![]() |
|
![]() |
#261 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Tidligere kunne man kun oppgradere (WT til WT+) med Avios fra bookingklasse H, B og Y på BA-flighter. Nå kan man oppgradere fra V, S, N, M, L og K i tillegg. Dvs. nå er det bare Q, O og G man ikke kan oppgradere fra.
De har også justert kalkulatoren for å regne ut kostnader for bruk av Avios så den viser både peak og off-peak. https://www.britishairways.com/trave...r/public/en_no
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 25-12-2015 at 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har booket 3 nesten like reiser med AA som jeg tenkte bruke til å nå sølv i Executive Club.
-Ifølge Avios flight calculator skulle hver av bookingene gi 70 TP. -Når jeg tar fram flightene under "manage my bookings" stod det at jeg skulle tjene 65 TP på hver av dem. Merkelig da 2 av bookingene var helt symmetriske. -Har nå flydd ferdig en av bookingene og har fått 60 TP. De 2 neste er fortsatt listet som 65 TP. Om de 2 neste også faller ned på 60 TP så når jeg ikke sølv. Noen tips om hva jeg skal gjøre?
![]() |
#263 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() Det er en del odde saker med AA, særlig fordi det er gjennomgående flightnummer på en del strekninger. Eks MIA-TPA-JFK med samme nummer teller kun som et leg MIA-JFK. Er det code-share involvert er også en sak, samt kabin det er booket i og bookingklasse, og om det er noe gamle US-saker involvert. Mye som kan spille inn her.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 07-01-2016 at 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
OSL-LHR BA i S LHR-PHL AA i O PHL-SJU AA i O SJU-CLT AA i O CLT-LHR Aa i O LHR-OSL BA i S Som sagt ga kalkulatoren her 70 poeng totalt, listingen ga 65 poeng og jeg fikk til slutt 60. En annen som kommer opp er: OSL-LHR BA i S LHR-MIA AA i O MIA-STX AA i O STX-MIA AA i O MIA-LHR AA i O LHR-OSL BA i S Her ga også kalkulatoren 70 og listingen gir fortsatt 65.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 07-01-2016 at 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det er jo klart en feil en plass når alle tall er forskjellige, men har du regnet riktig. Opptjening skjer ihht det rutenummer billetten er kjøpt på, ikke på metallet. Er det code-share på OSL-LHR? Er den på AA-nummer er det 5TP, er det BA-nummer er det 10 TP i S-klasse.
Er det bokført poeng så ser du vel hva som er gitt for hvilke legs og hva som mangler eller hvor det er krøll? Så kan du evt. etterregistrere. Gjennomgående rutenumer lager som nevnt også krøll.
![]() |
#266 | ||
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#267 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
BA er operating flight, så det vil alltid oversettes på boardingkortet hvis du har en codeshareflight i bestillingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#269 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Vil man kunne opptjene mere TP om man oppgraderer for Avios? Ser at det under betingelser står
"Tier Points and Avios will be rewarded according to the commercial ticket purchased." Betyr dette at man får poeng etter den lavere bookingklassen man opprinnelig kjøpte for penger?
![]() |
#270 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Og oppgraderer man for penger får man da poeng for klassen man ender i?
![]() |
#272 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja, om du oppgraderer (før innsjekk?) på BA-flighter (flightnummer/metall). AA pusher upgrades (ved innsjekk), men de gir visstnok ikke mer poeng.
![]() |
#273 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Ehhhh.. endte opp i bookingklasse U. Litt googling tyder på at man ikke får noen poeng for den klassen. Så nå får jeg altså enda færre poeng enn jeg skulle hatt opprinnelig?
![]() |
#274 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Hender man får poeng korrekt, hender man må etterlyse det.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 10-01-2016 at 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hmmm.. det var ikke det du sa rett over. Jaja, penger rett ut av vinduet.
![]() |
#276 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
BA-flight og BA-billett: oppgradering med penger FØR innsjekk er ferdig --> mer poeng (hender man må etterregistrere) BA/AA: oppgradering med Avios --> ikke mer poeng (hender man må etterregistrere) AA-flightnummer: oppgradering med penger --> ikke mer poeng (hender man må etterregistrere) (Når man oppgraderer så endres bookingklassen, ofte til en award-bookingklasse, som gjør at man får godskrevet 0 og må etterregistrere. Det pleier å gå greit å få det gjort)
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 10-01-2016 at 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Helgeturekstremist
|
![]()
AA har ingenting å gjøre med denne bookingen. Bestilte hos BA og skal kun fly med BA. Var først i N og så i U etter oppgradering for penger.
![]() |
#278 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Eksempel: C/U betyr "c-kabin, u-klasse", og bookingen ble oppgradert fra economy på nett med penger
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 10-01-2016 at 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Bare sølvkortet kommer i tide til påsketuren så er jeg fornøyd.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 10-01-2016 at 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvordan er reglene for å ta med en gjest i lounge?
Vi er 2 på C til PHX sammen med en på M (Ingen har status i fordelsprogrammet) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Milage run i Oneworld / BA Executive Club? | robertaas | Reiseforum | 18 | 13-11-2016 15:58 |
Endringer i executive club | RJon | Reiseforum | 13 | 29-01-2015 12:39 |
Ny design på BA Executive Club kortene? | Fnate | Reiseforum | 5 | 01-07-2014 19:59 |
BMI DC: Slutt på Star og blir Executive Club | Chriscross | Reiseforum | 23 | 30-11-2012 18:24 |
Setevalg i BA Club World og oppgraderinger | Stian | Reiseforum | 22 | 04-01-2011 17:25 |