Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-09-2015, 19:34   #21
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Default Re: BGO-CPH-FRA-SFO-OGG-ORD-FRA-CPH-BGO

UA 944 Chicago/ORD - Frankfurt/FRA:

Dagens maskin for overfarten er N229UA.

Nok en gang er det altså en 777-222 som skal stå for overfarten. Denne gangen er det heldigvis ER-versjonen, så håper jeg det er mer krutt i denne.

Distansen mellom Chicago - Frankfurt er pålydende 6972 kilometer.

Dagens maskin har imidlertid en helt annerledes konfigurasjon enn "high-density" fuglene som United benytter til Hawaii.

Maskinene har 8 seter dedikert til United Global First, 40 seter for passasjerer i United BusinessFirst og 220 seter for United Economy.

Før turen til Frankfurt hadde maskinen gjort en tur/retur Sao Paulo.

Gaten for dagens UA 944 ligger heldigvis ikke mange skrittene fra loungen, og er C10 for de lokalkjente.

Igjen havner undertegnede og reisefølget i ombordstigningsgruppe 1. Ombordstigningen starter klokken 13:30 lokal tid. Den er imidlertid av det komfortable slaget. Jeg finner meg til rette i sete 6A og skal denne gangen fly "rett" vei hjem til Europa.

Fireseter i midten før en indisk familie okkuperer denne. STYR UNNA folkens, snakk om å sitte i skvisen i Business.

Beinstrekketesten består så vidt her. Jeg tenker at dette setet skal hjelpe meg med å ta igjen den tapte babysøvnen fra turen over til ORD.

Så var det tid for å titte litt på dagens meny.

Mens vi på turen over til OGG fikk en spesialversjon av UA sine toalettsaker, er de nå tilbake til den vanlige standarden. Dog en grei toalettmappe å ha med på reise til senere turer.

Innholdet er type standardisert som hos de aller fleste. Øyemaske, tannkost, tannkrem, kulepenn og diverse kremer som damene kan hygge seg med.

OBSOBS! For de som skal reise med UA og deres 777. Sete 6B brukes som hvilesete for pilotene. Så hvis man velger dette setet kommer man til å bli splittet dersom man reiser sammen. Siden hele gjengen i familien var så sliten nå, holdt jeg fast ved dette setet. Turen skulle brukes til soving og spising.

Byebye Chicago, vi sees.

Old 20-09-2015, 19:46   #22
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Herlig å se skandinaviske venner på amerikansk jord. Dette er flotte "Erik Viking" som jeg hadde gleden av å fly mellom New York og København i mars i år. LN-RKN opererer dagens SK 946 til Stockholm.

En ganske hissig kø som vanlig for take-off på ORD. Maaaange American-maskiner som ville opp i luften så kjapt som mulig.

Endelig vår tur og klar for 7 timer + 50 minutter mot Frankfurt & Tyskland. FOR EN LYD av denne damen. Jeg merker stor forskjell mellom 777 og ER-utgaven. Her kom det gåsehud og full pakke!

Blåser av gårde mot Europa og venter på at kapteinen skal slukke det fordømte skiltet med setebeltet. Glemte å gå på toalettet før man kom seg om bord, aldri om jeg gjør den tabben igjen..

Flyvertinnen er i godt humør og fyrer opp de varme klutene før serveringen. Godt å vaske seg på hendene etter mange timer på reisefot.

Siden man har tenkt å sove under overfarten, ber jeg vennligst om øl. Egentlig skulle det være en Miller Lite - men trøtt som jeg er finner jeg det først ut etterpå at det er en Heineken. En liten skandale der.

Koselig krok for meg selv. Her skal sovemodusen finnes ASAP.

Så er det tid for disse salatene hos UA igjen. Nå vil ikke jeg høres ut som en sutrekopp, men etter XX antall flygninger med dem over kort tid blir man lei. Da foretrekker jeg SAS og deres variant. Laksen er imidlertid god.

Damene som serverer skjønner at jeg vil ha et høyere tempo på serveringen for å sove, og ekspederer meg hurtig. Det kan vi like. Til hovedrett tar jeg kyllingen. Selve kyllingen er grei, men tilbehøret. Jeg er ingen kresen mann, men her ble en del liggende igjen på tallerkenen.

Endelig fikk jeg den fordømte Miller Lite.

Ostefatet hoppes over, da det aldri har vært en av mine favoritter. Igjen tar damene tegningen og lar meg gå rett på isen. KALORIER, mmmmmmm

Old 20-09-2015, 19:57   #23
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Etter at damene fikk vekk hovedretten, kjører jeg setet ned i flat posisjon, brer teppet rundt meg, QC 25 på ørene og finner drømmeland.

Damene får et lite hint om at jeg gjerne står over frokosten, noe som ikke er noe problem. Serviceinnstilt gjeng om bord på denne flygningen her, så UA skal få pluss for god service.

Det blir 4,5 gode timer på øyet og hva er vel bedre enn en frisk start på dagen med appelsinjuice?

Europa ønsker meg velkommen tilbake i et nydelig lys. Vi nærmer oss Frankfurt med stormskritt.

På innflygning mot Frankfurt, og her klarer jeg å fange Commerzbank Arena i samme slengen.

En god del Lufthansen-maskiner har allerede kommet inn til Frankfurt på morgenkvisten. Vi tar bakken et kvarter før oppsatt rutetid, men det tar sin tid å takse til terminalen fra rullebanen borti gokk.

Takk for turen United - ingen tvil om at hardproduktet deres er meget bra.

LH 822 Frankfurt/FRA - København/CPH:

Ombordstigning fra gate A25 denne lørdag morgenen. Dermed blir det bussing på oss.

Leddbussen blir bortimot full, så der ser ut til at Lufthansa tjener penger på denne avgangen. Jeg finner setet mitt som er 2F.

Dessverre er det en baby fra h******* på rad 4 som underholder hele flyet. Det er så mye skriking at jeg får god nok prevensjon for minimum et par år til allerede før dørene lukkes. Jeg som skulle hjem igjen til Bergen for å sjekke damer i høst...

Krabaten på UA 348 var sjarmerende, men det samme kan ikke sies her.

Hvalen underholder meg mens jeg venter på "boarding completed".

Igjen blir det avgang fra rullebane 25 C ved Frankfurt.

Dagens maskin er for øvrig D-ABIG. I kabinen er det tre kvinner, der to av de har ansvaret for oss fremme i Biz. Fru Purser sender ut frokosten på brettene.

Nå er unge lovende så trøtt og kvalm at den eneste medisinen som kan hjelpe er en god, gammeldags Cola.

Frokosten smaker bra den, så Lufthansen gjør jobben sin på matfronten.
Så var det disse typene som har lyst til å bruke toalettet fremme. Jeg kjenner at min begeistring ikke er særlig stor...

Etter en 55 minutter i luften tar man bakkene på Kastrup. Hvis noen skulle lure på om jeg er tilbake i Skandinavia eller ikke.

D-ABIG takser rolig inn til gate B7 og vi kan si takk for turen til personalet. Da gjenstår bare sjarmøretappen til Bergen igjen.
Old 20-09-2015, 20:09   #24
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

SK 2868 København/CPH - Bergen/BGO:

Dagens SK 2868 opereres av OY-KFM som tidligere hadde registreringen LN - RNL. Jeg har tidligere fløyet maskinen mellom Stavanger og København i august i fjor.

Boarding skjer fra gate B6 med en rigtig sød pige bak skranken. Ombordstigning starter omtrentlig klokken 13:45 og maskinen blir helt fullsatt denne lørdagen. Skribenten inntar sete 17A med min far som trofast sidemann i 17C.

Det er to kvinnelige kabinansatte ombord i raketten til BGO i dag. Kapteinen som er en svensk dame sitter sammen med en dansk kapteinkollega og lover flytid på 1 time og fem minutter mot Vestlandets hovedstad.
Vi pusher ut på rutetid.

Opp i luften kommer vi også etter hvert. De hyggelige damene triller ut vognen, men jeg har ikke behov for hverken fast eller flytende på denne turen her.

Ti minutter før oppsatt rutetid parkerer "Fafner Viking" ved gate 23 på BGO, og en laaang ferd mot Bergen er over.

Konklusjon

Først og fremst vil jeg understreke at på så lange turer gjør det virkelig susen å fly Business. Dette var den første turen på Business for de tre andre i familien, og de var veldig positiv til effekten det hadde i forhold til jetlag/plass/komfort osv underveis. Biz-produktet til United er ikke det mest eksklusive når det kommer til mat og presentasjon. MEN; På de turene våre ga cabin crew glimrende service med unntak av turen fra San Francisco til Maui. Maten er gjennomsnittlig dersom man ser vekk fra desserten. Høydepunktet er nok Upper Deck på 747 - det er en opplevelse alle bør unne seg dersom man har sjansen. Kun SVG-IAH i 737 BBJ er bedre når det kommer til privat følelse om bord etter min mening. Når det kommer til bonuspoeng, endte jeg opp med vel 19.000 poeng for turen. Neste gang turen går til Hawaii - tar jeg nok heller direkteruten fra HNL til EWR med tanke på setene (en dyr lærepenge med tanke på søvn). Uansett, Hawaii og Maui anbefales på det aller sterkeste! Når det kommer til turene mellom Bergen og København, var det meget bra crew på utreisen særlig. SK er punktlige og leverer et solid produkt!
Old 20-09-2015, 20:54   #25
RJon
ScanFlyer Dusty

RJon's Avatar

Takk for en flott rapport med mye god lesing!

Får lyst tilbake til Maui, men samtidig så blir jeg minnet på hvor en lang amerikareise det er å komme seg dit
RJon is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2015, 17:38   #26
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Flott rapport! Meget lang reise, hadde nok vert godt med en pause på midten, business eller ikke. Takk for turen
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2015, 20:51   #27
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Takk for strålende rapport! Fine bilder og gode beskrivelser.
Old 06-10-2015, 19:26   #28
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Quote:
Originally Posted by RJon View Post
Takk for en flott rapport med mye god lesing!

Får lyst tilbake til Maui, men samtidig så blir jeg minnet på hvor en lang amerikareise det er å komme seg dit
Tusen takk for hyggelig kommentar og at du leser rapporten :-) Definitivt en lang reise, men så er det verdt hvert eneste minutt spør du meg.

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Flott rapport! Meget lang reise, hadde nok vert godt med en pause på midten, business eller ikke. Takk for turen
Takker så meget for kommentar MountainDew ;-) En pause på veien kunne nok gjort susen. Egentlig var turen bortover den verste, selv om 9 timer i Chicago ikke er en vinner heller.

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Takk for strålende rapport! Fine bilder og gode beskrivelser.
Hjertelig takk for at du kommenterer og leser rapporten FlightDeck Maui er definitivt en plass å anbefale.
Old 07-10-2015, 21:37   #29
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Dette var en fantastisk rapport. Takk skal du ha. Hovedretten er til UA er rimelig mystiske greier, men isen og setene veier jo opp.

Hva mener du med at du ville valgt EWR - HNL pga setene? Er det long haul seter der?

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2015, 18:36   #30
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Dette var en fantastisk rapport. Takk skal du ha. Hovedretten er til UA er rimelig mystiske greier, men isen og setene veier jo opp.

Hva mener du med at du ville valgt EWR - HNL pga setene? Er det long haul seter der?
Tusen takk for at du leser og kommenterer rapporten, Fnate Hyggelig at den falt i smak! Ja, disse hovedrettene er meget mystiske saker. En god natts søvn veier dog opp for det meste.

EWR-HNL som har rutenummer UA 15/UA 14 flys med 767-400 ER med flate senger. Så for alle Hawaii-reisende; anbefaler denne, og er i tillegg en perfekt nattavgang på returen med avgang 20:10 lokal tid i sommersesongen
Old 11-10-2015, 22:27   #31
oskarflekkefjord
ScanFlyer Blue

Tusen takk for en flott rapport! Velskrevet, interessant og bra bilder.
oskarflekkefjord is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 10:08   #32
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Takk for fin rapport.

Gode TR blir alltid satt pris på
Old 12-10-2015, 18:37   #33
LN-AFG
ScanFlyer Gold

LN-AFG's Avatar

Takk for utfyllende rapport!

Dro også til Maui i slutten av Juni. Da med BA via LHR og SEA og Hawaiian SEA-OGG. Var meget behagelig å fly med begge. Hadde First på BA og First på HA. Hvilket hotell hadde dere på Maui? Hadde Westin Ka'anapali som kan anbefales.

Posting Rules