en smal sak å gjøre noe med om de vil. Politikken, derimot, skal jeg ikke uttale meg om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() Quote:
SAS har ikke for vane at tage chancer, så jeg vurderer et scenarie som dette for meget usandsynligt. EDIT: Den her diskussion har intet med tråden at gøre og er iøvrigt hypotetisk. Lad os lukke den her. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Fra et taktisk og forretningsmessig ståsted vil det nettopp for fremtidige lanseringer være svært viktig å påvirke den endringen i maktballansen som vi nå ser konjukturene av. Dette blir en høyst personlig digresjon, men jeg vil tro at CPH for å sette det litt på spissen har sagt at de skal ha Hong Kong. Blir det SAS, så hjelper vi dere. Velger dere bort oss, vil vi fortsette mot andre selskap som på sikt kan undergrave deres rute fra ARN. Blame your self... Det virker ganske tydelig i kommunikasjonen og bevisste presselekkasjer under forhandlingene de siste årene både mot Cathay og SAS. Dette er jo helt vanlige strategiske metoder som neppe faller langt fra sannheten om hva som i forkant av ruten skjedde her. Egne erfaringer rundt salg ogstørre forhandlinger tatt i betraktning. Derfor er det jo viktig for CPH og påstanden du her presenterer å vise at SAS tok feil da de åpnet Hong Kong. At de heller skulle valgt CPH for å sikre rutens langsiktige suksess. Den eneste måten å nå bevise dette er jo å få inn Cathay for så å undergrave Arlanda sin rute og dermed gjennoprette maktballansen og viktigheten for SAS å venlge CPH som sin foretrukne hub. Det eneste andre alternativet er jo at SAS driter seg ut på egen hånd ut av ARN, noe som neppe er veldig trolig. Jeg ser egentlig ingen andre måter for CPH å gjennerobre disse tapene uten at de selv får inn rutene med alternative selskaper som gjør braksuksess og motbeviser derfor at SAS tok feil da de valgte å ikke satse på København. Dersom så ikke skjer vil jo SAS sin valg om å satse på ARN i forhold til CPH stå usagt. Jeg stiller meg skeptisk til om de vil klare det om Cathay kommer i et marked som du skriver, med betydelig overkapasitet og historisk lave priser. SAS sine Kina ruter har jo i følge trafikkstyrelsen, svært liten lokaltrafikk i forhold til SAS sine andfre IC ruter. At et selskap utenfor STAR med en så stor maskin skal kunne gjøre det bedre enn SAS er ikke umulig, men forutsetningene slik jeg ser det er dårligere enn med SAS. Jeg tror derfor det ligger mer prestisje i å få Cathay enn hva fasaden skulle tilsi. Last edited by Cockpitview; 14-03-2016 at 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Vi ved jo, hvordan sammensætningen af passagerer ser ud på SAS' Beijing-rute (eller var det Tokyo?) ser ud.
Det er gangske interessant, hvis SAS offentliggør, hvordan sammensætningen er på den nye Hong Kong-rute og på længere sigt også ruten til LAX. SAS har jo allerede været ude at sige, at nordmændenes andel på HKG er større end forventet. Helst skal HKG-ruten have en nogle finner med ombord og derudover selvfølgelig en masse svenskere, som ellers ville være fløjet over Helsingfors. Uofficielt er det vel en del af forklaringen på rutens udgang fra ARN: At begrænse blødningen på asien via Helsingfors. Nå men, det jeg ville frem til, er, at SAS jo helst skal trække en masse nordmænd (som de gør) og danskere med ombord på flyet til HKG via Stockholm. På den måde kan de jo bevise, at det var en god beslutning at starte op fra ARN. Desuden bør man vel kunne argumentere for, at SAS bør overveje at gå ind på HKG OGSÅ fra CPH, hvis ikke danskerne vil med via ARN. Derudover vil SAS med rute fra begge byer også dække hele Skandinavien, da en lang række norske byer har bedre forbindelse til CPH + CPH's europæiske netværk med mange transfer-rejsende fra Nordtyskland, Polen og England. Men det bliver jo nok Cathay, der åbner på CPH. SAS har jo ikke ledig kapacitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Det er også mange som også glemmer at Air China pumper opp mot daglige maskiner inn og ut til Arlanda uten feeder hjelp fra STAR partner SAS eller andre selskaper. En rute som i stor grad baserer seg på lokal etterspørsel. Det er jo heller ingen hemmelighet som du skriver, at mye av Finnairs tidligere drahelp på sine Kinesiske ruter har nettopp vært Sverige og Stockholmsregionen. Det er mulig at SAS burde og kan suppelere Hong Kong fra flere Skandinaviske flyplasser enn ARN. MIA er jo like fult også muligens et eksempel på dette og et svar på Norwegian sin suksess med å tilby daglige betjeninger via alle 3 Skandinaviske hovedflyplasser. Jeg stiller meg bak din tanke om disse mulighetene, hvor det kan tenkes at også dagens PVG fra CPH også burde vært delt med ARN. Lakmustesten blir jo CPH/OSL-MIA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,875
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2013
Location: Trondheim, Norway
Posts: 223
|
![]()
SK939 på final til LAX.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
|
![]()
Og der er SAS SK939 flydd av LN-RKT nede på LAX.
![]() Last edited by ForeverSAS; 14-03-2016 at 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]() Quote:
Men faren ved at splitte op er en negativ respons fra Business rejsende pga. manglende daglig afgang. Det giver god mening for Miami, da der er mange leisure rejsende. Hvis LAX kommer til at gå dårligt(ser heldigvis godt ud nu), kunne det overvejes at tage 3x fra ARN til OSL. Last edited by KHANSEN; 14-03-2016 at 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AerLingus til Hartford, CT (BDL) samt retur til LAX og muligens MIA | OttoL | Flyforum | 4 | 06-10-2022 22:59 |
Sommerens tur, OSL - MIA - CUN - HAV - MIA - OSL | dhgang03 | Reiseforum | 8 | 10-03-2010 11:36 |
OSL-MIA | TCAS | Reiseforum | 8 | 25-11-2009 21:27 |
CPH-ZRH-JFK-MSY-FLL//MIA-ZRH-CPH med LX, B6 og US i Y+C | Terminal3 | TripReports | 12 | 29-03-2009 12:18 |
RYKTE: MH åpner KUL-ARN-MIA? | The Ticketor | Flyforum | 12 | 16-11-2005 20:15 |