![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,934
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Nej, ZK-NZS levererades ny till Air New Zealand. Jag tror du tänker på SE-DFG som tidigare var PH-DTE hos KLM. Den kom väl som ersättare för LN-RKB som havererade på JFK 28 feb. 1984 men som senare reparerades och kom i trafik hos Federal Express. Som man sa på SAS att "vi och passagerarna vill inte flyga med en maskin som varit med om ett haveri". När det då påtalades att ersättaren SE-DFG var med om ett KLM haveri i Panama 3 juni 1983 så blev svaret att " det vet ju inte passagerarna om"
https://aviation-safety.net/database...?id=19830603-0 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS CT og Business class | peterfox | Småprat | 5 | 19-12-2013 15:24 |
Langtur: First Class (LX), Business Class (LH/LX), Economy Extra (SK) og 1-Class (WN) | ILS2 | TripReports | 20 | 27-05-2013 23:02 |
Oppgradering fra Economy class til Business class hos Emirates Airline | KrisFlyer | Reiseforum | 2 | 27-11-2009 15:12 |
Lufthansa Business Class vs Thai Royal Silk Class - synspunkter? | kristian | Flyforum | 2 | 06-04-2008 21:28 |
SAS First class service | Bizflyer | Flyforum | 19 | 08-02-2006 21:54 |