![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 647
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
En fra kabinen til DB :
http://www.dagbladet.no/2015/03/03/n...kjos/37978024/ Quote:
Last edited by Someone; 03-03-2015 at 09:20. Reason: Ingress |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
Dette er bare trist. Uansett hva som er sannheten her, har det vært gjort feil på begge sider, og som vanlig er det den svakeste parten som får unngjelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]() Quote:
Quote:
Sara Nelson er ute med snakketøyet igjen ... http://www.dagbladet.no/2015/03/04/n...kjos/38016881/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]() Quote:
Men at vedkommende som faktisk brøt reglene går fri mens de fire som gikk av ble suspendert, er i min bok hårreisende. Jeg har ikke sett noen fra DY bestride innholdet i rapporten som ble publisert den 27/1, så jeg vil tolke det dithen at den i det store og hele refererte hendelsen korrekt .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
Norwegian 'strammes opp' av Tilsynet ..
http://www.dagbladet.no/2015/04/17/n...dsel/38708732/ Registrerer at de tar selvkritikk på det jeg skrev over her og at Tilsynet ikke ble varslet om hendelsen av Norwegian, men av en tidligere pilot i selskapet. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Så har man også gransket internt:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]() Quote:
Og hva skjedde med Melania og de to andre som ble satt på bakken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2011
Location: Tønsberg
Posts: 305
|
![]()
Som tidligere myndighetsperson selv, liker jeg ikke denne argumentasjonen i Dagbladet. Som passasjer i fly, er vi alle like uansett yrke. Håper for Norwegians del at de kan bevise disse merkelige påstandene. Hvis de kabinansatte hadde akutt frykt for eget liv og helse, så kan handlinger ha sin logiske årsak. Trasig situasjon for alle involverte, så jeg forstår ikke helt hva Norwegian forsøker å kommunisere her: http://www.dagbladet.no/2015/06/19/n...fart/39751122/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 256
|
![]() Quote:
Personlig har jeg større tillit til en myndighetsperson enn en hvilken som helst annen mann i gata, men nå vet vi ikke hvilken myndighet denne personen er ansatt i. Hvis tilfellet med at crew gikk rundt til passasjerer og sa at det ikke var sikkert å fly, synes jeg det er helt korrekt at at de blir satt på bakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]() Quote:
Hvorfor er det rart om Norwegian lyver? De har jo stort sett ikke gjort annet de 7 siste årene. Og ingen kan sjekke disse opplysningene uansett. Finner det dessuten ekstremt usannsynlig at kabinpersonale, uansett nasjonalitet, har henvendt seg til pax på denne måte. Nok et amatørmessig forsøk på management by fear tenker jeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Location: Jessheim
Posts: 260
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2010
Posts: 545
|
![]() Quote:
Det kryr av eksempler, og om jeg kommer på et eksempel som ikke går på sensitiv informasjon så skal du få det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]() Quote:
![]()
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]() Quote:
Det er revnende likegyldig hvem som får spørsmålet all den tid Norwegian legger større innsats i å ikke bli avslørt enn de gjør i flysikkerhetsarbeid. Heldigvis sprekker trollet hver gang DY blir stevnet for retten. De har tapt alle sakene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Har DY vært i rettssalen hva angår flysikkerhet, og hvilke rettssaker har med bevisst løgn å gjøre fra DYs side? I forlengelsen av det: Er det slik at hvis et selskap taper i rettssalen så betyr det at de har løyet? Det er ikke min oppfatning av de fleste rettsprosesser at det er årsaken. Det har derimot som oftest med tolkning av loven å gjøre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
anonymt til media, myndigheten eller foreningene?
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2010
Posts: 545
|
![]()
Foreningene har da full oversikt over usannheter og løftebrudd som kommer fra selskapet. Hvilke myndigheter skal håndtere en sak om at en bedrift forteller noe usant i media, og hvorfor skulle det være interessant å anonymt tipse media om slike ting? Media skal selge aviser / klikk, og har vist seg svært lite interessert i nøkterne (men kanskje kjedelige) debatter om faktagrunnlag og usannheter. Å skulle ta skittentøysvasken i media er sjeldent optimalt, man får konsentrere energien og ressursene på å få til endringer i stedet for å stå og kjefte på hverandre foran åpent publikum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
luftfartstilsynet interessert. Det kan vel også tenkes at børsen er interessert hvis det er løgner som kan påvirke aksjekurser osv. Så at ingen er interessert tviler jeg på er riktig, det tyder vel heller på at det som det evt. blir løyet om er uinteressante ting eller at dokumentasjonen på dette er dårlig eller fraværende.
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
100 pax i kabin kapteinen dro fra flyet etter å ha landa på feil flyplass.. | TigerBlack | Flyforum | 1 | 17-11-2010 11:19 |
Sendte jagere etter Norwegian-fly | sail4fun | Flyforum | 52 | 23-08-2010 06:50 |
Norwegian-fly måtte sikkerhetslande etter fuglekrasj | sail4fun | Flyforum | 9 | 14-11-2009 14:18 |
Feil med trykkabinen - kapteinen fly i lavere høyde.... | Tommy777 | Flyforum | 14 | 04-05-2007 10:14 |