Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

View Poll Results: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?
Oslo - Atlanta 0 0%
Oslo - Boston 12 10.91%
Oslo - Calgary 1 0.91%
Oslo - Chicago 17 15.45%
Oslo - Miami 15 13.64%
Oslo - Montreal 1 0.91%
Oslo - Los Angeles 11 10.00%
Oslo - San Fransisco 3 2.73%
Oslo - Seattle 6 5.45%
Oslo - Toronto 3 2.73%
Oslo - Vancouver 1 0.91%
Oslo - Washington 1 0.91%
Bergen - New York 0 0%
Stavanger - New York 2 1.82%
Ingen ny rute :-( 37 33.64%
Voters: 110. You may not vote on this poll

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 18-08-2015, 20:32   #1
Rland
ScanFlyer Silver

Default Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Da kan jeg vel ta meg friheten til å minne om at det også er en del av landet som befinner seg nord av Trondheim og som ikke er i samme bås som TRD, BGO, SVG o.l. Dvs. ingen flygninger til et knutepunkt utenom OSL...
Det er jeg helt enig med deg i, og enhver må argumentere ut fra sine interesser og erfaring. Det som irriterer meg er at enkelte i osloregionen tror at norske interesser er fokusert på hva som tjener dem best.
Nå har vel Kjos lovet direkteruter fra de fleste regionale flyplasser i Norge til Nord Amerika. I den grad det ikke er et PR jippo, så er det vel lys i tunellen for de som bor nord for Stjørdal og
Rland is offline  
Old 18-08-2015, 23:02   #2
LN-CGJ
ScanFlyer Silver

Default Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Det er jeg helt enig med deg i, og enhver må argumentere ut fra sine interesser og erfaring. Det som irriterer meg er at enkelte i osloregionen tror at norske interesser er fokusert på hva som tjener dem best.
Nå har vel Kjos lovet direkteruter fra de fleste regionale flyplasser i Norge til Nord Amerika. I den grad det ikke er et PR jippo, så er det vel lys i tunellen for de som bor nord for Stjørdal og
Klarer ikke helt å la ditt "angrep" mot befolkningen rundt Oslo ligge!

Det ligger vel i sakens natur at folk ønsker IC ruter nærmest der dem bor. Så er det nå slik at hovedflyplassen ligger ved Oslo, og ja vi ønsker oss flere direkte ruter ut i verden. Men klarer ikke å se at det blir så feil for dere i vest heller.. Med connectionflights hver time til/fra OSL kontra et par rundtturer til CPH, så må da det være gunstig ved forsinkelser og endringer. Tollproblemene jobbes med og er forhåpentligvis snart løst, og det har jeg skjønt har vært hovedgrunnen til å unngå OSL. Lounger og spisesteder oppgraderes, så mye legges til rette for at flere av dere skal velge OSL i fremtiden.
Kanskje man heller skal støtte opp rundt nye ruter fra OSL å gi EK/QR/ SAS mm et belegg som sikrer videre drift fra Norge.
LN-CGJ is offline  
Old 18-08-2015, 23:19   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by LN-CGJ View Post
Klarer ikke helt å la ditt "angrep" mot befolkningen rundt Oslo ligge!

Det ligger vel i sakens natur at folk ønsker IC ruter nærmest der dem bor. Så er det nå slik at hovedflyplassen ligger ved Oslo, og ja vi ønsker oss flere direkte ruter ut i verden. Men klarer ikke å se at det blir så feil for dere i vest heller.. Med connectionflights hver time til/fra OSL kontra et par rundtturer til CPH, så må da det være gunstig ved forsinkelser og endringer. Tollproblemene jobbes med og er forhåpentligvis snart løst, og det har jeg skjønt har vært hovedgrunnen til å unngå OSL. Lounger og spisesteder oppgraderes, så mye legges til rette for at flere av dere skal velge OSL i fremtiden.
Kanskje man heller skal støtte opp rundt nye ruter fra OSL å gi EK/QR/ SAS mm et belegg som sikrer videre drift fra Norge.
Helt uenig. Det er ikke min oppgave som vestlending å støtte opp om ruter på OSL bare fordi de går til Norge, og dermed hjelpe til å holde dem der. Det er selskapenes oppgave å tilby ruter og produkter (pris/annet) som jeg ØNSKER å kjøpe i stedet for noe annet. Totalpakken via OSL i dag, som vestlending, er slik at prisen skal være vesentlig lavere via OSL om jeg skal velge det i stedet for CPH/AMS/LHR. Og med One World som prefererte allianse, så skal det enda mer til for at jeg velger OSL kontra LHR, som gir meg uendelig mer.
Hickok is offline  
Closed Thread

Posting Rules