![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jo i sammenhæng med andre ruter. HKG og ORD er to fly. LAX og EWR er to fly.
Jeg vil mene det giver et fly i overskud, men det kan være at meningen er at LN-RKP skal være det resservefly der var meningen fra starten, og ikke køre næsten fuldt program som nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Er vel større potensial på København-Boston enn Oslo-Boston? Så skjønner ikke hvorfor vi heller skulle sett den fra Oslo i stedet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ser at folk i Oslo-området, inkludert meg selv, gjerne skulle hatt slike ruter herfra. Men slike argumenter blir i lengden ganske forutsigbare. Mer interessant og viktig hva som er best for SAS og ikke for en selv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Jeg synes at det SAS gjør nå med denne maskinen er svært spennende. Dersom SAS skulle få dette til å bli lønnsomt så håper jeg at det kan bane vei for flere operasjoner med lignende fly fra flere norske byer.
En A321-LR vil klare SVG/BGO/TRD-EWR og SVG/BGO/TRD/OSL-BOS hvis markedet finnes. Hadde vært kult med en slik maskin med 10C, 20Y+ og 90Y seter ombord. Business med 1-1 , Plus med 2-2 og GO med 3-3 konfigurasjon ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS har såvidt jeg vet ingen planer om å handle inn 321LR .. Denne versjonen vil heller ikke være leveringsklar før i 2019.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er klar over det
![]() Synes bare det hadde vært kult om CPH-BOS ruten åpnet dørene for noen nye forretningsideer hos SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
EBD
|
![]()
Hva er kostnaden pr sete ved et slikt fly sammenliknet med en A330?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
SK*EBD, Skyteam Elite
|
![]()
Synes også dette er spennende. Kunne man bygget om et par egne -700 og brukt dem på f.eks. GOT-EWR og OSL-BOS? Så kunne 330 ta over dersom markedet er klar for det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Privatair har 737-700 BBJ. SAS har kun vanlige -700.
![]() |
#53 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
737-700ER produseres vel fortsatt? Om de bestilte ett par kunne de starte ruter fra mindre skandinaviske byer/ruter med ikke nok demand til wb til USA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Newcomer
|
![]()
I tillegg er det vel også sånn at hvis SAS skal begynne å fly interkontinentale ruter fra sekundære byer (kanskje med unntak av GOT?) så innebærer det at man må foreta en drastisk endring av forretningsmodell? Da går man jo plutselig bort fra hub-strategien og beveger seg mot punkt-til-punkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Kjenner jeg SAS rett kommer de til å sitte på gjerdet og se på at Norwegian og evt. andre starter opp slike ruter. Og så kommer SAS på banen når toget er gått....
Sikkert litt usaklig og urettferdig fremstilt, men det føles slik av og til. Man har dog sett noen positive lyspunkt i den siste tiden, så muligens er disse baktunge tidene nå forbi :-) Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når ca kan man forvente at bonusbilletter på denne ruten legges ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mahan Air starter Teheran-København S16 | Trdfly | Flyforum | 22 | 13-09-2020 11:25 |
Norwegian starter Boston fra Oslo og København | LN-HFH | Flyforum | 36 | 05-01-2018 19:19 |
Wizz Air starter København - Skopje S16 | EvakCPH | Flyforum | 2 | 03-12-2015 11:13 |
Norwegian starter Stavanger - København S16 | thedude | Flyforum | 3 | 23-11-2015 18:36 |