![]() |
|
![]() |
#341 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SK943 CPH - ORD er kansellert i dag. Noen som vet hvorfor? Tech? Overhørte det nettopp i loungen her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Alle ble bedt om å dra til skranken for å få hotell og bookes om til i morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
merkelig.... den gikk nå til slutt, om enn vel sent avgårde
![]() |
#345 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Flyet gikk tomt til Chicago. Quote:
Last edited by RedLine; 22-12-2015 at 05:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, det virker meget mærkeligt! Måske kan en forumist med indsigt i crewdisponering og hviletidsbestemmelser uddybe??
Ved nærmere eftertanke: Kan det være et spørgsmål om forsikring? Noget med, at en crew, som har overskredet deres timer godt må flyve positioning flights, men ikke med revenue pax?? Det er stadig lidt mærkeligt, synes jeg; hvorfor var der ikke en stand-by crew i CPH? Last edited by oy-viv; 22-12-2015 at 09:18. Reason: tilføjelse |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Om jeg husker korrekt, så flyves SK943 af norsk cabin crew. Flyet var LNRKP..
Om det er hele crew, ved jeg ikke, men jeg vil også tro at SAS er ret presset , rent crew mæssig, således at et fuldt A340 crew ikke er på plads... Nå det er spekulation, ikke andet Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
hadde man vist at det ble fixet på 3,5 time så hadde nok ikke pax blitt sendt til hotell. Hadde man bedt pax komme tilbake fra hotell, hadde de nok måttet venter 3,5 time til, da hadde crew gått ut på tid... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette er den chilenske LAN-maskinen som nå heter LN-RKP, og meg bekjent flyr ikke danskene denne. Som et ledd i den nye effektivitets-filosofien som råder i SAS, skal crew produsere mer per arbeids-blokk. Før en slik SK 943 CPH-ORD, produserer cabincrewet normalt 2 dager på short-haul opptil 20 timer(totalt) før denne flighten. Det er derfor lite rom for forsinkelser før tjenestetiden overskrides i forhold til avtaler som gjelder for luftfart. Nytt crew måtte i så fall flys ned fra Oslo-basen og det ville forsinke returflighten ytterligere. Løsningen ble nok vurdert for å være den mest hensiktsmessige for SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå kjenner jeg ikke denne saken i detalj. Men reglene er ganske klare.
Man kan fly nesten "uendelig" som passiv crew. Om det har skjedd her vet jeg ikke. Derimot så er avgiftene man betaler på en tom flight lik null, kontra med pax. Kan ha värt en god ide å fly maskinen tom for å slippe å kansellere returen. Når crew skal på hotell pga en forsinkelse er reglene minimum 4 timer i sengen/på rommet, tiden regnes fra innsjekk på rom til utsjekk fra rom. I tillegg til dette kommer tiden til/fra flyplass etc. Så tiden blir for rundt 6 timer når en slik avgjörelse taes. Dansk crew kan fint fly denne maskinen det her snakkes om, men det er endel vilkår som legges til grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SK910 er i dag aflyst og LN-RKM er på en færgeflyvning(sk9136) fra Osl til Cph. Nogen som ved hvorfor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Sk907 ble innstilt pga tech i går.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ser ut som SFO og IAD er kansellert imorgen?
Har kolleger som skal hjem og begge fikk nettopp SMS. Selv flyr jeg heldigvis (bank i bordet) AA.
![]() |
#354 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tror det skyldes at oy-kbd, Ln-rkg har tech og oy-kbi er i Zürich til ombygning samt eksisterende forsinkelser på IC-nettet hos sas
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
I tillegg så har SAS også en A330 ute.
LN-RKH er i øyeblikket på vei sørover som SK9135. Den skal sikkert til Malta på C-sjekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Fått følgende fra SAS i dag, så i dag er det Shanghai sin tur med kansellering
Dear customer Please note the following cancellations below. We apologize for the inconvenience this may cause you. Kind regards SAS Cargo A/S Flight no: SK997 Origin: CPH Destination: PVG Cancelled from: 11 JAN 2016 Cancelled to: 11 JAN 2016 Comment: Cancelled due to technical reasons |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Uff, dette er ikke bra for SAS. Mange kanselleringer nå, så vi får håpe de får flyttet folk over på andre airlines uten for mye hassle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er der nogen der ved hvorfor Sas holder pause for Beijing(PEK) i øjeblikket? Den er tilbage fra næste uge, men har de seneste mange dage været aflyst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Det er kinesisk nyttårsfeiring (8 feb) om dagen, som er viktige helligdager for kineserne.
Mulig at det er grunnen, men er ikke sikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status) | Airbus 330 | Flyforum | 159 | 11-05-2025 11:10 |
SAS, Antall SAS Avganger/Ankomster fra Evenes | Tarzan | Småprat | 3 | 05-04-2015 02:54 |
Oversikt/ forsinkelser - Wizzair KTW-NAP 2/8 | Jonek | Småprat | 7 | 27-08-2014 19:47 |
Hjelp til å finne oversikt over avganger fra OSL 19. April 2010? | -Daniel92 | Flyforum | 7 | 15-10-2010 22:04 |
DAT med ni kansellerte avganger fra Florø i går | FlightDeck | Flyforum | 19 | 03-02-2008 23:36 |