![]() |
|
![]() |
#1 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Quote:
http://www.dagbladet.no/2015/08/07/n...fart/40523738/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Pinedød perverst!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Umulig å vite hva som ligger bak. Det skal mye til for å kunne sparkes. Er man uenig, så tar man saken til retten.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Man kjenner ikke hele historien her. De i Norwegian vet godt at det vil få negativ oppmerksomhet i media, så da må da være grunner som er så tungtveiende at man tar den risikoen.
Generelt så er kommentarer og og handlinger som skader arbeidsgiver (også når man er uenig) dårlig butikk for alle. Man gjør det sjelden andre steder enn der arbeidsplassene er vernet. For en som jobber i finans, er det rart å se hvordan fagforeningene og ledelsene i flyselskapene høvler løs på hverandre i media. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Kan godt hende det er ein grunn. Men det er slett ikkje fair å seie at det berre er i Norwegian.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]() Quote:
På listen over nylige eksempler kan vi raskt legge til SAS, Lufthansa, Air France, British Airways, Finnair. Norwegian er absolutt ikke alene her, lik det eller ikke.. Espen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ellers så er det vel slik at vi får mer informasjon hvis denne saken blir rettslig behandlet. I likhet med i andre saker så er det kanskje greit å ha o bakhodet at det kan være ting som ikke kommer frem i media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selvfølgelig er det også andre selskaper som verserer i media. Men Norwegian sin metode med veldig ofte å blankt avvise all kritikk, prøve å sverte sine ansatte og en voldsom arroganse ovenfor tilsynsmyndigheter og kritikere, synes jeg sier noe om kulturen i et selskap. Andre mener det er helt innenfor, jeg mener det er kritikkverdig, og meget lite profesjonelt i et moderne samfunn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sparker hovedverneombudet for at vedkommende tok opp arbeidsmiljøet i bedriften, way to go Norwegian!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hadde jeg tatt opp mine issues på jobben i VG hadde jeg fått strl 48 i ræva, samtidig hadde mine kolleger og tillitsvalgte spurt hvorfor jeg hadde skadet arbeidsplassen deres i en bedrift som sliter i en vanskelig konkurransesituasjon. Dessuten virker dette symptomatisk for mange flyselskaper, ikke bare Norwegian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan du bekrefte at det er dette saken i all enkelhet handler om?
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]() I all enkelhet: ja. Norwegian har jo allerede fått påpakk av tilsynet for dette flere ganger, så det passet vel dårlig å få mer fokus. Management by fear i et nøtteskall dette, slik at neste verneombud ikke finner på noe så dumt som å utføre sine plikter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis det er tilfellet hadde vel ingen arbeidsrettsadvokat -- som garantert har vært inne i bildet her -- anbefalt Norwegian å gå til oppsigelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei, for alle advokater er eksperter, og de gjør aldri feilbedømmelser
![]() Denne saken er selvfølgelig mer komplisert enn det vg.no skriver i sin artikkel, men det er påfallende at et hovedverneombud får sparken etter en uttalelse (skriftelig visstnok) etter en arbeidskonflikt. Det skulle vært interresant å visst nøyaktig hvilke utsagn det dreier seg om.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men folk her inne, presumptivt uten juridisk kompetanse, kan gjerne fortelle allerede nå at dette er galt og forkastelig...?
Last edited by TOS; 08-08-2015 at 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vet du årsaken til hendelsen siden du allerede konkluderer at dette er perverst, ikke ulikt hvordan du konkluderte årsak bak Germanwingsuliken kort tid etter hendelsen?
Last edited by SQ321; 08-08-2015 at 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ingen utenforstående vet årsaken her, dette er intern informasjon. Jeg vet heller ikke grunnen eksakt. Det vil helt sikkert bli følger av denne saken, og mer informasjon kommer sikkert seinere. Inntil det skjer er det nytteløst å spekulere vilt i hva dette skyldes. Å sparke HVO i en bedrift er alvorlige greier, og man får gå ut i fra at de har en saklig og grundig begrunnelse for dette. Jeg kan ikke se hva det skal være, men man får håpe det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kanskje det å ta en titt på en faktaside fra Arbeidstilsynet vil være oppklarende:
http://www.arbeidstilsynet.no/fakta....udets_oppgaver Og kanskje er det en sammenblanding av hvilke hatter som vedkommende har hatt på som har ført til denne oppsigelsen (punkt 2 i faktabladet)?
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, og det engang uten å kjenne alle detaljer i saken. Jeg tipper Norwegian har vurdert denne saken ekstra grundig, i og med vedkommende er hovedvernombud.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnairs bestyrelse sparket ud | sk931 | Flyforum | 0 | 15-03-2012 20:48 |
To sparket etter pushback-blemme .. | LN-MOW | Flyforum | 3 | 03-11-2010 11:26 |
Sikkerhetskontrollør sparket | ENGM 911 | Flyforum | 1 | 22-01-2010 23:31 |
700 NB ansatte sparket! | Jan | Flyforum | 0 | 12-11-2008 08:23 |