![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
At du kan kjøpe dødsgod, og sunn Fastfood
![]() Yummyyyyyyy ![]() At man kan tipse uten at det er et kleint øyeblikk. Man kan sitte der med en 5'er og syns det er litt mye tips. Så spør man bardama om hun kan splitte 5'ern så jeg får litt vekslepenger. Så er det bare helt A4 ![]() A t du kan ha opphetede og meningsløse samtaler med en rekke mennesker, som har sterke meninger om meningsløse ting som oftest ikke stemmer i det hele tatt. Prøv en taxisjåfør fra Ghana... Og så FLY fLY FlY FLY FLY FLY FLY FLY (sånn, så det ikke flyttes til No fly Zone, der jeg ikke har tilgang - eller bør ha tilgang, for den sakens skyld). Nevnte jeg fly? Noen andre?
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et godt land å bo i.
Begynner å trekke på årene. Lei av å høre naboene krangle og bo nær nok til å kunne pisse på huset deres fra egen eiendom. Godt å kunne kjøpe en romslig eiendom i semisentrale strøk uten å måtte ruinere seg. Godt å kunne ta en øl på restaurant eller pøb uten å måtte kaldsvette eller kontinuerlig speide etter promillekontroller på veien hjem. Godt å være omgitt av vennlige mennesker som gjerne sier hei, smiler eller slår av en tisekunders prat uten at det blir kleint. Godt å ha Global Entry og TSA PRE så jeg slipper å bekymre meg for flyplasskøer. (der kom flyelementet) Godt å ha fornuftige priser på det meste, så man faktisk kan spise og drikke sunt (om man vil) uten å tømme lommeboka (med mindre man går på Whole Foods - blandt venner Whole Paycheck) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
USA har flere ting som Norge mangler. På toppen av ønskelisten av ting jeg gjerne skulle hatt i Norge, er tillatelse til å kjøre på rødt lys i lyskryss når man skal til høyre
![]()
![]() |
#5 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg elsker at de har supert glutenfritt tilbud, og Kimptonhoteller
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Frokost på den lokale dinern!
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det kan du faktisk gjøre i Polen også.
![]() |
#9 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Trangsynt
|
![]()
Det samme har jeg sagt mange ganger!! Det er helt genialt. Men det kommer nok ikke til nisselandet...kjøre på rødt lys da gitt...det er jo livsfarlig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Elsker det ryddige systemet de har for boarding ( her kom fly-aspektet først, hah!) særlig hvis jeg selv er i boarding group 1 eller 2
Complimentary soft drinks på alle flyruter Root beer!! Doughnut-holes At det er veldig lett og tilrettelagt for oss som er turister (bortsett fra immigration da...) Den generelt vennlige, imøtekommende og høflige omgangstonen, (som f eks at alle morgenjoggerne i Central Park hilser og sier hei hvisman er ute og går tur en tidlig morgen) Mye god mat MUSIKKEN (americana, rock, roots, singer-songwriters. O.l.) Liker ikke: At man alltid må huske at restaurant-regningen blir ca 30% høyere enn summene som står på menyen Nervøsiteten over å kanskje ikke ha tipset nok/ikke skjønne at man burde ha tipset At $-kursen er så høy for tiden at spise og drikke ute nå er nesten dyrere enn hjemme i Norge |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Upgrade me....
|
![]()
Jeg må si jeg koser meg når PK`ene fra Oslo syter om USA og nå sist Trump
![]() Bortsett fra det så er stort sett Amerikanere veldig hyggelige. (vi har en del å lære) Og det alle beste er nok NASCAR for min del, spesielt når jeg som vanlig dødelig fikk stå 5 meter unna pit besøkene til Jeff Gordon på Darlington i fjor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Elsker at man etter å ha betalt 2412 kr for en femdagers leiebil får en Mustang GT 5.0 som i Norge koster 1 250 000 kr.
Hater at man ikke får betalt bensin med kort ute med pumpa. Man blir bedt om å taste inn ZIP-kode, og det har jo ikke vi turister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Bonusjeger
|
![]()
Må stille meg bak at det er tillatt med høyresving på rødt lys. Det er en fantastisk regel, og noe jeg virkelig savner etter å ha bodd i USA.
Jeg må også nevne amerikansk idrett. Det er noe med hvordan amerikanere engasjerer seg, og hvordan alt er så bygd rundt publikum. Det er så mye engasjement! Glemmer ikke når jeg stod i kø i grensekontrollen på vei tilbake til USA etter å ha sett kvinnelandslaget til USA spille fotball VM i fjor. En ting var at køen var latterlig lang, noe annet var det at så og si alle biler hadde hengt opp flagg i bakruten eller tapet fast noe flagg til bilen. Du så at det var USA som hadde spilt for å si det slik. Det er noe unikt mer amerikanere der. Eller det å se på idrett på universitetsnivå. Det er så sinnsykt god stemning og så mye engasjement. Det jeg ikke savner, som jeg ser så mange andre nevner de elsker, er maten. Kanskje greit i et par uker på ferie, men bor du her blir du fort lei av det i lengden. Jeg ble i alle fall det, det er så mye fett i absolutt alt. ¨ Quote:
![]()
![]() Last edited by Flight Cancelled; 03-03-2016 at 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
Amerikanere spiser mye ute, så du burde ikke ha problemer med å finne sunn og god mat. Mange restaurantkjeder har også 'sunne' og magre alternative på menyen .. sjekk f.eks. Panera Bread, Appelbee's ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Oh, myyyyy.... When the light is on at Krispy Cream...
![]() (kollega her borte. Ikke Mia) Da bare bestiller man og en hver diett kan ryke og reise. Ingenting smaker som glaced doughnut's rett ut av ovnen
![]() |
#18 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Las Vegas
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Reno Air Races!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeg elsker KLM!!! | Fnate | Småprat | 28 | 16-03-2019 11:15 |
Maibilder fra SVG (Mens noen kikker på Dreamliner kikker jeg på andre ting.... ) | Twin Otter | Bilder & foto | 21 | 06-06-2012 21:15 |
OT: Jeg elsker den frie pressen! | LN-MOW | Flyforum | 7 | 14-03-2005 13:45 |