![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,915
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,123
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,456
|
![]()
Det kom en kommando - så litt hoiing av crewet .. så høres det ut som at de mistet interessen. Derfor stresset ikke passasjerene med å komme seg ut heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Posts: 533
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,915
|
![]()
I følge en kommentar på avherald.com 30 mars:
The Aircraft is going to be repaired in Kathmandu. Thus, a temporary hangar is being constructed right now. Experts from Turkish Technic Istanbul and Airbus are going to perform the repairs. kilde: ukjent |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Monkey Traveller
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Ørlandet
Posts: 139
|
![]()
Fikk knipset noen bilder av maskinen i dag når jeg dro fra KTM, beklager dårlig bildekvalitet ble litt lang avstand fra terminalen til der det står hensatt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,342
|
![]()
Dette er kongebilder, uavhengig av kvaliteten. Takk skal du ha!
Beste hilsen Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,638
|
![]()
Næmmen så anonym den har blitt...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Stockholm
Posts: 159
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,915
|
![]()
Så er rapporten kommet. Pilotene valgte å lande i dårlig sikt som lå godt under minima!
http://avherald.com/h?article=482a5e9e/0001&opt=0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
No skal eg ikkje påberope meg mykje kunnskap til å tolke rapporten, men eg synst også at fylgjande setning er litt grunn til bekymring: "With respect to the 26 meters offset to the left the NAIC reported that the airline's version used a resolution of degrees minutes and seconds to compute the runway threshold, while the AIP supplement provided the coordinates at 0.001 seconds resolution resulting in the position shift." Så står det lenger ned at dette skulle ikkje hatt noko å seie, fordi dei aldri skulle brukt autopilot så langt ned uansett. Det er vel rett, men når ein ikkje er einige om kva format ein brukar på koordinatar, så blir det litt skummelt synst eg.
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,638
|
![]()
På en RNP 0,3 approach var de fortsatt innenfor tillatte marginer selv om koordinatene ikke var helt korrekte. De hadde et minimum på over 300 fot over bakken, som ville gitt nok margin til å korrigere. Når de velger å fortsette lavere uten å se tilstrekkelig så.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,061
|
![]()
Da er flyet så godt som hugget opp
http://aviationnepal.com/dismantling...s-airbus-a330/ Quote:
Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
一期一会
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
|
![]()
TK maskinen dro ikke langt, bare et steinkast unna rullebanen på KTM.
http://nepalaviationmuseum.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly skled av rullebanen på Rygge | LN-NGT | Flyforum | 21 | 01-12-2013 21:10 |
Turkish Airlines skled av rullebanen på Gardermoen | Concorde | Flyforum | 0 | 13-01-2007 13:56 |
Norwegian skled av rullebanen i TOS | Trety | Flyforum | 4 | 28-12-2005 15:21 |
B747 skled av rullebanen | DY | Flyforum | 1 | 31-07-2005 13:53 |