![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fransk vri på Gardermoen
Serveringstilbudet på Oslo Lufthavn skal gjennomgå den største endringen siden landets hovedflyplass ble åpnet for 13 år siden. http://www.aftenposten.no/okonomi/in...cle4140350.ece dette var virkelig paa tide. All mat er stort sett overpriset paa OSL. Bortsett fra Seafood Bar og et par andre steder er det stort sett kjedelig veikromat. Det trenger ikke vaere gourmetmat, men litt mer enn pizzastykker, baguetter og poelser.
![]() |
#2 |
Flyklapper
|
![]()
Er ikke sikker på at det er den veien det går når jeg leser artikkelen... Litt skuffet. Håpet de heller ville gått samme vei som Sea-Tac som inviterte inn lokale restauranter og produsenter til å lage et restauranttilbud som må være et av klodens beste på flyplassiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#4 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
Fra spøk til alvor. Må si at jeg er litt skeptisk til at SSP beholder kontrakten sin. Håper at OSL har tatt alle de negative tilbakemeldingene de har mottatt på alvor og satt noen krav til kvalitet og effektivitet. Er ikke sjeldent at jeg teller 20-30 personer i kø for å handle i kioskene eller på Upper crust. Og kvaliteten på Monolitten eksisterer jo ikke. Senest fredag hadde jeg og familien tenkt å ta litt frokost der før vi reiste nordover. Men tørre rundstykker , med ost som har harde kanter oppfordrer ikke til å handle. Så jeg må si meg glad for endringer, men skeptisk til at en leverandør skal stå alene. S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Mange utenlandske pax spør etter Burger King og McDonald's. Og ryktet om at Burger King skal åpne på OSL sirkulerer fra tid til annen, men jeg tviler sterkt på at det skjer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Og at prisene blir senket tror jeg ingen skal regne med. I hvert fall ikke før AS Norge senker kravet til avkastning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er på tide det kommer noen ordentlige spisesteder på OSL. I dag er det ikke mulig å få et anstendig måltid der.
Baguetter og rundtsykker blir litt kjedelig i lengden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Vi er vel mange her inne som savner gamle bistroen på Fornebu!
Gardermoen er en katastrofe når det gjelder mat. Det sier vel sitt når det beste tilbudet de har der er Peppes Pizza på ankomst. Enig i at Monlitten er katastrofal på kvalitet kontra pris. Men de andre stedene er ikke så mye bedre. Baguettene er ok, men best på La Baguett på ankomst. Pizza Hut går i nøden, men er ingen gastronomisk nytelse akkurat. Eneste positive overraskelsen på en stund der oppe var den svenske sportsbarkjeden som etablerte seg der. Burgerne der er ok. Men med den husleien de drar inn er det vel ikke å forvente at kvaliteten skal gå opp og prisene ned akkurat. Med ny avtale er vel ikke husleien akkurat gått ned heller. Tvert imot. Den som betaler mest får bli. Er det det man for oss pax kaller en lose-lose situation? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Det blir utenlandstur i morgen og selvfølgelig lite lounge og senere null mat på den fire timers flyturen så det blir å dytte i seg et kraftig måltid på utland. Vet noen hva som er åpent og hvilken restaurant som er den beste? (Pris er uvesentlig da det er sikkert dyrt uansett.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
https://avinor.no/en/airport/oslo-ai...re-still-open/ Last edited by SAS_flyer; 17-07-2020 at 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
"Han mener nordmenn reagerer mot restauranter med hvite duker som han mener betyr at serveringen både tar lang tid og at det er dyrt et dyrt spisested."
For OSL sin del så er det nå dyrt og lang serveringstid, uten hvite duker. Det er greit de skal ta inn "merkevarer" som sikkert står for kvalitet, men hvis ikke SSP heller gjør noe for å heve sin egen standard, så tror jeg nok de fint klarer å ødelegge fine merkevarer. Er det noen som har klart å lage enkel mat dårligere enn militæres kantiner, så må det være SSP. Beklager, det er rett og slett en katastrofe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, det er dyrt, men jeg er glad vi ansatte får litt billigere pris enn passasjerer (:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Planlagte endringer i serveringstilbudet ila 2025.
http://www.osloairports.com/2025/01/...konsepter.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Jeg reiste fra OSL fredag ettermiddag, og fordi jeg hadde litt god tid, gikk jeg en runde og så litt på de forskjellige stedene. At noen i det hele tatt gidder å betale i dyre dommer for stort sett dårlig mat (iflg. de avisene som har testet spisestedene), skjønner jeg ikke.
Jeg la merke til Hunter's Bar (ved D7) hvor den minste størrelsen øl kostet kr. 148 🤬og en elgburger kr. 309! 🤬 Hvis det var en 0,4 liter øl, blir det altså kr. 185 (!) for en halvliter!🤬 Jeg forstår godt at det ikke var mange gjester der... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Begynner å bli et realt utvalg nå.. Husker da det kun var Kon.Tiki hvor folk satt tett i tett å bælma eller enda før opp rulletrappen på GA hvor det var pølser og øl.
Jeg synes faktisk ikke der er så sinnsykt dyrt å så lenge de leverer kvalitet (aner ikke da jeg har aldri spist på de stedene) og det tross alt "skal" jo være ett lite premium på flyplasser. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KC-46 på Gardermoen | trondl63 | Småprat | 6 | 28-04-2023 10:35 |
OSL: Nye serveringssteder 2012/2013 | Someone | Småprat | 131 | 27-03-2014 17:57 |
OSL, Starbucks og priser (splittet fra nye serveringssteder) | FlightDeck | Småprat | 18 | 23-12-2011 18:24 |
Nye serveringssteder på Torp | FlightDeck | Reiseforum | 15 | 29-09-2009 08:57 |
Mattilsynet refser OSL-serveringssteder | AirbusTrond | Flyforum | 22 | 19-09-2009 10:19 |