![]() |
|
|
View Poll Results: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni? | |||
Oslo - Atlanta |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Oslo - Boston |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 10.91% |
Oslo - Calgary |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 0.91% |
Oslo - Chicago |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 15.45% |
Oslo - Miami |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 13.64% |
Oslo - Montreal |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 0.91% |
Oslo - Los Angeles |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 10.00% |
Oslo - San Fransisco |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 2.73% |
Oslo - Seattle |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 5.45% |
Oslo - Toronto |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 2.73% |
Oslo - Vancouver |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 0.91% |
Oslo - Washington |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 0.91% |
Bergen - New York |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Stavanger - New York |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 1.82% |
Ingen ny rute :-( |
![]() ![]() ![]() ![]() |
37 | 33.64% |
Voters: 110. You may not vote on this poll |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2014
Posts: 146
|
![]()
Skjønner ikke helt problemet. Det er ingen sin "oppgave" å velge flyrute i fra andre interesser enn de man selv ønsker å fremme, og heller ingen som har påstått dette.
Det er engang slik at OSL er Norges hovedflyplass og har desidert størst dekning, og IC-ruter fra OSL vil styrke luftfarten i Norge. På samme måte som det var en fin ting for næringslivet at det ble direkterute fra Stavanger til Houston. Det må et bergensk mindreverdighetskompleks til for å tolke dette som at de som bor i Osloregionen mener at det er en nasjonalplikt å velge sine IC-ruter til OSL. Utrolig at man klarer å lage et problem ut av dette. Alle skjønner da at bergensere og trøndere velger den transferflyplassen som passer dem best, men det må være lov å påpeke at det er faktisk bra for mange i Norge om det blir flere IC-ruter fra Oslo, selv om akkurat Ivar Hansen hater OSL og Oslo som pesten. Likeledes så mener jeg at SAS må få lov til å planlegge sine ruter ut i fra profitthensyn og langsiktige strategier. Vi vet at det ikke er helt slik, men kan ikke la oss sjokkere av at CPH enten blir vurdert som mer lønnsomt i ruteanalysen, eller at det i det store bildet blir sett på som bedre for SAS å rendyrke CPHs stilling. Selv om det er passasjergrunnlag fra Oslo, betyr ikke det automatisk at det er mer lønnsomt for SAS å spre IC-virksomheten dit også. Jeg skjønner at de som har tunge interesser av at det blir flere IC-ruter til fordel for norsk næringsliv føler seg lurt av Roald og SAS, men la oss være ærlige. Sånn er bransjen; Å involvere og skape entusiasme i næringslivet kan være nødvendig for å vurdere det økonomiske grunnlaget for potensielle ruter, for ikke å snakke om pressmiddelet denne kommunikasjonen utgjør mot CPH. Ingen grunn til å være naive. De eneste vi kan stille "krav" til er de som har som jobb å arbeide for IC-ruter til OSL; det er altså ikke Roald eller SAS. Og ellers kan vi være enige om at delt, statlig eierskap i flyselskaper skaper mange uheldige interessekonflikter. Det beste er at selskapet blir driftet fullt og helt ut i fra profitthensyn. Last edited by Landkrabbe; 19-08-2015 at 00:21. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av 2015? | robertaas | Flyforum | 4 | 27-07-2015 12:54 |
Hvilken rute fra Houston med LH? | Klette | Reiseforum | 16 | 13-06-2013 04:01 |
Ny rute fra Seattle til Europa starter 07 Juni 2008 | dc-8-63 | Flyforum | 54 | 13-12-2007 08:24 |
Ny rute fra Doncaster til Norge ?? | OsloAirports | Flyforum | 9 | 05-10-2007 21:50 |
Ny rute fra Norge | Hurum | Flyforum | 14 | 09-08-2006 20:29 |