Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 07-12-2015, 18:49   #1061
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Hotell: Radisson Blu Atlantic Stavanger
Status: Concierge
Booket: Vanlig rom
Upgrade: til business rom

På rommet stod det en skitten skål, ikke tildekket, med 1 jordbær, 2 blåbær og 2 "sjokoladekuler" Usikker på om det er noe som står igjen etter forrige gjest eller om dette er velkomstgaven..??..?? Not impressed
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	welcome.jpg
Views:	962
Size:	113.0 KB
ID:	39862  

Last edited by VirreVapp; 08-12-2015 at 14:00.
VirreVapp is offline  
Old 07-12-2015, 21:20   #1062
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Hotel: Radisson Blu Royal Garden i Trondheim
Status: Gold
Booket: Standard rom til kr 1.185,-
Oppgradert: Ja, til business class rom
Perks: Flott dandert (og innpakket) julesnacks, en flaske vann, DN på døra om morgenen

Mange år siden sist jeg var på Royal Garden. Tydeligvis oppusset for ikke lenge siden, så ble positivt overrasket. Også hyggelig velkomst av resepsjonisten som forkynte at man prøver å ta godt vare på gullmedlemmer. Og frokosten var også bra. Tommel opp!
TriStar is offline  
Old 20-01-2016, 09:01   #1063
Sykkelthor
ScanFlyer Blue

Hotel: Park Inn Oslo
Booket: Standard rom direkte hos hotellet for en relativt lang periode
Oppgradert: Ja, til business class rom med balkong (steike kjekt når det er -15 ute)
Perks: DN på døra om morgenen
Sykkelthor is offline  
Old 20-01-2016, 23:34   #1064
barca
ScanFlyer Silver

Hotel: Radisson Blu Hotel, Zurich Airport
Booket: Standard guest rom
Oppgradert: Ja, til business class rom med utsikt mot flyplassen. Fint rom.
Perks: Fikk alt som var av (alcohol og non-alcohol) drikke samt snacks i minibaren helt gratis. Maste meg frem til det med forskjellige resepsjonister i det hotellet. Egentlig skulle jeg bare få snacks og soft drinks, men en av resepsjonistene sa at jeg kunne ta alkohol fra minibaren. Ble ikke belastet noe av det i etterkant. Ellers sen utsjekk til kl.16.

Hotellet så ganske stilig ut. 2-3 min gå avstand fra Zurich airport. Stilig bar der man kan se en vin tower med 4000 vinflasker. Egentlig følte jeg at oppholdet var ganske rotete. Noen ganger fikk jeg rabatt mens andre ganger ingen rabatt for drikke i baren. Samme gjaldt for room service maten og. Fikk ingen rabatt for maten jeg bestilte for rommet. Heldigvis betalte jeg ingenting for rommet. Brukte 20000 EB poeng for rommet med frokost. Så de ansatte i hotellet burde i hvert fall opptre mye ryddigere. Mange elendige ansatte i det hotellet.

Last edited by barca; 20-01-2016 at 23:45.
barca is offline  
Old 20-01-2016, 23:45   #1065
barca
ScanFlyer Silver

Hotel: Radisson Blu Edwardian Grafton Hotel
Booket: Standard single rom
Oppgradert: Ja, til deluxe room som var bra nok.
Perks: 2 flasker vann på rommet til dagen var gratis. Fikk gratis frokost for 1 av de 2 nettene jeg bodde der siden den andre natten var frokosten inkludert. Ellers fikk jeg en drink voucher per dag som jeg kunne bruke i baren. Sen utsjekk til kl.14.

Hotellet ligger rett ved siden av Warren Street station, altså Victoria line. Perfekt for de som ønsker å dra til Oxford Circus, Green Park, Victoria station og Seven Sisters (nærmeste stasjon til White Hart Lane). Alt direkte fra Warren Street station. Ellers var personalet i hotellet veldig fantastiske og ryddige. Nesten bare internasjonale folk som jobber i hotellet, ikke så mange Briter.
barca is offline  
Old 21-01-2016, 23:32   #1066
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Hotel: Radisson Blu Royal Garden i Trondheim
Booket: Standard rom til kr 1.185,-
Oppgradert: Ja, til business class rom
Perks: Flott dandert (og innpakket) julesnacks, en flaske vann, DN på døra om morgenen

Mange år siden sist jeg var på Royal Garden. Tydeligvis oppusset for ikke lenge siden, så ble positivt overrasket. Også hyggelig velkomst av resepsjonisten som forkynte at man prøver å ta godt vare på gullmedlemmer. Og frokosten var også bra. Tommel opp!

Ønskereprise! Men denne gangen kostet rommet bare kr 895,- (corporate rate). Royal Garden er i ferd med å seile opp som favoritthotell i bartebyen
TriStar is offline  
Old 22-01-2016, 10:12   #1067
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Ønskereprise! Men denne gangen kostet rommet bare kr 895,- (corporate rate). Royal Garden er i ferd med å seile opp som favoritthotell i bartebyen
Heldig du. Bodde der sist på tirsdag, ble som vanlig ikke oppgradert til større rom men fikk hjørnerom. Syntes også at dette hotellet av og til er litt dårlig på renhold på rommene.

Flight Cancelled is offline  
Old 25-01-2016, 23:11   #1068
Sucellos
ScanFlyer Blue

Hotell: Radisson Martinique on Broadway, New York
Rate benyttet: Billigst mulig (AAA-rate)
Booket: Standard double
Oppgradert: Ja, til Executive eller noe i den duren. Stort rom var det i alle fall.
Andre perks: Velkomstbrev og en liten eske med no' belgisk konfektsjokolade. Vouchers for to personer hver dag til frokostbuffeten (american breakfast). Late check-out til 14:00. Kapsler til kaffemaskinen og nye vannflasker på rommet hver dag også, men det tror jeg kanskje alle får uansett.

Praktisk beliggenhet nær Penn Station og med t-bane tilnærmet rett utenfor hotelldøra.
Sucellos is offline  
Old 26-01-2016, 06:33   #1069
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sucellos View Post
Kapsler til kaffemaskinen og nye vannflasker på rommet hver dag også, men det tror jeg kanskje alle får uansett.

Ja, det skulle da også bare mangle. Hvorfor skulle ikke hotellet fylle på med kaffe?
Old 26-01-2016, 08:32   #1070
MisterOlsen
ScanFlyer Blue

Hotell: Park Plaza Kudamm i Berlin
Rate benyttet: Booket to netter for poeng
Booket: Standard double
Oppgradert: Ja, til Executive med courtyardview.

Andre perks: Velkomstbrev og drinkvoucher for to pers. Samt lite fruktfat og litt drops.
MisterOlsen is offline  
Old 26-01-2016, 09:45   #1071
Sucellos
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Quote:
Originally Posted by Sucellos View Post
Kapsler til kaffemaskinen og nye vannflasker på rommet hver dag også, men det tror jeg kanskje alle får uansett.
Ja, det skulle da også bare mangle. Hvorfor skulle ikke hotellet fylle på med kaffe?
Nei, det kan du jo si, men jeg har også opplevd at forbruk av kaffekapsler og vannflasker har gått på minibarregninga. Som sagt tror jeg imidlertid ikke dette var en gull-perk.
Sucellos is offline  
Old 27-01-2016, 10:36   #1072
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Hotell: Radisson Blu Plaza Bangkok
Status: Gold, eller muligens allerede nedgradert til sølv
Booket: Rimeligste romkategori, forhåndsbetalt
Oppgradert: Nei. Fikk heller ikke endret fra enkeltsanger til dobbeltseng. Men nesten fullt på hotellet pga en konferanse.
Andre perks: Så godt som ingen ting, ble tilbudt sen utsjekk kl 14.

Så litt skuffende basert på tidligere erfaringer med dette hotellet. Men hoteller gir likevel god valuta for pengene.

Foto tatt fra rom 908 med utsikt over bassenget i 6. etasje.

TriStar is offline  
Old 27-02-2016, 10:13   #1073
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Hotell: Radisson Blu Scandinavia, CPH
Status: Gull, på aller siste verset
Booket: Standardrom, delvis betalt med poeng
Oppgradert: Ja, til superior
Andre perks: Hilsen fra vaskedama, en eske med sjokolade og en eller annen merkelig premium juice, sen utsjekk

Hyggelig asiatisk dame på innsjekk; "Wow, gold. Da må vi finne et fint rom til deg". Ellers mye flight crew på hotellet, bl.a Thai. For 6 danske hundrelapper + 10.000 CC-poeng gav dette oppholdet god valuta for pengene.
TriStar is offline  
Old 13-03-2016, 02:04   #1074
barca
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by barca View Post
Hotel: Radisson Blu Edwardian Grafton Hotel
Booket: Standard single rom
Oppgradert: Ja, til deluxe room som var bra nok.
Perks: 2 flasker vann på rommet til dagen var gratis. Fikk gratis frokost for 1 av de 2 nettene jeg bodde der siden den andre natten var frokosten inkludert. Ellers fikk jeg en drink voucher per dag som jeg kunne bruke i baren. Sen utsjekk til kl.14.

Hotellet ligger rett ved siden av Warren Street station, altså Victoria line. Perfekt for de som ønsker å dra til Oxford Circus, Green Park, Victoria station og Seven Sisters (nærmeste stasjon til White Hart Lane). Alt direkte fra Warren Street station. Ellers var personalet i hotellet veldig fantastiske og ryddige. Nesten bare internasjonale folk som jobber i hotellet, ikke så mange Briter.

Overnatter igjen på dette hotellet. Samme som sist, men med litt overraskelse på rommet denne gangen. Fruktkurv og kake på rommet denne gangen. Ellers en hyggelig betjening på hotellet.
barca is offline  
Old 29-03-2016, 09:29   #1075
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Da kom sølvkortet i posten, en skikkelig soft landing ned fra gull, da jeg har temmelig nøyaktig 0 netter på noen av deres hoteller det siste året
Old 29-03-2016, 20:36   #1076
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Da kom sølvkortet i posten, en skikkelig soft landing ned fra gull, da jeg har temmelig nøyaktig 0 netter på noen av deres hoteller det siste året

Fikk også den kjipe konvolutten med sølvkort fra CC rett før påske. Men har faktisk kvalifisert til sølv, og manglet bare noen få netter for rekvalifisering til gull... Men moro så lenge det varte, både med Concierge og Gull.
TriStar is offline  
Old 13-04-2016, 21:55   #1077
mcleif
ScanFlyer Blue

Noen som har fått godkjent 100% prisgarantien til radisson?

Har sendt screenshots frem å tilbake nå, og de finner alltid en liten detalj som de ikke er fornøyde med, nå sist var ikke valutaen lik..

Virker bortimot umulig å få til.
mcleif is offline  
Old 13-04-2016, 22:28   #1078
erikd
Newcomer

Jeg har fått det "delvis" godkjent... Bestilte rom på Radisson Martinique NY på Booking.com og claimet på prisgarantien. Først prøvde de seg med at de ikke kunne finne den samme prisen, da sendte jeg screenshots fra samme dag hvor prisen var aktiv. Så skrev de at den prisen jeg hadde var "pakkepris" inkl avgifter og tax og at det ikke var dekt av garantien, da viste jeg til vilkårene hvor det står at det kan være både totalpris og pris uten avgifter. Så mente de at dette kunne være en mobil-only pris siden jeg sendte screenshots fra mobil, så sendte jeg samme screenshots bare fra pcen, med en begrunnelse og at jeg forlangte å få prisen og viste til garantien. Vi gikk noen runder fram og tilbake, men jeg viste konsekvent til paragrafer i vilkårene for garantien. Jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle gi meg, og det ga resultater til slutt, fikk en pris som var den samme som den jeg hadde booket, men uten alle avgifter, men det aksepterte jeg da prisen fra booking.com var inkl frokost, det var ikke prisen fra clubcarlson, men det fortalte jeg ingen Moralen er: ikke gi deg, vær saklig, bruk vilkårene les de med lupe! Jeg heier på deg, gir man en garanti så får man leve etter det
erikd is offline  
Old 13-04-2016, 22:53   #1079
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hotel: Radisson Blu Gærningmoen
Status: Søøøølv ...
Booket: Billigste
Oppgradert: Ja, Business Class
Offergave: Ingen

Gledelig overrasket over å bli oppgradert selv med sølv. Ingen offergave, men respektfull og hyggelig resepsjonist.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now  
Old 14-04-2016, 07:35   #1080
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Quote:
Originally Posted by mcleif View Post
Noen som har fått godkjent 100% prisgarantien til radisson?

Har sendt screenshots frem å tilbake nå, og de finner alltid en liten detalj som de ikke er fornøyde med, nå sist var ikke valutaen lik..

Virker bortimot umulig å få til.

Har brukt denne 2 ganger, en gang i Roma og en i Berlin. Fikk godkjent prisgarantien begge ganger, men måtte en del mailutveksling til ved oppholdet i Roma. I Berlin gikk det gjennom på no time, se post #550. Har inntrykket av at prisene på hotellenes nettsider nå oftere matcher prisene hos tredje part.
TriStar is offline  
Closed Thread

Posting Rules