![]() |
|
![]() |
#221 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Flåsete kommentar fra SAS, men nå er jo dette blitt vanlig fra den kanten opp gjennom årene. Det blir bare for dumt at de i det hele tatt går ned på et sånt lavmål når de først skal mene no. De får heller komme med vettuge kommentarer enn å strø om seg med begreper som tvang og komisk. Men SAS har vel ikke annet å fare med, kanskje bortsett fra Hästens da
![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]() Quote:
Ja, really ! Norwegian er ikke eid av den Norske stat ! Quote:
For øvrig, så virker det som om både media og SAS ledelsen har misforstått. Det er ikke Norwegian ansatte som får betalt 1000 kroner for å demonstrere, men vanlige amerikanere som får pengene for å signere et opprop ... Det er i alle fall slik jeg oppfattter det fra andre artikkler om emne ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]()
Tja, jeg synes det er et viktig poeng at DY ønsker å bruke arbeidskraft fra andre verdensdeler enn de opererer i (asiatere mellom Europa og USA).
Så kan man jo diskutere om det er en utvikling man ønsker eller ikke. Vedr "skattebetaleres penger" så synes også jeg at det er misvisende og flåsete. Staten har en eierandel i form an aksjepost. Man kan gjerne generelt diskutere Statens eierskap i diverse bedrifter, men dette blir i så fall overordnede prinsipper som ikke skiller SAS fra noen av de andre bedriftene de har eierskap i. (Personlig ser jeg de Skandinaviske statenes eierskap mer som en klamp om foten enn voldsomt mye hjelp). Hva gjelder medieuttalelsen så føler jeg, uansett hva man måtte mene i dette tilfellet, at det er laaaaaaaangt igjen til mengden av flåsete kommentarer og billige poenger som kommer fra Skånvik & Co. Ikke det at dét skal være noen målestokk, men likevel. Last edited by Cloudius; 19-02-2015 at 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Angående kommentaren til Knut Morten Johansen så er den i beste fall semi-flåsete, og i tråd med hva nordmenn ønsker seg av uttalelser. Og mannen har jo unektelig et poeng...
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 212
|
![]()
Det gjør da vitterlig samtlige bedrifter på denne kloden også TOS...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Ja, men dersom de anklager sine konkurrenter som bruker litt andre virkemidler for å opptre komisk så bør det være greit å påpeke dette. Det var mitt poeng. Ikke at bedrifter ikke påvirker beslutningsprosesser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,910
|
![]() Quote:
![]() Selvom Campaign Contributions - som vi ogsaa er involvert i for "vaare" Senatorer - samler inn enorme summer, er disse spredt utover saa mange "hjertesaker" at innflytrensen via denne kanalen er svaert liten. (Og faar ordens skyld det er ikke via CC at Flyselskapene og Interesse oragnisasjonene jobber "mot" Norwegian - they went shopping on K- Street ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2012
Posts: 76
|
![]()
Ser Norwegian har flyttet 737 til irsk reg. Hvorfor gjør de egentlig dette? Er det bare økonomiske årsaker?
Kan hende det har stått om det tidligere med fant det ikke når jeg søkte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Da har Norwegian og Kjos sendt ett nytt brev til DOT hvor de "garanterer" for
at rutene til USA normalt vil være bemannet med europeisk og amerikansk mannskap og at disse etter 24-36 måneder vil bli ansatte i Norwegian Group. Quote:
Quote:
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,924
|
![]()
Nei nå står ikke verda til Påske!! BK&Co har virkelig begynt å tilpasse seg andre?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Det betyr da ikke at han dette kommer til å bli slik når de 36 månedene er over. Det er sikkert forbehold.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,783
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |||
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Ny runde med tilsvar i saken hos DOT.
Denver flyplass begynner å bli bekymret for at EU skal innføre sanskjoner som rammer alle og ber om en rask avklaring. Quote:
Selskapene benytter seg alle av "flag of convenience" og foreningene "gir blanke" i at Regional piloter tjener luselønn mens de selv har millionlønninger. Quote:
Quote:
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Da har CAPA en interessant serie på 2 artikler om Norwegian longhaul, saken med DOT og
utviklingen i markedsandeler på de ulike longhaul rutene. Part 1: The arguments Part 2: Traffic impact on competitors Tallene viser at ca halvparten av DY's longhaul passasjerer tar de fra andre selskaper, og resten er vekst de selv genererer pga lavere priser. Også interessant å merke seg at SAS klarer seg overraskende bra i konkurransen med DY, mens det er de andre utenlandske som mister store andeler til DY.. W
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. Last edited by Wahoo; 19-06-2015 at 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian Air UK har fått driftstillatelse | Wahoo | Flyforum | 17 | 26-09-2017 18:34 |
Norwegian har fått sin egen klovn | grindstein | Bilder & foto | 16 | 27-08-2010 09:45 |
Norwegian har fått nye slot på Orly | Someone | Flyforum | 9 | 26-11-2006 20:01 |
Hva feiler Norwegian? Har de fått influensa?? | LTH | Flyforum | 4 | 08-01-2005 16:35 |