Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-10-2015, 11:48   #41
Fysikeren
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Hvor skal de ta den ledige kapasiteten fra? Vil ikke de nye flyene være bundet opp mot MIA og LAX?
SAS vil få sin første A350 i 2018. Det kan være man forlænger aftalen med PrivatAir indtil det første fly leveres.
Fysikeren is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2015, 12:12   #42
Rosen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 148
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Quote:
Originally Posted by Dreyer View Post
Klarer ikke LAX og HKG på 24 timer med en.
Jo i sammenhæng med andre ruter. HKG og ORD er to fly. LAX og EWR er to fly.

Jeg vil mene det giver et fly i overskud, men det kan være at meningen er at LN-RKP skal være det resservefly der var meningen fra starten, og ikke køre næsten fuldt program som nu.
Rosen is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2015, 13:06   #43
Flap15
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 237
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Quote:
Originally Posted by Rosen View Post
Jo i sammenhæng med andre ruter. HKG og ORD er to fly. LAX og EWR er to fly.

Jeg vil mene det giver et fly i overskud, men det kan være at meningen er at LN-RKP skal være det resservefly der var meningen fra starten, og ikke køre næsten fuldt program som nu.
Det er riktig. RKP skal være reservefly.
Flap15 is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2015, 14:08   #44
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Er nok ingen dum ide å benytte denne maskinen slik selv om jeg gjerne sett den fra OSL i stedet. Men det er jo tross alt SAS vi snakker om.



.

Er vel større potensial på København-Boston enn Oslo-Boston? Så skjønner ikke hvorfor vi heller skulle sett den fra Oslo i stedet.
__________________
FlightDeck is online now   Reply With Quote
Old 09-10-2015, 16:01   #45
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Er vel større potensial på København-Boston enn Oslo-Boston? Så skjønner ikke hvorfor vi heller skulle sett den fra Oslo i stedet.
Jeg snakker ikke om hva "vi" mener. Jeg har OSL som min lokale flyplass der SAS tilbyr meget begrensede muligheter for meg som pax å komme meg både one- og nonstop til USA med sin ene EWR rute. Derfor skulle jeg gjerne sett den på OSL i stedet, noe som for øvrig heller ikke hadde vært helt utenkelig sett ift markedsgrunnlaget og den vesentlig tøffere konkurransen som er fra CPH til USA sammenlignet med OSL. Men jeg aksepterer at SAS og undertegnede ikke alltid er av samme oppfatning.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2015, 16:10   #46
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Jeg snakker ikke om hva "vi" mener. Jeg har OSL som min lokale flyplass der SAS tilbyr meget begrensede muligheter for meg som pax å komme meg både one- og nonstop til USA med sin ene EWR rute. Derfor skulle jeg gjerne sett den på OSL i stedet, noe som for øvrig heller ikke hadde vært helt utenkelig sett ift markedsgrunnlaget og den vesentlig tøffere konkurransen som er fra CPH til USA sammenlignet med OSL. Men jeg aksepterer at SAS og undertegnede ikke alltid er av samme oppfatning.

Ser at folk i Oslo-området, inkludert meg selv, gjerne skulle hatt slike ruter herfra. Men slike argumenter blir i lengden ganske forutsigbare. Mer interessant og viktig hva som er best for SAS og ikke for en selv.
__________________
FlightDeck is online now   Reply With Quote
Old 09-10-2015, 18:54   #47
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 853
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Jeg synes at det SAS gjør nå med denne maskinen er svært spennende. Dersom SAS skulle få dette til å bli lønnsomt så håper jeg at det kan bane vei for flere operasjoner med lignende fly fra flere norske byer.

En A321-LR vil klare SVG/BGO/TRD-EWR og SVG/BGO/TRD/OSL-BOS hvis markedet finnes. Hadde vært kult med en slik maskin med 10C, 20Y+ og 90Y seter ombord. Business med 1-1 , Plus med 2-2 og GO med 3-3 konfigurasjon
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2015, 19:09   #48
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

SAS har såvidt jeg vet ingen planer om å handle inn 321LR .. Denne versjonen vil heller ikke være leveringsklar før i 2019.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2015, 20:32   #49
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 853
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Er klar over det

Synes bare det hadde vært kult om CPH-BOS ruten åpnet dørene for noen nye forretningsideer hos SAS.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2015, 15:05   #50
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Hva er kostnaden pr sete ved et slikt fly sammenliknet med en A330?
Are G is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 09:58   #51
LN-KID
SK*EBD, Skyteam Elite
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 74
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Synes også dette er spennende. Kunne man bygget om et par egne -700 og brukt dem på f.eks. GOT-EWR og OSL-BOS? Så kunne 330 ta over dersom markedet er klar for det.
LN-KID is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 10:01   #52
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Privatair har 737-700 BBJ. SAS har kun vanlige -700.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 16:11   #53
4786e
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2015
Posts: 96
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

737-700ER produseres vel fortsatt? Om de bestilte ett par kunne de starte ruter fra mindre skandinaviske byer/ruter med ikke nok demand til wb til USA
4786e is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 16:22   #54
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,090
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Quote:
Originally Posted by 4786e View Post
737-700ER produseres vel fortsatt? Om de bestilte ett par kunne de starte ruter fra mindre skandinaviske byer/ruter med ikke nok demand til wb til USA
Det kan fort bli en heller dårlig økonomisk løsning. Problemet med og bruke 737-700 på longhaul er at setekosten blir veldig høy, og det da er relativt få ruter hvor det er mulig og få høy nok yield til en tilfredsstillende inntjening. SAS starter CPH-BOS mer av nødvendighet, siden de må bruke flyet til noe, da de først blir kvitt det i 2017
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 16:32   #55
Espen_An
Newcomer
 
Join Date: May 2014
Location: AES/TRD
Posts: 33
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

I tillegg er det vel også sånn at hvis SAS skal begynne å fly interkontinentale ruter fra sekundære byer (kanskje med unntak av GOT?) så innebærer det at man må foreta en drastisk endring av forretningsmodell? Da går man jo plutselig bort fra hub-strategien og beveger seg mot punkt-til-punkt.
__________________


Since june 2012
Espen_An is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 17:36   #56
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,344
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Kjenner jeg SAS rett kommer de til å sitte på gjerdet og se på at Norwegian og evt. andre starter opp slike ruter. Og så kommer SAS på banen når toget er gått....

Sikkert litt usaklig og urettferdig fremstilt, men det føles slik av og til. Man har dog sett noen positive lyspunkt i den siste tiden, så muligens er disse baktunge tidene nå forbi :-)

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2015, 12:50   #57
BGOflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 127
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Når ca kan man forvente at bonusbilletter på denne ruten legges ut?
BGOflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2015, 13:43   #58
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Quote:
Originally Posted by raider66 View Post
Kjenner jeg SAS rett kommer de til å sitte på gjerdet og se på at Norwegian og evt. andre starter opp slike ruter. Og så kommer SAS på banen når toget er gått....
Jaha? SAS starter jo Boston før Norwegian i alle fall. Og de starter altså fem nye langdistanseruter i løpet av ett år, men legger riktignok ned én.
__________________
FlightDeck is online now   Reply With Quote
Old 02-02-2016, 15:38   #59
B350ER
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2011
Location: Tønsberg
Posts: 305
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
En A321-LR vil klare SVG/BGO/TRD-EWR og SVG/BGO/TRD/OSL-BOS hvis markedet finnes. Hadde vært kult med en slik maskin med 10C, 20Y+ og 90Y seter ombord. Business med 1-1 , Plus med 2-2 og GO med 3-3 konfigurasjon
Likner litt på den American Airlines A320 ETOPS maskinen jeg tok fra LAX til Hawaii for en uke siden. Herlig å fly med A320 maskiner som er litt annerledes innredet.
B350ER is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2016, 15:39   #60
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 853
Default Re: SAS starter København-Boston S16 (opb Privatair)

Quote:
Originally Posted by B350ER View Post
Likner litt på den American Airlines A320 ETOPS maskinen jeg tok fra LAX til Hawaii for en uke siden. Herlig å fly med A320 maskiner som er litt annerledes innredet.

Var akkurat AA sine transcontinentale maskiner jeg tenkte på
RedLine is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mahan Air starter Teheran-København S16 Trdfly Flyforum 22 13-09-2020 11:25
Norwegian starter Boston fra Oslo og København LN-HFH Flyforum 36 05-01-2018 19:19
Wizz Air starter København - Skopje S16 EvakCPH Flyforum 2 03-12-2015 11:13
Norwegian starter Stavanger - København S16 thedude Flyforum 3 23-11-2015 18:36


All times are GMT +2. The time now is 09:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.