Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-02-2016, 22:59   #81
Millemor
ScanFlyer Blue

Millemor's Avatar

Default Re: Jeg skal reise med Emirates og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Den registreringen kan være oppfylt med en profil hos EK Skywards. Mener å huske at det var en av fordelene. Står hvertfall på kortet at smartgates er Supported.
Selv om jeg har en drøss med transit via DXB så har jeg bare vært i selve Dubai en gang og da var det raskest å bruke manuell Immigration. Satt to stk å ventet på meg. Så null ventetid.
Jeg skal besøke venner i Sør-Afrika i påsken og skal fly til JNB med EK via DXB. På hjemturen har jeg valgt en drøyt 22 timer lang connection i håp om å få en "smak" av Dubai. Jeg har booket rom på Jumeirah Creekside Hotel som ligger i nærheten av flyplassen. Om flyet er i rute ankommer vi DXB kl. 08:20 lørdag morgen og avgang til OSL er kl 07:15 søndag morgen. Jeg ønsker å få mest mulig ut av lørdagen og har svært lite lyst til å kaste bort tid med å stå lenge i immigration kø.

Da jeg kjøpte flybillettene på Emirates sin hjemmeside for et par uker siden opprettet jeg en Skywards profil fordi e-gate var en medlemsfordel og jeg tenkte jeg fikk leve med litt "spam" i innboksen for å spare tid i immigration, men jeg har ikke mottatt medlemskort enda. Da jeg sjekket på hjemmesiden fikk jeg opp dette:
Quote:
You’ll receive your membership card once you’ve completed two return trips in Economy Class or one return trip in either First Class or Business Class, as long as the flight carries an Emirates flight number (EK).
Vil det si at jeg må reise tur-retur i økonomiklasse to ganger før de utsteder et kort? Noen som har erfaring med det?
Old 01-03-2016, 02:36   #82
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Flyprat Re: Jeg skal reise med Emirates og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Millemor View Post
Jeg ønsker å få mest mulig ut av lørdagen og har svært lite lyst til å kaste bort tid med å stå lenge i immigration kø.

Vil det si at jeg må reise tur-retur i økonomiklasse to ganger før de utsteder et kort? Noen som har erfaring med det?
Har ingen erfaring med det. Kan ikke huske hvordan det var i 2012 når jeg fikk EK kort.

Har hvertfall et inntrykk at Immigration i DXB ikke er det store å bekymre seg for. 10 min tåler de fleste

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 07:30   #83
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Har ingen erfaring med det. Kan ikke huske hvordan det var i 2012 når jeg fikk EK kort.

Har hvertfall et inntrykk at Immigration i DXB ikke er det store å bekymre seg for. 10 min tåler de fleste

Så lenge du ankommer med Emirates til Terminal 3 er det ikke noe å bekymre seg over. Køene på immigration på Terminal 1 der de fleste andre selskaper flyr til kan være langt værre. Tilbrakte nesten en time i kø på immigration der når jeg ankom med QR.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 09:34   #84
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Immigrasjon i DXB er ikke så ille. Som regel no questions asked.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2016, 22:08   #85
Millemor
ScanFlyer Blue

Millemor's Avatar

Nok et spørsmål fra meg

På vei sørover har jeg drøyt 5 timer på DXB. Flyet fra OSL skal lande kl. 23:35 og flyet til JNB har avgang kl. 04:40 (begge tider er lokal tid i Dubai). Har dere som kjenner flyplassen tips til hvordan slå ihjel tiden? Å strekke litt på beina etter mange timer på fly er absolutt en del av planen, men orker jo ikke å tråkke rundt i flere timer, så tenker at det kan være greit å finne et spisested e.l. med WiFi hvor jeg kan sitte en stund.
Old 07-03-2016, 22:22   #86
akira
Scanflyer Silver

Når jeg fløy Emirates i september'15 til SGN med 0945t i DXB, fikk jeg matkupong som kunne brukes på 6-8 spisesteder. DXB er stort og det er mange restauranter som vil passe til enhver, du vil merke at 5t vil gå veldig fort. Wifi er gratis i kun 1t, deretter må du betale. Jeg fikk ihvertfall Wifi passordet til Emirates Business Lounge av ei jeg reiste med.

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2016, 23:14   #87
vbe86
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by akira View Post
Når jeg fløy Emirates i september'15 til SGN med 0945t i DXB, fikk jeg matkupong som kunne brukes på 6-8 spisesteder. DXB er stort og det er mange restauranter som vil passe til enhver, du vil merke at 5t vil gå veldig fort. Wifi er gratis i kun 1t, deretter må du betale. Jeg fikk ihvertfall Wifi passordet til Emirates Business Lounge av ei jeg reiste med.
Alle med mer enn 4 timer transit får disse. Utvalget er også blitt bedre. Om jeg husker riktig er det 12 valg nå og alt fra arabisk via McDonalds til japansk så man finner helt sikkert noe godt
vbe86 is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2016, 01:34   #88
akira
Scanflyer Silver

Quote:
Originally Posted by vbe86 View Post
Alle med mer enn 4 timer transit får disse. Utvalget er også blitt bedre. Om jeg husker riktig er det 12 valg nå og alt fra arabisk via McDonalds til japansk så man finner helt sikkert noe godt
Just what I would said it myself. Er faktisk 13 utvalg man får. Her er ihvertfall vouchen jeg fikk ved innsjekk, så kan du se hvilke restauranter som er med.

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2016, 22:39   #89
Millemor
ScanFlyer Blue

Millemor's Avatar

Da sitter jeg på DXB og venter på flyet til Johannesburg. Må si jeg så langt er imponert over Emirates. Veldig god service om bord og maten var bra. Eneste negative jeg har å komme med per nå er at jeg ikke fikk maten jeg ønsket på flyet pga at de hadde gått tom, men sånn er det jo noen ganger. Uansett veldig hyggelig crew og god service ombord.

Jeg fikk Meal Voucher ved innsjekk, tror det er 15 forskjellige valg av spisested man har. Pga at jeg hadde fått anbefalt Shake Shack av en amerikansk kompis valgte jeg å spise der for egen regning. Etter en fettbombe av en burger er jeg mett og sitter nå og tar noen pils i Heineken lounge.

Jeg planlegger å skrive TripReport om turen, men pga at WiFi'en her fungerer heller dårlig orker jeg ikke prøve å laste opp bilder etc nå, så får ta det når jeg kommer frem til Sør-Afrika.
Old 20-03-2016, 23:17   #90
Osl708
Newcomer

Thai Re: Jeg skal reise med Emirates og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Thai ber vel konsekvent om å få se kortet man har kjøpt billetten med (fra egen nettside), men har aldri opplevd annet enn at de vil "se" kortet fysisk.

Ergo ingen problemer med å komme med et kort som f.eks. har utløpt eller er erstattet i ettertid.
Helt riktig, er det utløpt så må man ha tilgjengelig kortnummer, eller kontakte banken. Det skal være eksakt samme kortnummer. Eventuelt sende inn bekreftelse som kan ligne på en fullmakt på forhånd, om billetten er kjøpt av noen andre. Da unngår man denne sjekken.
Osl708 is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2016, 20:33   #91
Millemor
ScanFlyer Blue

Millemor's Avatar

Sitter å river meg litt i håret nå. Jeg har kjøpt tur-retur billett OSL-DXB i pinsehelgen, med avreise lørdag 14. og hjemreise tirsdag 17. da jeg i utgangspunktet ikke hadde mulighet til å ta fri fredag 13.05. Nå har jeg allikevel fått muligheten til å ta fri fredag og det hadde vært utrolig deilig å få en dag til i Dubai. Jeg har sjekket på hjemmesiden til Emirates og det er ca samme pris for avreise fredag og lørdag, men jeg har kjøpt Economy Saver (billigeste) billett regner jeg med at det er umulig å forsøke å få endret avreisedato? Det står "changes not permitted" for denne billettypen på hjemmesiden. Noen som vet?
Old 30-04-2016, 08:49   #92
Unge_L
Newcomer

Har nå hatt min første flight med Emirates, dog en kort tur på 1 time fra DMM til DXB.
Den ble fløyet med 773 i Business. Å jeg kan overhode ikke si jeg ble imponert, dårlig service å veldig stressende besettning. Aldri opplevd å måtte rette opp stolen å fjerne alt så lenge som 35 minutter før landing.
Får håpe den servicen ikke er lik på de lange flightene.
Unge_L is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2016, 13:54   #93
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Unge_L View Post
Har nå hatt min første flight med Emirates, dog en kort tur på 1 time fra DMM til DXB.
Den ble fløyet med 773 i Business. Å jeg kan overhode ikke si jeg ble imponert, dårlig service å veldig stressende besettning. Aldri opplevd å måtte rette opp stolen å fjerne alt så lenge som 35 minutter før landing.
Får håpe den servicen ikke er lik på de lange flightene.
1 time flytid og fjerne alt 35 minutter før landing? Rakk de å servere noe i det hele tatt?
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2016, 00:56   #94
Unge_L
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
1 time flytid og fjerne alt 35 minutter før landing? Rakk de å servere noe i det hele tatt?
Dem stressa med å få kasta ut maten, å rakk nesten ikke å komme halvveis i spisinga før dem maste om at dem måtte ta det tilbake.

Fløy samme strekka motsat vei 4 uker tidligere, da i Business med FlyDubai. Det skal jeg si var rake motsetningen, der var det ingen stress, veldig god service og rakk fint å kose meg med en kaffe etter maten før dem ryddet inn før landing
Unge_L is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2016, 15:53   #95
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Default Ek og bagasje.

Er det noen som vet hvor strenge EK er på håndbagasje? Skal ned neste uke og vil unngå å sjekke inn sånn at jeg sparer tid i BKK. Men iflg hjemmesiden så er det kun 1 kolli, normalt kan man jo ta med seg en laptop bag men virka ikke som dette var noe de praktiserte. 7kg er ikke akkurat mye heller...
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2016, 18:46   #96
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Hvordan er det med buy in lounges i Dubai på Terminal 3?
05.Sept BKK-DXB-OSL
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Old 19-08-2016, 21:08   #97
vbe86
ScanFlyer Silver

Default Re: Ek og bagasje.

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Er det noen som vet hvor strenge EK er på håndbagasje? Skal ned neste uke og vil unngå å sjekke inn sånn at jeg sparer tid i BKK. Men iflg hjemmesiden så er det kun 1 kolli, normalt kan man jo ta med seg en laptop bag men virka ikke som dette var noe de praktiserte. 7kg er ikke akkurat mye heller...
7kg betyr 7kg + laptop, men da KUN laptop. Håndbagasjen veies ofte (nesten alltid) på innjsekk og er den over 7 vil du få beskjed om å pakke om eller sende.
vbe86 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2016, 22:39   #98
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Default Re: Ek og bagasje.

Quote:
Originally Posted by vbe86 View Post
7kg betyr 7kg + laptop, men da KUN laptop. Håndbagasjen veies ofte (nesten alltid) på innjsekk og er den over 7 vil du få beskjed om å pakke om eller sende.
Takk for svar, var det jeg trengte å vite
05.Sept BKK-DXB-OSL
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Old 26-09-2016, 15:41   #99
Giovanni
Newcomer

Default Skal fly til Mauritius - vurderer Emirates

Hei,

Vi er to familier som skal ha en mnd pappaperm på Mauritius i mars. Grunnet at vi ønsker å fly sammen (de lange flightene) så er det mest hensiktsmessig å fly sammen i fra Oslo da vi kommer i fra både sør, og vest.

Totalt sett har vi da vurdert at Emirates er beste alternativ, dog lurer jeg på hva vi kan forvente som en familie, å få av pristilbud hos Emirates.

pr nå er prisen i overkant av NOK 31.000,- i fra Bgo-osl-dbx-mru t/r
dette for 2 voksne, 1 barn (4år), og 1 spedbarn

Nå er det fortsatt 5 mnd til vi har tenkt å fly, men kan man forvente pris ned mot NOK 20.000,-?

På forhånd takk for svar
Giovanni is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2016, 20:07   #100
Fellowplane
ScanFlyer Blue

Hei.

Spør på vegne av familiemedlem som neste mandag skal reise med Emirates OSL - DXB - CEB.
Emirates sendte i dag en mail hvor det står at transfer videre fra DXB er forskjøvet med to døgn. Forklaringen er "operational requirements" og det oppgis ingen ytterligere informasjon om hva man kan gjøre. Hvilke rettigheter har man i et slikt tilfelle? Vil tro at avbestilling og full refusjon er rimelig å forvente, evt. Ombooking til manilla istedet for cebu
Fellowplane is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules