![]() |
|
![]() |
#121 |
FlyKirurg
|
![]()
6 måneder ubetinget fengsel og en karriere man kanskje har brukt flere hundre tusen kroner på, som forsvinner for en flaske whiskey. Man kan virkelig lure på hvorfor..
![]() |
#122 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For styrmannens del synes jeg seks måneder fremstår som en fornuftig utmålt straff, når man ser hen til den høye promillen og den faren han ville utsatt passasjerene for om flyvningen ble gjennomført.
Håper og det bedømmes tilsvarende strengt for resten av de tiltalte blant crewet. Det at ingen andre blant dem sa i fra eller eller gjorde noe for å få stoppet dette er vel og ganske foruroligende. Det kan virke som at blant disse crewmedlemmene (og forhåpentligvis ikke generelt) var det kollegiale samholdet viktigere enn passasjerenes sikkerhet. Det er uakseptabelt. Håper og dette følges opp med hyppigere stikkprøver. Når man som pilot eller styrmann møter opp beruset på jobb er det vel heller mer betimelig å lure på om man har tilstrekkelig dømmekraft til å ha noe på et flight deck å gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan jo begynne å lure på om dette har skjedd før og dette bare er første gangen de har blitt tatt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Man skal nok ikke undervurdere den allmennpreventive virkningen av en såpass streng straff. I den grad det finnes en ukultur i enkelte selskaper/kulturer/miljøer/crew, så vil det være et veldig sterkt signal når en ser at noen faktisk blir tatt, og får en kraftig reaksjon både fra arbeidsgiver og rettsapparat som gjør at livet og fremtiden blir snudd opp-ned på en kveld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ut i fra hva Aftenposten skriver, er dette helt katastrofe. Fyll fra ettermiddagen av, to flasker sprit og tydeligvis pils i tillegg. Fire timer før arbeidsstart.
Milde moses! Det er sånn det ofte drar seg til første feriedag for min del...
![]() |
#126 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hører på Radio nå at ihvertfall styrmannen anker dommen. Da blir det vel ankerdram. Gud bedre...
![]() |
#127 |
Legal Eagle
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Godt å se at oss møringer ordner opp:
http://www.smp.no/nyheter/article11577959.ece Han fortjener en pris! |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ser for meg der blir fullt av dette fremover, jeg tipset om fyllekjøring, jeg tipset om full kassadame. Enkelte ting er det vel i grunnen greit å ha for seg selv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dessverre ser man mange tilfeller der folk forlyster seg med å f.eks. ta bilder av bussjåfører som sender en tekstmelding eller lignende, dette er uthenging som ikke hører hjemme i mediene, og blir noe helt annet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ifølge det Norge på dop-programmet (for øvrig skrekkelig dårlig program) er narko ikke helt fremmed for norske piloter, det er naturligvis ingen overraskelse siden rusavhengighet finnes blant alle typer mennesker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når Alfa i Vestfold sier at de har hatt piloter i behandling, så regner jeg det som en rimelig sikker kilde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
De har nok hatt bussjåfører, advokater, regnskapsførere og leger i behandling også. For å nevne noen yrkesgrupper. At det finnes misbrukere i en yrkesgruppe, betyr ikke at det er yrket som utløser misbruket.
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 18-09-2015 at 11:59. Reason: Språk |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg vet veldig godt, for jeg har selv vært pasient der. Når jeg var der var det f.eks en bussjåfør som pleide å drikke sprit til langt på natt og som timer senere kjørte buss med skolebarn osv. Så det er ikke det at yrket utløser rusavhengighet, men det er ikke betryggende å tenke på at det foregår. Det burde nok vært flere tester. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hadde han ønsket det, hadde han nok ståyy frem det med en gang, Men siden han måtte i vitneboksen, er det ikke så lett å unngå pressen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
EBD
|
![]()
Kapteinen dømt til ti måneder fengsel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Skal bli spennende å sammenligne dommene etterhvert i disse to sakene.
Quote:
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
At de to skal kunne sammenliknes forutsetter vel også at begge sakene går for Norsk domstol og med Norsk lovandvendelse? Men jeg ser for meg at domfellelse i buss-saken vil gå for Polsk domstol, i og med at sjåførene ble tatt i Polen?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kabin crew tatt med promille på SVG | DC 10-30 | Flyforum | 21 | 14-07-2019 15:58 |
Novair søker cabin crew (OSL) | Glenn | Flyforum | 1 | 11-12-2011 01:05 |
Norwegian/Thomas Cook, Cabin Crew OSL | LovNy | Småprat | 8 | 11-08-2011 15:38 |
Air France ansatt tatt med hasj på Osl | MartinL | Flyforum | 10 | 02-01-2010 17:53 |
Flere bilder tatt i jobbpause- på OSL natt til Lørdag 17/11 | SE-DYD | Bilder & foto | 5 | 19-11-2007 13:15 |