Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-06-2006, 16:28   #41
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Replying to Topic 'BTS ansatte brente flagg på Sola'

Kansjke bedre aa la folk faa snakke for seg selv...??

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2006, 19:28   #42
WestAir
ScanFlyer Blue

Huff, her ble det mye bråk.. Jeg mente bare å si at jeg syns det er bedre at arbeidstakere retter sitt sinne mot ledelsen uten å ramme uskyldige parter. Jeg brukte flygelederne som et eksempel (det var nærliggende siden dette er et flyforum), men jeg kunne sikkert også funnet lignende eksempler fra andre bransjer.

WestAir is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2006, 19:32   #43
atck
ScanFlyer Gold

atck's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Kansjke bedre aa la folk faa snakke for seg selv...??
Touché.

Nåh... det blir fort ampert, og det er nå ikke egentlig nødvendig. Men som tidligere nevnt er det vel slikt at når noen tråkker på det som står deg nærmest så går skylappene ned.

Hurum, jeg skjønte at du ville forklare. Det betyr ikke nødvendigvis at "tilleggsopplysningen" din skal få stå udisputert.
Melder du deg på får du værsågod være med på hele turen.
atck is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2006, 19:32   #44
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Quote:
Originally posted by WestAir

Huff, her ble det mye bråk.. Jeg mente bare å si at jeg syns det er bedre at arbeidstakere retter sitt sinne mot ledelsen uten å ramme uskyldige parter. Jeg brukte flygelederne som et eksempel (det var nærliggende siden dette er et flyforum), men jeg kunne sikkert også funnet lignende eksempler fra andre bransjer.

Där måste jag säga att jag är enig. En strejk eller andra aktioner som rammar tredje part gör bara att Ola, Sven, Pekka etc. mister total förståelse för den strejkande gruppen.

Savipix is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2006, 19:39   #45
atck
ScanFlyer Gold

atck's Avatar

Quote:

Og det er helt greit at du bruker flygelederne som eksempel, men da får du vise at du har cojones og stå for det du har sagt. Min påstand er at flygelederne på Røyken (eller Stavanger, eller Bodø, eller Bodø tårn, eller Banak, eller Kirkenes) har like full rett til å bli forbanna som alle andre arbeidstakere i landet. Den STORE forskjellen er at når en flygeleder er så forbanna at han har lyst til å gå ut og brenne hvite og oransje flagg, da har han etter norsk lov IKKE LOV til å jobbe. Han møter på jobb, men får ikke lov til å jobbe. Og dessverre går dette ut over tredjepart.

[sarkasme]Kan ikke du komme med et forslag på hvordan man kan unngå at uregelmessigheter i flykontrollen gå ut over luftfarten og dermed passasjerene?[/sarkasme].

Æh. Drit i. Det hører ikke hjemme i denne diskusjonen. Anyway, as I was saying...
atck is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2006, 19:40   #46
Cloudius
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally posted by Savipix

Quote:

Där måste jag säga att jag är enig. En strejk eller andra aktioner som rammar tredje part gör bara att Ola, Sven, Pekka etc. mister total förståelse för den strejkande gruppen.

Spørsmål: Dersom det blir streik i en service-/transportbedrift. Hvordan kan man da unngå at tredjepart blir rammet?

Enten må man frata alle arbeidstagere streikeretten, eller så må man akseptere at tredjepart kan bli rammet. Det finnes ingen mellomting.

Cloudius
Cloudius is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2006, 19:52   #47
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Cloudius & atck: Dere har noen ekstremt gode poenger! En flygeleder skal ikke jobbe når han er uskikket - og det er bare han/hun som vet når skoen er for trang. Streik som ikke går utover tredjeperson i transportnæringen?

Men SSL: Er ikke poenget med private bedrifter å tjene penger til deres eiere? Når jeg investerer mine penger i f.eks. Norwegian eller Gudbrandsdal Lufthavn ønsker jeg faktisk at de pengene jeg binder opp skal gi avkastning. Det er liksom poenget ellers hadde jeg ikke gjort. Nå hører det med til historien at Gudbrandsdal Lufthavn så langt ikke har vært en gullkantet investering.

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2006, 19:58   #48
Olap
ScanFlyer Blue

Olap's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-KOG

Cloudius & atck: Dere har noen ekstremt gode poenger! En flygeleder skal ikke jobbe når han er uskikket - og det er bare han/hun som vet når skoen er for trang. Streik som ikke går utover tredjeperson i transportnæringen?

Men SSL: Er ikke poenget med private bedrifter å tjene penger til deres eiere? Når jeg investerer mine penger i f.eks. Norwegian eller Gudbrandsdal Lufthavn ønsker jeg faktisk at de pengene jeg binder opp skal gi avkastning. Det er liksom poenget ellers hadde jeg ikke gjort. Nå hører det med til historien at Gudbrandsdal Lufthavn så langt ikke har vært en gullkantet investering.

hva gjør man da som aksjonær når bedriftsledelsen velger å legge ned en overskuddsbedrift for å flytte produksjonen til en som vel ikke tjener flust like mye?
Old 18-06-2006, 20:21   #49
Fly high
ScanFlyer Gold

Fly high's Avatar

Quote:
Originally posted by Savipix... En strejk eller andra aktioner som rammar tredje part gör bara att Ola, Sven, Pekka etc. mister total förståelse för den strejkande gruppen.
Jeg ville ikke vært så bombastisk. Det har da vært en rekke tilfeller der folk som er rammet av streiken på en eller annen måte, faktisk har sympati med de streikende. Men dette er selvsagt avhengig av at folk flest har fått et klart inntrykk av hva streiken dreier seg om og føler at arbeidstakernes krav er rettferdig.
Streik er det eneste våpenet de ansatte har slik arbeidslivet fungerer i dag. Mye kan selvsagt sies for eller mot streik som virkemiddel, men det tror jeg har vært diskutert en del ganger tidligere her! :
Fly high is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2006, 20:24   #50
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Vel - for kanskje aa trekke en liten konklusjon - hvis eierene ikke er interessert i tredjepartsarbeid ('company policy') og finner at bolagets egne fly kan betjenes vel saa godt med tre som med fire fasiliteter, saa er det bare spoersmaal om hvilket av de to verkstedene i Norge som maa selges eller nedlegges, uansett hvor gode regnskapene er...
'Company Policy rules' i SAS ..

Saa da faar vi haape at BTS finner en kjoeper.

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2006, 20:52   #51
LN-SSL
ScanFlyer Molded

LN-SSL's Avatar

Oohhfffff........ Nå tror jeg ikke jeg gidder å diskutere denne saken mere....

Men så er det uttalelsen til atck da, om at den som har meldt seg på helst bør være med hele veien

LN-KOG: Du skjønner det, at det du forteller meg i ditt innlegg lenger opp her forstår jeg meget godt. Mitt poeng er, og la det gjerne gå som et spørsmål til eiere, ledelse, styremedlemmer og dess like; når er nok NOK? Altså, det hjelper i mange tilfelle ikke at en bedrift går med overskudd, tildels store overskudd, når de som skjønner alt bedre enn andre ikke synes det er NOK overskudd.
Jeg har vært innom bedrifter som har levert både 12, 13 og 14% avkastning til sine eiere, men det har altså ikke vært NOK... Det var bare det jeg ville fram til.

Og i slike tilfeller er det lett å minnes måkene til salige hr. Odd Børretzen....ska'ha-ska'ha-SKA'HAAAAA

Men, nå gidder jeg ikke mere, og hopper av akkurat denne tråden, hvis det er greit?
Old 18-06-2006, 21:06   #52
Canopy
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally posted by Olap

Quote:
Originally posted by LN-KOG

hva gjør man da som aksjonær når bedriftsledelsen velger å legge ned en overskuddsbedrift for å flytte produksjonen til en som vel ikke tjener flust like mye?

Hvem tjente mest i fjor da?
Canopy is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules