![]() |
|
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvem som helst kan søke om slot, OSL eller Avinor har ingen muligheter til å nekte selskap å søke om slot. Det finnes med andre ord ingen ting som heter at OSL har gitt eller ikke gitt slot til et selskap. Så lenge selskapene fyller internasjonale krav, har de like stor rett til å søke på ledige slots som alle andre selskap, da også Ryanair. Tildelingen styres av IATA standarder uavhengig av flyplassene.
Med andre ord, dersom Ryanair har søkt på en ledig 10:25 avgang, vil det aldri være slik at OSL bestemmer omde godkjenner at denne avgangen tilfaller Ryanair eller ikke. Det er heller ikke Avinor eller flyplassene som styrer slot koordineringen ved de 4 slot regulerte flyplassene i Norge. Dette gjøres som det også står i artikkelen, av slot koordinator Norway. En uavhengig person finansiert av de norske flyselskapene SAS, Widerøe og Norwegian iht. IATA regelverket. Nytt av året og som jeg derfor må korrigere meg selv på, er at SLOT handback ble avsluttet 15.JAN og ikke ut måneden som jeg tidligere indikerte. Mer om fristene og prosessene her: https://www.iata.org/policy/slots/Documents/wsg-7.pdf Last edited by Cockpitview; 30-01-2016 at 18:49. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tåke på Torp og Rygge, Ryanair til OSL | PerJen | Småprat | 55 | 05-04-2011 21:22 |
Ryanair på OSL | laurenz | Register- og ATC-Forum | 5 | 04-04-2011 22:47 |
Ryanair på OSL? | OEH | Flyforum | 28 | 25-03-2010 22:31 |
ryanair på osl | petru26 | Flyforum | 8 | 29-01-2007 11:14 |