![]() |
|
![]() |
#121 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Det er helt klart mangel paa alternativer, flyene fra vest kysten er svaert fulle saa selv SAS og vennene deres ville nok staa overfor store utfordringer med alternativ transport.
![]() |
#122 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som jeg nevnte litt lenger opp, var mulighetene svært begrenset ...
|
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er hva jeg har mistenkt SAS for å gjøre hver gang jeg har blitt rammet av betydelige forsinkelser fra CPH til OSL. Forsinkelsene oppgis i inkrementer på 15 minutter, slik at man i praksis blir stående og henge ved gate ettersom man i teorien risikerer å måtte vende om i døra i loungen. Siste gang dette skjedde, i februar, spurte jeg rett ut betjening i gate om det var noen sjanse for at flyet kom til å lette innenfor den neste timen, og da svaret var et ærlig dansk "det betvivler jeg meget stærkt", så var saken grei - selv om forventet avgang oppgitt på skjerm nettopp hadde blitt forskjøvet med ytterligere 15 minutter i det tidligere oppgitte avgangstid passerte. Min mistanke er at en forsinkelse på 2-3 timer kanskje av noen oppleves som om tiden går litt fortere når forsinkelsen porsjoneres eller smøres ut med 15 minutters inkrementer - akkurat som Norwegian kan gjøre med noen timer om gangen.
Omvendt skal man selvfølgelig ta høyde for at forventet avgangstid oppgis på basis av tilgjengelig informasjon i øyeblikket. Det ville jo vært surt å oppgi fem timers forsinkelse til passasjerene, som da kan risikere å stikke avgårde både hit og dit, dersom flyet allikevel blir klart etter én time. |
![]() |
![]() |
#124 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Forsinkelsene skyldes feil på den ene motoren til den første dreamlineren. Teknisk feil er noe som kan ramme alle flyselskap. Det ble det leid inn to fly (B777-200, B767-300) for å fly disse rutene som denne dreamlineren skulle operere. Når det ene innleide flyet nærmer seg Oakland stenges rullebanen midlertidig, slik at flyet må lande på San Fransisco internasjonale lufthavn. Klart det blir forsinkelser.
Det å sende 260 passasjerer med andre flyselskap er ikke mulig i prinsippet engang. |
![]() |
![]() |
#125 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Håhåhå ... Det har jeg vært med på mange mange ganger. Det forutsetter imidlertid at det finnes plass, og det var helt klart en faktor her, hvis det var vurdert. |
|
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tror nok at det er mulig å sende 260 stk til Norge innen 3 dager fra USA, det er nok viljen og kostnader det mere henger på....
Det at estimert avgangstid oppgies I korte inkrementer er vel todelt, det kan henda at de klarer å fikse kjærra plutselig? De har alle passasjerene "under kontroll" I gate området...
#127 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Frustrerende - ja, for oss og ![]() |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Tror det ligger noen økonomiske motiver tilgrunn for valgt løsning, og ikke passasjerene! |
|
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
70 Timers venting er jo prisen man betaler for billigst mulig billetter, Skal selskapet ha spare fly i backup må prisene opp. Er jo ikke verre. Dette er baksiden av å fly til 1500kr oslo-ny
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Flyklapper
|
![]()
Ingen som har spare fly i backup, men har man stor nok flåte kan man lage en schedule med litt 'luft' som gjør det mulig å hemte seg inn og likevel ha en fornuftig flåteutnyttelse. De fleste selskaper ville kansellert og rebooket (.. ja, jeg har selv stått i Atlanta med 400 passasjerer som trenger ny reiserute til Europa .. ) og vært i rute igjen neste fag, men DY har valgt å gjøre det på denne måten. Hva som var den beste løsningen med tanke på helgens bookinger, er et åpent spørsmål. men man ville nok fått alle avgårde i løpet av en dag eller to med litt fantasi og kredittkort med høy kredittgrense ..
|
![]() |
![]() |
#131 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mens Norwegian "short haul" har vært en suksess, må jeg si at long haul produksjonen har vært en katastrofe så langt. Forstår ikke at noen orker denne form for rulett.
Tally-Ho |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vel Tally-Ho, hva skjedde med DK836 i går?
#133 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er enig at det er en katastrofe for passasjerene når de blir forsinket i mer enn 3 døgn. Når Norwegian ikke velger å reroute pax, men kun gir de valget mellom å vente eller få refundert billetten, så er dette uproft, og en av grunnene til at jeg velger å ikke fly med DU.
w |
![]() |
![]() |
#135 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Erindrer enda en DC-10 fra et selskap med samme navn som dette forumet vel er videretuftet på, etter en mega delay tok det vel 1 uke før 10'eren var back on track ![]() |
|
![]() |
![]() |
#136 |
Flyklapper
|
![]()
Det var vel før vi hadde internett, så det teler ikke..
![]() Ja, det var en viss oddball DC10-30 som sto for de groveste delayene. Men det var jo charter .. |
![]() |
![]() |
#137 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]() Quote:
Til slutt ble man vel så lei at den ble flyttet til Manchester som backupmaskin for MyT-gruppen frem til leasingperioden var over? Mener noen her linket til en flyby-video fra UK? Fant den: https://www.youtube.com/watch?v=sTMC_EcrAz0
|
|
![]() |
![]() |
#139 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg er enig at 70 timers forsinkelse ikke holder selv om pax får kost og losji men både 1 og 2 dagers forsinkelser skjer også for tradisjonelle nettverksselskaper. |
|
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Utfordringen er vel at når man går på en smell kan det fort gå dager før de får nøstet opp i forsinkelsene. Det kan virke som det er større sannsynlighet for at man blir stuck i dagesvis med Norwegian enn med andre europeere som flyr longhaul over dammen hvertfall - når ulykken først er ute.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet) | LN-HFH | Småprat | 57 | 08-08-2018 11:56 |
SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v. | gregas85 | Reiseforum | 54 | 23-11-2015 13:06 |
Håndtering av longhual-forsinkelser - SAS vs DY | SQ321 | Småprat | 29 | 01-08-2014 10:27 |