![]() |
|
![]() |
#141 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det vanlig å annonsere ruter godt over et år før de igangsettes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja og nei ... Kjos annonserte akkurat Cork-NY i 2017 ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
I aug/sep var jeg i Ecuador og Peru, og tenkte om jeg ville flydd OSL-MIA-LIM/UIO/GYE/osv. Ankomst Miami blir 1350 (sist jeg sjekket) og jeg ville tillat minst 2 timer fra ankomst USA til avgang på neste interkontinentale tur (fordi man må ta ut baggasjen, gjennom tollen osv.). Jeg ser for meg at Miami kan vær aktuell for flyvninger til vestlige Sør-Amerika. (Å fly til Brazil virker litt rart da det er motsatt vei, dog som vanlig, det er sikkert noen som tar den veien også.) Dermed kommer jeg frem til at, fra OSL kan man komme seg til: 1) PTY flyes av AA og COPA, hvorav sistnevnt kun er aktuelt til Panama (så fremt man ikke vil fly via nok en destinasjon - som i min verden betyr = velg noe annet enn OSL-MIA) 2) LIM: AA 1810-2355. Har SAS interline med LAN? Jeg tror ikke det, uansett kan man rekke 1700-flighten til LIM, fremme 2250, evt. vente til red-eye (som er normalt mellom Nord- og Sør-Amerika) 3) UIO: AA 1810-2219 4) GYE: AA 1800-2225 5) SCL: AA 2220-0837+1 6) LPB: AA 2220-0557+1 7) SJO: AA 1805-2002 osv. Dette er kun til destinasjonen, jeg sjekket ikke fra. Det er tydelig en god del venting, for det meste 4 timer. På returen går flyene som regel 2 timer etter ankomst, og da blir det mye, mye venting skal man fly MIA-OSL/CPH. Selvfølgelig er det mulighet å fly via EWR og tilbake - vi får se når SAS legger ut rutene hva som blir mulig. Jeg ville vurdert å valgt OSL-MIA på min forrige tur, men fordi jeg misliker å ta ut min bagasje underveis på turen og gå gjennom immigrasjon, ville jeg enkelt flydd med LH (via BOG) eller direkte med KLM istedenfor. Et annet poeng som såvidt er diskutert er dollar kursen. P.t. er den 1 USD = 8.52 NOK. Mtp. de siste 5 årene er dette svært høyt, faktisk en > 40% økning. Noen land i mellom-Amerika (og Ecuador) bruker faktisk USD som sin valuta, og flere andre lang følger USD nøye. Dette gjør at det er blitt betydelig dyrere for nordmenn å reise til land med USD eller som følger den nøye. Det merkes på lommeboken, uten tvil. Dette gjelder klart andre verdensvaluta også. Hverken vi vil eller ei, kommer dette til å ha MER å si for manges valg av ferier. Selvfølgelig kan man se det fra andre veien, at mange i MIA-området ønsker å reise til OSL (kanskje mer nå som de får igjen for pengene) - hvis dette ikke stemmer så er jeg enda mer skepsis til levedyktigheten av ruten. Avslutningsvis mener jeg at ARN-LAX har mer sannsynlighet for å leve, pga. feed fra Baltikum og omegn. Den vil få enda mer å leve på hvis SAS får fingeren ut av en hvis plass og får opp ruter til India. Markedet fra India-USA virker ustoppelig, som Air Indias (foreslått) nye rute er et eksempel på (blir også verdens lengste): http://www.dailymail.co.uk/travel/tr...Francisco.html Just my 2 cents. Personlig vil jeg ikke reise til USA, eller land som følger dollaren nøye, på en god stund fordi jeg får mer for pengene mine andre steder. I tillegg finnes store deler av verden sør og øst for Norge - og ikke kun vestover... Lykke til SAS - dere satser dessverre feil vei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
I følge SAS på Facebook så starter billettsalget til Miami i dag.
Første avgang fra Oslo er 28. september 2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Har de da faktisk fått slots?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det var jo ingen superpris akkurat. Håper på kampanjepriser utover vinteren/våren.
Akkurat nå ligger jo OW og SkyTeam med rundt 4000 kr is amme periode, og BA/VS har ofte salg ned i 3300 kr t/r, samt DY til FLL for under 3000 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når ca kan man forvente at bonusbilletter legges ut til Miami?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#150 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
CPH-MIA SK953 09:35 - 13:50 - A330-300 - mandag, torsdag, lørdag,
MIA-CPH SK954 15:50 - 07:10+1 - A330-300 - onsdag, fredag, søndag OSL-MIA SK955 09:40 - 13:50 - A330-300 - tirsdag, onsdag, fredag, søndag MIA-OSL SK956 15:50 - 07:05+1 - A330-300 - mandag, tirdag, torsdag, lørdag Relativt tidlig avreise fra CPH og OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Forsøker å se etter mulige connections via MIA (testet flere byer i USA, samt latinamerika) uten å finne noe som helst. Er dette noe som evt kommer etter hvert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Flyklapper
|
![]()
Det kommer nok. Amerikanske selskaper følger litt andre mønstre når det gjelder endring av ruteprogram, så det er uansett lite verdt å booke connection nå. Du er garantert 3-4 schedule changes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Flyklapper
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Det er vel ikke helt riktig? Slik jeg har forstått det så har faktisk SAS en utfordring med og skaffe en slot på MIA. Uten om jeg vet det er en "klassisk" slot eller om det her er snakk om tilgang til en gate. Som vel ofte er en utfordring på amerikanske flyplasser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Flyklapper
|
![]()
Det er korrekt - det er tilgang til gate som er utfordringen på de fleste amerikanske flyplasser. Og siden det er en internasjonal flight, er det nok tilgang på de internasjonale fasilitetene (ankomst) som begrenser her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Amatør
|
![]()
Når slippes award billettene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
For de fleste flyplasser gjelder det gate, antall bakke bevegelser, antall tillate pax i terminal, security og en rekke andre faktorer. Utfordringen til SAS har vært å få slot på MIA. Jeg er usikker på om de nå har fått en løsning, men har registrert og hørt om stor intern missnøye med at både Hong Kong og Newark ble lansert uten at dette var på plass. Det får meg til å tro at de denne gangen har det hele på plass før de la ut tidene. Vil tro at det er Avianca de da har handlet med. De besitter en rekke slots rundt oppsatt ankomst og avgangstid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AerLingus til Hartford, CT (BDL) samt retur til LAX og muligens MIA | OttoL | Flyforum | 4 | 06-10-2022 22:59 |
Sommerens tur, OSL - MIA - CUN - HAV - MIA - OSL | dhgang03 | Reiseforum | 8 | 10-03-2010 11:36 |
OSL-MIA | TCAS | Reiseforum | 8 | 25-11-2009 21:27 |
CPH-ZRH-JFK-MSY-FLL//MIA-ZRH-CPH med LX, B6 og US i Y+C | Terminal3 | TripReports | 12 | 29-03-2009 12:18 |
RYKTE: MH åpner KUL-ARN-MIA? | The Ticketor | Flyforum | 12 | 16-11-2005 20:15 |