Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-07-2015, 21:28   #21
SASCC
ScanFlyer Blue

SASCC's Avatar

Default Re: Go2sky for Norwegian på OSL-BOO-OSL 6.JUL 2015

Da jeg ventet på min taxi til hotellet idag, så kom en vertinne fra Norwegian sammen med besetningen fra Go2Sky. De hadde fløyet sammen i to dager, og vedkommende var sjokkert over manko på språkferdigheter, kommunikasjon og service. Hun syns rett og slett det var ubehagelig. Kan da bare tenke meg hva passasjerene synes. Menmen. Man får det man betaler for <3<3<3
Old 11-07-2015, 00:19   #22
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Da jeg ventet på min taxi til hotellet idag, så kom en vertinne fra Norwegian sammen med besetningen fra Go2Sky. De hadde fløyet sammen i to dager, og vedkommende var sjokkert over manko på språkferdigheter, kommunikasjon og service. Hun syns rett og slett det var ubehagelig. Kan da bare tenke meg hva passasjerene synes. Menmen. Man får det man betaler for <3<3<3
Dårlig forsøk på sure og billige oppstøt fra en konkurrent?
Fikk de selv til Bodø. Ingen problemer med språk eller forståelse!
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 03:43   #23
Trevln
ScanFlyer Silver

Du har altså fløyet med crew fra Go2Sky som ikke viste noen mangler i forhold til service og kommunikasjon i forhold til det som er vanlig i Norwegian? Det er i så fall positivt, og noe utrolig (basert på veldig mange andre interne rapporter) å høre. Betyr det også at vi totalt skal avfeie det som kommer frem fra SASCC? Det kan umulig være sant, for du har ved ett tilfelle opplevd det motsatte?
Trevln is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 08:42   #24
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Trevln View Post
Du har altså fløyet med crew fra Go2Sky som ikke viste noen mangler i forhold til service og kommunikasjon i forhold til det som er vanlig i Norwegian? Det er i så fall positivt, og noe utrolig (basert på veldig mange andre interne rapporter) å høre. Betyr det også at vi totalt skal avfeie det som kommer frem fra SASCC? Det kan umulig være sant, for du har ved ett tilfelle opplevd det motsatte?
Jeg stiller spørsmålstegn ved motivasjonen til å presentere påstanden gjengitt gjennom andre!
Spesielt når jeg selv som direkte har opplevd crewet, ikke kjenner meg igjen i påstanden!!!!!
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 12:33   #25
LeMonde
ScanFlyer Blue

Cockpitview: Så forstår jeg deg rett at du altså har jobbet i crew med Go2Sky/Norwegian og ikke hatt noen kommunikasjonsproblemer med dem på en flight til Bodø? Eller var du passasjer med Go2Sky, hvor i tilfelle du og SASCC beskriver to helt forskjellige situasjoner?

Det er forskjell på å sitte passiv som passasjer og forstå forskjellen på "Coffee" og "Tea", og å skulle jobbe i et crew med folk som ikke forstår hva man sier.

SASCC forteller en historie om et møte med et besetningsmedlem i Norwegian, jeg synes ikke det automatisk kvalifiserer til det misbrukte kommentarfelt-ordet "oppstøt".
LeMonde is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 13:43   #26
LTH
ScanFlyer Molded

LTH's Avatar

Hvor mange -300 har DY satt inn i produksjon? Fortsatt kun 3 fly? (-KHB -KHC og -KKX) Hva med -KHA og -KKW)?
Old 11-07-2015, 16:58   #27
Flap15
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Dårlig forsøk på sure og billige oppstøt fra en konkurrent?
Fikk de selv til Bodø. Ingen problemer med språk eller forståelse!
Påstår du at SASCC lyver? Er det i dine øyne det samme å sitte ombord som passasjer og utveksle 4, kanskje 5 ord med én vertinne som omhandler kaffe, som å jobbe sammen med dem i flere dager?

Nå synes jeg vi skal tenke før vi poster. Ettersom ditt innlegg handler om å rakke ned på andre mennesker som sitter med mer info enn deg selv, så vil jeg beskrive ditt innlegg som ikke-informerende og dårlig, Cockpitview. Forøvrig et svært ironisk navn du har valgt deg.

Ha en fin lørdag!
Flap15 is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 18:13   #28
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Trdfly's Avatar

Skjønner godt at Cokpitview har sine tvil, har opplevd her på forumet at de som er for SAS gjemmer seg bak at NAX har så mange feil, mens SAS selv ''ikke'' har noen, MEN nok om det.

Nå tror jeg vi kanskje skal begynne å legge fra oss SAS vs. NAX kampen, nå var det snakk om Go2Sky for NAX ikke SAS vs. NAX.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 18:38   #29
Flap15
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by myhrair View Post
Skjønner godt at Cokpitview har sine tvil, har opplevd her på forumet at de som er for SAS gjemmer seg bak at NAX har så mange feil, mens SAS selv ''ikke'' har noen, MEN nok om det.

Nå tror jeg vi kanskje skal begynne å legge fra oss SAS vs. NAX kampen, nå var det snakk om Go2Sky for NAX ikke SAS vs. NAX.
Nå er det KUN du og Cockpitview som har startet et SAS vs NAX kamp. At man ikke kan ta en SAS ansatt alvorlig får være deres greie. Dersom dere hater SAS, Høyre eller Frelsesarmeen, kan dere vel få utløp for det i andre kanaler. I denne debatten så har vel også all kritikk av Go2Sky kommet fra DY's egne ansatte, har det ikke??? Slutt med dette tullet deres og la oss ha en saklig diskusjon.
Flap15 is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 19:21   #30
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Trdfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Flap15 View Post
Nå er det KUN du og Cockpitview som har startet et SAS vs NAX kamp. At man ikke kan ta en SAS ansatt alvorlig får være deres greie. Dersom dere hater SAS, Høyre eller Frelsesarmeen, kan dere vel få utløp for det i andre kanaler. I denne debatten så har vel også all kritikk av Go2Sky kommet fra DY's egne ansatte, har det ikke??? Slutt med dette tullet deres og la oss ha en saklig diskusjon.
Hvis du ønsker at vi skal ha en saklig diskusjon så må både SAS CC og Cokpitview få ha sine meninger, så da bør du kanskje la begge to få mene det de mener ... så får det til være opp til vær enkelt om hva de tror på. Så håper jeg at du kan holde deg god for å påstå ting om meg og andre. Bare for å oppklare noe, så reiser jeg bare med SAS om mulig...
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 19:29   #31
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

Quote:
Originally Posted by myhrair View Post
Hvis du ønsker at vi skal ha en saklig diskusjon så må både SAS CC og Cokpitview få ha sine meninger, så da bør du kanskje la begge to få mene det de mener ... så får det til være opp til vær enkelt om hva de tror på. Så håper jeg at du kan holde deg god for å påstå ting om meg og andre. Bare for å oppklare noe, så reiser jeg bare med SAS om mulig...
Nå synes jeg du retter baker for smed her, I den grad det ble startet en SAS vs NAX-tråd her er det helt klart hvem det var, og det gjennom indirekte å påstå at en annen bruker løy.
Old 11-07-2015, 19:33   #32
1944vintage
ScanFlyer Gold

Kan godt ta SASansatte alvorlig jeg.

Men dette har kun utgangspunkt i "hearsay", og som trådstarter ikke har følt selv.
Og tråden føyer seg i en rekke hvor ansatte i et spesielt selskap prøver å slenge mest mulig "dritt" om konkurrenten.
Ikke noe nytt.

Tviler på at slike utspill har noen som helst betydning for kundenes valg av selskap,
så vi får se på trafiktallene hvordan det går.
Og hvordan det går med økonomien uten salg av slots, og andre eiendeler.
Old 11-07-2015, 19:58   #33
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Nå er han ikke ansatt han som begynte å argumentere ..

sascc har ikke postet annet enn saklig informasjon her såvidt jeg har oppfattet og jeg leste heller ikke vedkommendes inlegg som annet enn en relativt nøytral observasjon .. som dessuten synes å være delt av selskapets (DY) egne ansatte her inne .. De som sprer mest møkk synes mest å være folk som ikke er ansatte i noen av selskapene.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 20:04   #34
1944vintage
ScanFlyer Gold

For å gjenta:
Trådstarter har ikke SELV opplevd dette.

Og er helt enig i dette:
"De som sprer mest møkk synes mest å være folk som ikke er ansatte i noen av selskapene."
Old 11-07-2015, 20:19   #35
73H
NorFlyer Front Row

Quote:
Originally Posted by 1944vintage View Post
For å gjenta:
Trådstarter har ikke SELV opplevd dette.
1944vintage: mulig jeg ikke henger med, men hva slags opplevelser er det jeg blir tillagt, evt fratatt? Hva er det jeg ikke selv har opplevd?
73H is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2015, 20:24   #36
1944vintage
ScanFlyer Gold

Beklager dypt, 73H.
På første side jeg fikk opp i tråden, var SASCC sitt innlegg.
Så ikke at dette var andre side.

igjen - beklager.
Old 13-07-2015, 00:13   #37
DyRayBan
ScanFlyer Blue

Var med som servicecrew t/r MAH på lørdag og hadde en fin dag på jobb... Ingen manko på hverken service, språkferdigheter eller CRM....

En del, for å si det sånn.....
DyRayBan is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2015, 23:48   #38
ENBO
ScanFlyer Blue

En kommentar fra tirsdagens Avisa Nordland (kopiert fra kommentarfeltet, abonnement nødvendig):
Quote:
Norwegian
– Hva er det som skjer med Norwegian? Jeg har reist en del med dem, men nå sier jeg stopp. De har leid inn et gammelt fly fra Slovakia med crew, og flyverne bruker dongeribukser? Har de ikke uniform? Store forsinkelser etter at de satte dette flye oft inn mellom Bodø og Oslo. Si meg, hvis han Kjos begynner å tro vi passasjerer er dumme, ja da vil han tape stort på det, sier en reisende.
ENBO is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2015, 11:30   #39
meliiis
ScanFlyer Silver

DY341 BOO-OSL 0700....

Noen som vet hva som feiler flyet som står i Bodø nå? Grei forsinkelse for de som skulle reist kl 0700
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2015-07-17 kl. 11.06.43.jpg
Views:	708
Size:	112.0 KB
ID:	38882  
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2015, 11:35   #40
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar