![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
At SAS rutene lekker for mye innkommende Kinesere ut av Danmark er jo helt på det rene, tallene for gjestedøgn sett opp mot kapasitet. Skal Danmark nå vekstmålene for Kinesiske turister, må de jo tenke forbi SAS hvilket det her har gjort med København og Danmark som utgangspunkt for pakkereiser. Leser du også strategien vil du se at det nettopp er denne typen etableringer som fremheves som forutsetningen for å nå disse målene. Hva dette har med Oslo å gjøre skjønner jeg ikke! Hva du egentlig er ute etter å poengrere har jeg store utfordringer med å forstå! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det første som diskussion begyndte at handle om var hvorfor ruten ikke gik fra Osl i stedet. Cph er blevet omtalt meget negativt i denne debat, så derfor er der god grund til at antage at visse personer er stærkt misundelige ![]() Selvfølgelig skal I have lov til at snakke cph, osl, sto. Men kan I ikke gøre det i en separat debat? Det er ærgerligt talt noget irriterende at landskampen bliver flettet ind i alle debattråde.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kunne jeg be deg spesifisere hvor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg vet ikke hvilken form for turisme kineserne ønsker - er det en ren kultur- og byturisme så vinner helt klart København og Stockholm, hvis det er spetakutær natur inne bildet er det bare Sverige og Norge som har noe å vise frem.
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Disse 4 indlæg viser tydeligt hvordan landskampen flettes ind
![]() 1: ” Jeg tror denne strategien er fornuftig om Danmark skal klare å hente inn den planlagte økningen i Kinesiske gjestedøgn. Utfordringen er først og fremst om Danmark som isolert reisemål til nå ikke har klart å selge seg inn i konkurranse med andre destinasjoner i Europa og Skandinavia. Ser man på dagens kinesisk turisme til Danmark, så er den i særklasse lavest i Skandinavia. Det på tross av det beste flytilbudet, den største kapasiteten og meget gode politiske forbindelser. Ironisk nok har Norge, uten direkte flyruter og i stor politisk konflikt med Kina, flere Kinesiske gjestedøgn enn Danmark (170.000 mot 150.000 i 2014). Så til nå har jo ikke direkterutene til Beijing og Shanghai med SAS stimulert det kinesiske markedet i nevneverdig grad til Danmark. Om Hainan lykkes gjennom Charter gjenstår å se. Det blir et helt nytt konsept hvor Danmark må selge seg inn som destinasjon på en måte som de ikke har klart tidligere. Da helst litt beedre planlagt og koordinert enn Air China sitt forsøk.” 2: Så kan man spørre seg om bakgrunnen for det og at dette kanskje har sammenheng med nettopp antall direkteruter til/fra Kina? Se eksempelvis på antall nye amerikanske gjestedøgn i Oslo/Bergen og Norge etter at DY startet langdistansetrafikk til USA. Følger jeg din argumentasjon betyr det at nye direkteruter til/fra Kina kun gir mening fra CPH og uavhengig av konkurransebildet og hva slags tilbud som finner fra før. Er det det du mener? Majoriteten av kinesiske turister som kommer til København/Danmark drar på rundreise i Skandinavia så det viktigeste er et godt samarbeid på tvers av regioner, byer og land som kombineres med det allerede gode flytilbudet internt i Skandinavia, noe også linken din poengterer. Og så mener jeg at et variert flytilbud til/fra Kina der turistene kan velge innreise- og utreiseby er fornuftig for å gi et fleksibelt tilbud og maksimere antall kombinasjoner slik at man ikke må ende opp samme sted som reisen startet. At det begynner å bli et overmodent market for en direkterute fra OSL til Kina er det liten tvil om men det er mulig at det diplomatiske klimaet ikke er godt nok pr i dag. I tillegg så vil ikke 1-2 ukentlige (charter)maskiner med Beijing Capital være en ideel løsning. 3: Ganske enkelt; Danmark: ca 165.000 seter pr år Sverige: 76.000 seter pr år Norge: 0 seter pr år Kinesiske gjestedøgn Sverige: 190.000 Norge: 170.000 Danmark: 150.000 Med andre ord er avkastningen i Kinesiske gjestedøgn minimal i forhold til tilgjengelig direkte kapasitet i Danmark. Samtlige skandinaviske land fremhever direkteforbindelser som det viktigste verktøyet For å tiltrekke Kinesiske turister. Av kapasitet og gjestedøgn pr. 2014 er det helt på det rene at Danmark har særdeles liten effekt av nåværende direkteruter sammenlignet med resten av Skandinavia. Det de derfor nå gjør med Hainan er jo meget klokt om de skal få Kinesiske turister til å bli i Danmark. Med pakkereiser fundamentert rundt København vil det være en fantastisk mulighet til å kanalisere pakketurer gjennom flere gjestedøgn i Danmark. __________________ 4: Tror de fleste diskuterer fakta , og ikke bare misunnelse, selv om hele Skandinavia er nedslagsfelt så er det vel ikke å unngå å nevne fredspris og COP Connect i denne sammenheng.v. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg sliter litt med å se hvordan dette er å fremstille Danmark/CPH i negative ordelag.
Fakta (som presenteres i de 3 første punktene): Danmark har en overlegent større andel av tilgjengelige seter til Skandinavia, men det synes som mange av disse "setene" tar sine gjestedøgn andre steder i Skandinavia. Er dette et omstridt faktum? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
At dere gidder ......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
der solo bestemmer hvor de vil flyve...Lægger de deres destination i CPH, er det OK, bare ikke hvis man altså ikke er ...... Det er godt det ikke er dette forum der skal bestemme... OG bestemmer de sig så for OSL eller ARN er det også OK,,,bare der komme et nyt kinesisk selskab der vil flyve på SKANDINAVIEN....Jeg håber så også at de vil promovere Hainan halvøen ...Det skulle være et skønt ferie sted, siges det...kunne måske afløse Thailand....Finnair har stor succes med at flyve til andre steder en PVG og BJS...det kunne jeg godt ønske at SAS så på, og så påbegynde at flyve til Shenyang og hvad de nu hedder de forskellige steder. Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
TOS, jeg tror nok andelen kinesere er lav på SAS-flighter mellom Kina og CPH. Jeg regner at kineserne er like nasjonale i valg av flyselskap som vi skandinaver er, og da er nok Air China mellom PEK og ARN hovedporten inn til Skandinavia. Vi skal vel ikke se bort fra at Finnair som har fire destinasjoner i Kina (to mer enn SAS) og med seks svenske, to norske og en dansk destinasjon i andre enden for kineserne er et mye bedre flyselskap enn SAS. Heller ikke kinesiske flyselskap som flyr til tyske og nederlandsk flyplasser og codeshare med lokalt flyselskap skal vi ikke se bort fra at de også flyr inn kinesere i større grad enn SAS.
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 07-06-2015 at 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Synes du CPH er omtalt som meget negativt? Jeg synes det er relativt ryddig diskutert her fra alle parter og en av relativt få lampdskampsdiskusjoner her inne der utgangspunktet er en del fakta (også fra begge parter) og fokus på sak og ikke person. Det er nesten litt synd at det jeg ser på som en ok og saklig debatt uten personangrep blir en debatt som absolutt ikke handler om Kina-Skandinavia trafikken. Du må ikke være så hårsår ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Kan ''dere'' være så snill å slutte med dette ''tullet'', saken handler om Capital Airlines og CPH, IKKE om OSL/ARN vs. CPH!!!
Og der ser det ut til at HELsinki også vurderes.... Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ut som deres første longhaulmaskin er på vei nå. Ex-Garuda A330-200
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Første maskine er klar.
Quote:
Intet nyt om Europa-ruter. Last edited by Trdfly; 08-07-2015 at 14:00. Reason: Manglet QUOTE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
BEKRÆFTET
Aviator signs with 2 new customers in CPH We are pleased to announce that Air Canada and Beijing Capitol Airlines have chosen Aviator as ground handler in Copenhagen Airport. Both contracts will be in effect from 1st September 2015. Air Canada have signed a 5-year contract, including de-icing. The Airline operate daily during the summer season with the flight types B767 or B787-800. Beijing Capitol Airlines are new to Copenhagen Airport, and have signed with Aviator for a period of 3 years. They will fly to Beijing and Hangzhou with an A330. http://www.aviator.eu/aviator-signs-...tomers-in-cph/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er noen som mener at denne ruta kan bli en "kort affære" uten at jeg vet hva det spesifikt betyr og om det er noe hold i det. Jeg synes det er flere ting som virker noe rart ifm oppstarten; meget kort tid fra annonsert til oppstart (ja jeg vet det er charter), starter på høsten med relativt høy frekvens for charter å være spesielt mtp at det er starten på lavsesongen, en relativt moderat PR-avdeling på CPH blant annet. På den annen side så har de skrevet 3-årskontrakt med Aviator.
Kineserne er kanskje ikke alltid de mest forutsigbare og har en litt annen forretningskultur enn det vi er vant til men vi får se hva som skjer etter hvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Cathay til København S18 [Bekreftet] | jikswoboB | Flyforum | 58 | 28-09-2018 20:03 |
Beijing Capital med Helsinki og København S18 | Someone | Flyforum | 13 | 09-04-2018 10:29 |
Beijing Capital til Helsinki | SQ321 | Flyforum | 1 | 27-04-2016 13:18 |
Beijing Capital Airport, Del 2 | Roxman | Bilder & foto | 7 | 24-07-2009 17:09 |
Beijing Capital Airport | Roxman | Bilder & foto | 12 | 11-07-2009 23:49 |