![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SQ321:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Man er ikke imun mot oppsigelse som verneombud, tillitsvalgt m.v. Som flere sier et det nok vurdert nøye, og kanskje grundigere enn en vanlig oppsigelse.
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
moderator
Fint om alle holder seg til og diskutere sak og ikke person, så unngår vi for mye rydding, sletting og blokking. /moderator |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
[QUOTE=FlyCarl
For en som jobber i finans, er det rart å se hvordan fagforeningene og ledelsene i flyselskapene høvler løs på hverandre i media.[/QUOTE] ... Denne uroen finner man i et utvalg selskaper, det finnes ( også skandinaviske ) selskaper med ro og orden mellom ledelse og foreninger. Verd å notere seg! Tally-ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
Interessante spørsmål og "typiske" kommentarer fra leserne http://orjas.blogg.no/1439153593_nor...er_opp_ve.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Saken er ikke over:
Quote:
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Enda et utspill i fagforeningskonkurransen YS/Parat og LO/NCU, og som vi allerede så under streikesituasjonene i vår:
"Vi gjør mest for pilotene".
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Svar til Vr:
Min kommentar var ikke myntet på denne spesielle saken. (Som jeg tror de færreste kjenner grunnlaget for - annet enn rykter og partsutspill) De fleste som har hatt høyere tillitsverv vet at det forekommer konkurranse om medlemmer mellom fagorganisasjoner. (I SAS Norge er det/har vært? to foreninger for piloter.) Vanligvis mellom LO og YS, men i noen bransjer også mere frittstående grupper. Derav mere og mere utspill i media for å vise "vi gjør noe". Dette med bakgrunn i hva vi har sett siste året, fra streikene og videre. Et eksempel: http://www.vg.no/forbruker/reise/luf...an/a/23518757/ At det i den nevnte saken kan være felles interesser mellom forbund er så, men det er jo litt spesielt at en forening i et konkurrerende selskap/fagforbund tar opp saken. Selv trakk jeg meg fra verv; da jeg et par ganger opplevde at ledere satte sine personlige ambisjoner/interesser foran det jeg mente var medlemmenes ...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnairs bestyrelse sparket ud | sk931 | Flyforum | 0 | 15-03-2012 20:48 |
To sparket etter pushback-blemme .. | LN-MOW | Flyforum | 3 | 03-11-2010 11:26 |
Sikkerhetskontrollør sparket | ENGM 911 | Flyforum | 1 | 22-01-2010 23:31 |
700 NB ansatte sparket! | Jan | Flyforum | 0 | 12-11-2008 08:23 |