![]() |
|
![]() |
#381 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Utfordringen er vel fortsatt inbound OSL?
Antar derimot kapasiteten videre fra DXB derimot er god? Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Her r det mange faktorer.
Første er som Someone sier. Inngående til Oslo. Ironisk så er et mye import til Norge med fly, men mye går via hub på kontinentet. F.eks elektronikk flys til europeisk sentral lager og kjøres videre på lastebil derifra. Hvis man får en frakter inn så må den passe på dagene. Feks tirsdag er store frakt dagen for fisk. Dette ønskes da i markedet onsdag f.eks i Japan. EK har mye 380 videre fra DXB et fly som tar veldig lite fisk(cargo) i forhold til 777. Så hvis man ikke får fisken inn i marked på onsdag som ønsket kan man like greit bruke billigere løsninger via andre igjen. Det er ingen tvil om at EK ønsker en frakter fra Oslo, men det er mye som skal på plass for at det skal fungere. Og vi kan heller ikke glemme at de daglig løfter 30/40 tonn og det skal videre det også. Med en frakter vil man ha 130/140 tonn enkelte dager. Og det vil fylle ganske mye ut fra DXB... Hvis man setter en EK frakter inn på en tirsdag, så vil man snakke 260-300 tonn kapasitet med alle som flyr direkte fra Oslo. Det vil også kunne gi et press på ratene som selskapene ikke kan leve med heller.... Men med riktig timing så kan det bli meget bra S |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Upper District
Posts: 457
|
![]() Quote:
Last edited by C-klasse; 04-09-2015 at 12:36. Reason: Tillegg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Har Emirates redusert for vinteren? Ser det ikke er noen til Oslo idag
Last edited by jameson82; 18-11-2015 at 08:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | ||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,198
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,073
|
![]()
Skyldes dette dårlig belegg eller andre grunner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Oktober og November er veldig lavsesong fra OSL og øst og sør-østover, så er jo for og tilpasse dette
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,315
|
![]()
Det ryktas att EK faktiskt överväger stänga DXB-OSL.
Linjen går tydligen dåligt jämfört med DXB-ARN/CPH... |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,073
|
![]() Quote:
![]() OSL-DXB er vel satt opp med 777-300 som "standard"? De vil vel redusere til 777-200 før de kaster inn håndkledet. Med lave fuel priser hadde det for øvrig ikke gjort meg no å få prøvd 340-500 på ruten heller. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]()
Med dagens dollarkurs er dette mer enn oppveiet. Deler/vedlikehold/kapitalkostnader betales nok også for det meste i Euro eller Dollar, og det hjelper heller ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
|
![]() Quote:
Quote:
Mener det er sagt at de var rimelig fornøyd med belegget pax, og cargo gjorde at det ble bra. Noen som sitter med litt mer fakta? SQ321 og Cocpitview pleier å sitte med litt førstehåndskunnskap? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
|
![]()
EK fløy ikke onsdager i fem uker mener jeg det var i perioden okt./nov.
Ja, belegget er dårligere - men jeg har hørt at det har vært fordi at flere fly er inne til vedlikehold i den perioden hvor der er mindre pax og det er derfor de reduserer. Ikke bare på OSL, men også flere andre destinasjoner i den perioden. Ville vært meg svært betenkelig om EK legger ned ruta. Vi er mer eller mindre hver eneste dag på maksvekter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Av nyfikenhet, har EK någonsin lagt ned en linje till Västeuropa? Kiev försvann av begripliga skäl, men förutom den...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,644
|
![]() Quote:
Grei oversikt her, over hvilke destinasjoner de har sluttet å fly til. https://en.wikipedia.org/wiki/Emirates_destinations |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Hadde vært interessant å vite noe mer om kilden til dette.
ARN og OSL hadde begge reduksjoner i okt/nov så går ARN like dårlig? Hvorfor reduserer de ikke frekvens og til 772 dersom det går så dårlig? I et intervju med Businessclass tidliger i år så sier Terje Grue at de tjener penger på ruta: Quote:
Annen artikkel: Quote:
Last edited by SQ321; 01-12-2015 at 20:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]()
Tatt i betraktning at vinterhalvåret generelt er smalhans overalt og at de bare har 6 772 (fraregnet LR og fraktere) sammenlignet med 122 773, er det nok ikke så mye å redusere til .. Yielden er imidlertid viktigere enn belegg.
På den annen side, så har de opparbeidet seg et godt fraktmatked og er de misfornøyd nok med passasjerutviklingen, bør det være rom for en ftakterrute. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates pensjonerer sin første 777-300ER | Someone | Flyforum | 2 | 08-11-2016 11:20 |
Emirates EK160 - avgang fra Oslo 2.september 2014 | Cecilie | Bilder & foto | 0 | 29-12-2014 16:34 |
SAS Trafikktall SEPT 2014 | vstenhjem | Flyforum | 4 | 08-10-2014 13:19 |
Emirates med fine priser i C fra Kiev til Asia Jan-Apr 2014. (NB! Kort frist...) | HS-TLD | Reiseforum | 0 | 15-12-2013 16:21 |
Emirates sin første 777-300ER er her... | LN-OSS | Flyforum | 10 | 15-03-2005 18:35 |