![]() |
|
![]() |
#21 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Pressen har ikke snøring .. kilden trolig kun generell kunnskap .. så forteller man litt eventyr og da kommer det gjerne ut som vås i pressen.
Last edited by LN-MOW; 23-12-2015 at 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 466
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]()
Hvorfor ikke bare de-fuele istedenfor å brenne opp fuelen, undrer jeg meg..?
Mulig at de ikke har utstyr til det i Bodø? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Flugmaður
Join Date: Aug 2011
Location: BIRK
Posts: 336
|
![]() Quote:
Og det er om de i det hele tatt hadde muligheten til det, og hadde en plass å gjøre av såpass mye fuel. (Kan vel ikke pumpes tilbake i tankene på flyplassen?)
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,123
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Det står i artikkelen at de ikke kunne. Trolig fordi de ikke har lagringsmulightet. 'Brukt' fuel skal tilbake i fly fra samme selskap, og BOO har sikkert ikke nok trucks til at de kan unnvære en inntil TC kommer forbi neste gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
Hmm, aldri hørt om at brukt fuel skal tilbake i samme flyselskap. Har defuelet to ganger i Norge, og aldri fått en slik forklaring. Fuelbilen har "kjøpt" fuelen tilbake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Det er iallefall regelen her. Har vært i samme situasjon flere ganger. På en hub er dette ikke noe problem, da du bare kjører fuelen til nabogaten ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
Det er ikke helt riktig, Thomas Cook gjør dette selv gjennom et outsourcet firma i Praha.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Kilden ombord er ikke helt stødig i geografi heller .. de mellomlandet i Faro.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 466
|
![]()
Her er det nok Dagbladet som har drukket litt for mye juletran. I artikkelen linkes det til an.no, som har følgende tekst:
Quote:
Forøvrig er jo dette en oppfølger fra an.no med spikerkoking; cockpit ba allerede da de landet etter fuelbrenning om bekreftelse på at Bodø hadde mottatt flightplan til Faro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Newcomer
Join Date: Dec 2015
Posts: 3
|
![]()
På flight radar kommer ikke flighten fra Bodø til Faro opp, noen som vet grunnen siden de to "andre" flightene kommer opp?
Skulle vært artig å se om de hadde mye motvind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]()
Vet ikke helt hva du vil fram til siden det ikke nødvendigvis har så mye vind på ruten å gjøre. Det blir spekulasjoner. Vises vindkomponenter på flight radar? Jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg så dypt inn i programmet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Nei, men du kan se hastigheten man flyr. Det gir vel en viss indikasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Det er vel ekstremiteter man var ute etter her .. men med redusert MTOW (maks avgangsvekt) fra Bodø, vil man ikke kunne nå Kanariholmene uansett mot- eller medvind ....
Maksvekt før fuel (MZFW) for typen er 73.8 tonn, og det er vel grunn til å tro at de ikke var veldig langt unna met tanke på konfigurasjonen. Last edited by LN-MOW; 26-12-2015 at 02:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 466
|
![]()
g har helt tilfeldigvis
![]() Flightplan for VKG6733 så i utgangspunktet slik ut, for de som er "kjent" finner bl a igjen et par VORs som forteller at det var rutet østover. Her er den: PREFLIGHT INFORMATION BULLETIN: 151223/1112 NARROW ROUTE BULLETIN INCLUDES NOTAM VALID FROM: 231112 FOR: 24 HOUR(S) DEPARTURE: ENBO DESTINATION: GCLP CALLSIGN: VKG6733 SOURCE: FPL EOBT: 1512231440 ROUTE: DISMU DCT BNN M609 NONVU P5 OSMUM DCT DANKO DCT AMADA/N0445F280 UZ705 PAM/N0449F310 UN872 NIK/N0449F330 UN872 INBAB/N0445F350 UN872 ATLEN DCT ABUPI/N0444F370 DCT BEXAL DCT SAMAR |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 466
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DK6733 | kimbo | Register- og ATC-Forum | 0 | 16-10-2012 17:27 |
Hva er det Icelandair holder på med nå? | Solguden | Småprat | 2 | 26-12-2011 15:22 |
hva reiste akkurat nå fra gardermoen? (10/12) | petru26 | Flyforum | 0 | 10-12-2010 17:54 |
hva gikk fra osl akkurat nå?? | petru26 | Flyforum | 4 | 19-12-2006 13:47 |