![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har for ikke så lenge siden kommet hjem fra en tur i England. Der vi kjørte rundt, og vi prøvde naturligvis da også å legge ruta om noen steder der det er litt fly. Vi skulle på RIAT, og i tillegg ble det 40 min på Heathrow og en times tid på Cotswold airport.
I tilleg så har det seg slik at jeg nettopp har skaffet meg mitt første og etterlengte speilreflekskamera. Det å ta bilder med telefonen ser jo helt forferdelig ut, så det var derfor med STOR glede at jeg kunne få tatt ordentlige bilder på turen. Så da får jeg begynne med RIAT da. Vi var der den 18.7. Heldigvis så var været ikke så gerent. Ikke for varmt og ikke får kaldt, og heldigvis ikke en dråpe med regn! Nok om det, her er bildene: Jeg vil ambefale dere også å ta en titt på Flickr. Der er det mange flere bilder, og oppløsningen er bedre ![]() Kommer flere bilder av flyene som stod på bakken på RIAT, LHR og Cotswold senere idag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så var det tid for litt av det som stod utstilt på RIAT:
Kabinen i den kongelige nederlandske dc-10. I front av maskinen var det også en cargosekjon. En litt redigert japansk motor. Og siste fra RIAT... En nese som er litt sprukket i lakken. Last edited by LN-HFH; 02-08-2015 at 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Takk for mange flott bilder! Det første likte jeg spesielt godt :-)
Gratulerer med nytt kamera. Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Liker det bildet jeg og. Synes det er gøy å ta slike bilder som gjerne har en gjenstand i forgrunnen og selve objektet i bakrunnen. Det blir liksom noe "mer" en bare et vanlig bilde ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da var det på tide med bildene fra Cotswold. Cotswold er så vidt jeg har skjønt en flyplass der de hovedsakelig driver med opphugginging av fly. I tillegg er det også noen småfly der. Flyplassen ligger ikke så langt unna byen Cirencester. Det er ikke noe rutetrafikk til flyplassen. Deres hjemmeside: http://www.cotswoldairport.com
Det er mulig å kjøre til mange steder rundt gjerdet. Noen av stedene står også flyene ganske nærme. Det er visst også en cafe på området som vi dessverre ikke fikk prøvd. Siden jeg foreløpig bare har standardobjektivet 18-55mm så er ikke zomingen så veldig bra på disse bildene, men her er de: Trist å se en så flott retro bli hugget opp ![]() Gammel islandsk araber som står litt for seg selv... Noen gamle avro maskiner som står og venter på dems siste dag med noen venner ![]() To store som skjermer de små mot vinden.. Avslutter bildeserien fra Cotswold med et litt redigert bilde av 3 dronninger. Last edited by LN-HFH; 02-08-2015 at 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og så var det klart for den nest siste serien. Grunnen til at vi tok en liten tur til LHR var rett og slett fordi at vi hadde litt god tid før flyet vårt gikk fra LGW. Vi hadde egentlig tenk oss til den gressssletta som ligger i enden av et nabolag (hva det nå enn kalles), men siden det kun var avganger der mot den andre retningen på den banen, så var det ikke så mye å se. Så da ble det heller ved enden av den andre rullebanen på samme side av flyplassen.
Man får mye av 40 minutter på LHR, så her er noen av høydepunktene: Jeg har også redigert noen av bildene (ikke de over, men noen andre) for å få litt ekstra farger og liv i de. Som dere ser på de over så er de jo ganske så gråe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og her er de som jeg har redigert litt:
Og til slutt, en litt grå 380! Takker så mye for at dere tok dere tid til å se på "litt" bilder. Det er egentlig mange fler, så det var ikke så lett å velge hvilke jeg skulle vise frem. Dette er som sagt også mine første bilder med mitt første ordentlige kamera. Så bildene kunne helt klart sikkert vært bedre, men et sted må man begynne, og alle begynner som nybegynnere ![]() Jeg setter gjerne pris på ris og ros ![]() Ha en fin fin kveld! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis jeg ikke tar helt feil har A321-retro'en fløyet for Alitalia.
Interessante bilder fra en lite kjent engelsk lufthavn. Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og det du kaller en gammel araber mener jeg bestemt er en islending (B 747-400) fra Air Atlanta, et selskap som har og har hatt mange oppdrag for Saudia/Saudi Arabian.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() ![]() Quote:
![]() Last edited by LN-HFH; 02-08-2015 at 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Her var det mye fott og variert
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Joker
|
![]()
Kjempefine bilder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Takk for flotte bilder! bare å poste flere i fremtiden
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for alle hyggelige kommentarer
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
[LHR]Litt utenlands spotting | L1011-385 | Bilder & foto | 10 | 16-02-2013 10:37 |
Mini rapport med litt syting - SK LHR-OSL | SudCaravelle | TripReports | 36 | 01-06-2011 22:11 |
Litt gamle bilder - LHR, EWR og Renton | LN-MOW | Bilder & foto | 8 | 08-09-2008 11:56 |
Fire utsendte i England - noe fra bilder fra North Weald og Duxford | LN-KGL | Flyforum | 9 | 30-04-2007 19:46 |