![]() |
|
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
De regionale lufthavnene i Norge har mindre utlandstrafikk enn OSL og står friere når det gjelder tilpassning og støtte for å tiltrekke seg nye selskaper.
Utover direkte oppstartstøtte fra Avinor, er det også lokale støttespillere innen næringsliv med mer som bidrar til å realisere ruter i distriktene. Dette er noe spesielt Wizz har hatt godt av da flere regioner og flyplasser har sett ruter til Polen som viktig for industruen i distriktene og dermed legge tilrette for arbeidsinnvandring, men som dt skrives veldig lite om. Dette lar seg i veldig liten grad gjøre fra OSL hvor det som jeg skriver i større grad må lages et helhetlig lavpris produkt på generelt grunnlag. Jeg vet at Wizzair har fra flere flyplsser mottatt opp mot en halv million i oppstartstøtte for å åpne nye ruter. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva skjer med DK5756? | EspenRR | Småprat | 3 | 23-12-2015 19:02 |
Hva skjer med SAS944 | grindstein | Småprat | 0 | 06-05-2012 12:23 |
Hva skjer med SK2303? | FlightDeck | Register- og ATC-Forum | 5 | 03-10-2011 00:53 |
Hva skjer med BAW239? | KjetilK | Småprat | 11 | 24-05-2011 02:29 |
Hva skjer på Rygge? | LN-KOG | Flyforum | 9 | 19-11-2008 18:16 |