Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-01-2016, 20:23   #1
EvakCPH
ScanFlyer Silver

Default Re: Dansk luftfart - den fremtidige strategi

Som jeg skrev, så tror jeg primært at fritidsrejsende rejser på Aalborg- og Bornholms-ruterne. Karup-ruten har nok også en hel del. Aarhus, Billund og Sønderborg tror jeg dog primært er transfer og forretning. Dit spørgsmål med hensyn til Billund, så tror jeg at andelen af rejsende UDEN videre forbindelse ud i verden vil blive negativt påvirket af sammenlægningen, men i forvejen tror jeg langt de fleste af disse point-to-point rejsende i Danmark tager bil/tog til/fra hovedstaden/provinsen og dem som rent faktisk tager flyet, gør det fordi de kan lide det, ikke fordi de sparer særlig meget tid. Det er eksempelvis folk, som er aktive i fly-fora og andre mærkelige steder

..så egentlig tror jeg at det styrker SAS' produkt fra Billund, at deres transferpassagerer kan komme hurtigt videre fra København. Det må styrke produktet i forhold til Amsterdam, Frankfurt og den nye Heathrow-rute. Det er vel også derfor, at SAS har støttet sammenlægningen.

..men som sagt ville lidt indsigt i indenrigspassagerernes vaner hjælpe til at vurdere, hvorledes det her var en god ide for CPH.
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 00:27   #2
oy-viv
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by ThomasB View Post
Som jeg skrev, så tror jeg primært at fritidsrejsende rejser på Aalborg- og Bornholms-ruterne.
Mener du virkelig det?
Hvis man bor i Nordjylland og skal til et møde i CPH - eller omvendt - så er er flyet den bedste løsning! CPH -AAL er højfrekvent, og der må være en grund til at SK og DY flyver vinge mod vinge i rush-hours! Det er næsten det samme mønster som på SVG - BGO !
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 00:32   #3
EvakCPH
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by oy-viv View Post
Mener du virkelig det?
Hvis man bor i Nordjylland og skal til et møde i CPH - eller omvendt - så er er flyet den bedste løsning! CPH -AAL er højfrekvent, og der må være en grund til at SK og DY flyver vinge mod vinge i rush-hours! Det er næsten det samme mønster som på SVG - BGO !
Jeg har ikke formuleret mig tydeligt nok. Jeg tror at de fritidsrejsende, som rejser indenrigs i Danmark, primært rejser på ruterne til Aalborg og Bornholm. Det betyder blot, at jeg ikke tror, der er særlig mange fritidsrejsende på de andre ruter (ekskl. Karup). Jeg mener ikke, at fritidsrejsende står for størstedelen af trafikken på Aalborg og Bornholm, blot at de rejser meget på disse.

Last edited by EvakCPH; 20-01-2016 at 01:08.
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 00:43   #4
oy-viv
ScanFlyer Silver

Tak for din uddybning, jeg er helt med !
oy-viv is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules