Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-01-2016, 20:23   #1
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Dansk luftfart - den fremtidige strategi

Som jeg skrev, så tror jeg primært at fritidsrejsende rejser på Aalborg- og Bornholms-ruterne. Karup-ruten har nok også en hel del. Aarhus, Billund og Sønderborg tror jeg dog primært er transfer og forretning. Dit spørgsmål med hensyn til Billund, så tror jeg at andelen af rejsende UDEN videre forbindelse ud i verden vil blive negativt påvirket af sammenlægningen, men i forvejen tror jeg langt de fleste af disse point-to-point rejsende i Danmark tager bil/tog til/fra hovedstaden/provinsen og dem som rent faktisk tager flyet, gør det fordi de kan lide det, ikke fordi de sparer særlig meget tid. Det er eksempelvis folk, som er aktive i fly-fora og andre mærkelige steder

..så egentlig tror jeg at det styrker SAS' produkt fra Billund, at deres transferpassagerer kan komme hurtigt videre fra København. Det må styrke produktet i forhold til Amsterdam, Frankfurt og den nye Heathrow-rute. Det er vel også derfor, at SAS har støttet sammenlægningen.

..men som sagt ville lidt indsigt i indenrigspassagerernes vaner hjælpe til at vurdere, hvorledes det her var en god ide for CPH.
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 00:27   #2
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 839
Default Re: Dansk luftfart - den fremtidige strategi

Quote:
Originally Posted by ThomasB View Post
Som jeg skrev, så tror jeg primært at fritidsrejsende rejser på Aalborg- og Bornholms-ruterne.
Mener du virkelig det?
Hvis man bor i Nordjylland og skal til et møde i CPH - eller omvendt - så er er flyet den bedste løsning! CPH -AAL er højfrekvent, og der må være en grund til at SK og DY flyver vinge mod vinge i rush-hours! Det er næsten det samme mønster som på SVG - BGO !
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 00:32   #3
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Dansk luftfart - den fremtidige strategi

Quote:
Originally Posted by oy-viv View Post
Mener du virkelig det?
Hvis man bor i Nordjylland og skal til et møde i CPH - eller omvendt - så er er flyet den bedste løsning! CPH -AAL er højfrekvent, og der må være en grund til at SK og DY flyver vinge mod vinge i rush-hours! Det er næsten det samme mønster som på SVG - BGO !
Jeg har ikke formuleret mig tydeligt nok. Jeg tror at de fritidsrejsende, som rejser indenrigs i Danmark, primært rejser på ruterne til Aalborg og Bornholm. Det betyder blot, at jeg ikke tror, der er særlig mange fritidsrejsende på de andre ruter (ekskl. Karup). Jeg mener ikke, at fritidsrejsende står for størstedelen af trafikken på Aalborg og Bornholm, blot at de rejser meget på disse.

Last edited by EvakCPH; 20-01-2016 at 01:08.
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 00:43   #4
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 839
Default Re: Dansk luftfart - den fremtidige strategi

Tak for din uddybning, jeg er helt med !
oy-viv is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kastrup og fremtidige udvidelser Fysikeren Flyforum 3 20-12-2011 11:35
SAS: Fremtidige IC-fly Fysikeren Flyforum 77 06-06-2011 01:43
Transavia får dansk salgsteam - desuden dansk AOC på vej PP Flyforum 9 28-01-2009 21:51
Norwegians fremtidige planer sukram Flyforum 23 27-04-2008 00:37
1980-tallets fremtidige fly Flight0017 Flyforum 11 22-06-2005 14:00


All times are GMT +2. The time now is 04:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.