Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-02-2011, 11:30   #1
Furahini
ScanFlyer Blue

Furahini's Avatar

Lufthansa Livet med HON-status hos Lufthansa, FRA-JFK

Hei.
Gjorde et kjapt søk, men fant ikke denne videoen, så legger den ut.
Et kamerateam følger en HON fra FRA-JFK. De snakker tysk, men man skjønner poenget selvom man ikke er så dreven..
Liker sammenligningen mellom first og economy. Hehe :-)

www.myvideo.de/ watch/7821686/First_Class_vs_Holzklasse

Tror dere bare må kopiere linken i en ny leser/fane og fjerne mellomrommet før "watch" i linken. Ble litt trøblete å legge ut hele linken i innlegget av en eller annen grunn.

Last edited by Furahini; 21-02-2011 at 11:34.
Furahini is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2011, 12:29   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: Livet med HON-status hos Lufthansa, FRA-JFK

Det var en super film! En grei måte å reise på dette ja. Spesielt hvis man gjør samme reisen hver tredje uke!!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2011, 13:48   #3
foffen
ScanFlyer Blue

Ja, er forskjell på folk Ser jo utrolig komfortabelt ut, men for litt voldsomt for min lommebok....
foffen is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2011, 14:08   #4
BårdK
ScanFlyer Silver

Mulig jeg driver litt med selvrasjonalisering her som en stakkars C-reisende med LH, men jeg ser ikke den helt store forskjellen mellom business og first på LH. Setene er ikke SÅ forskjellige og gourmetmåltider nytes uansett mest på landjorda på gode restauranter med litt bedre kjøkkenfasiliteter. Det som gjenstår av forskjeller blir litt koffertbæring, hjelp til innsjekking, noen hundre meter med privatsjåfør osv. Er det jeg som er helt på jordet og ikke har forstått noen ting?
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2011, 14:29   #5
Furahini
ScanFlyer Blue

Furahini's Avatar

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Mulig jeg driver litt med selvrasjonalisering her som en stakkars C-reisende med LH, men jeg ser ikke den helt store forskjellen mellom business og first på LH. Setene er ikke SÅ forskjellige og gourmetmåltider nytes uansett mest på landjorda på gode restauranter med litt bedre kjøkkenfasiliteter. Det som gjenstår av forskjeller blir litt koffertbæring, hjelp til innsjekking, noen hundre meter med privatsjåfør osv. Er det jeg som er helt på jordet og ikke har forstått noen ting?
Skal være tilbøyelig til å være enig med deg (uten å ha fløyet first, det skal nevnes), de gamle setene til LH ser faktisk ikke så mye bedre ut enn business-setene. Er det lie-flat i det hele tatt?
Men nå kommer jo Lufthansa med et nytt F-produkt da, som ser veldig greit ut.
Skulle gjerne prøvd FCT og bilen ut til flyet da.. Hehe.
Nei, det blir business på meg neste flight, first blir for dyrt! Mannen betalte EUR8000 for billetten (utifra det jeg forsto), og det er litt drøyt :-)
Furahini is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2011, 14:32   #6
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Lufthansa Re: Livet med HON-status hos Lufthansa, FRA-JFK

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Hvis du er HON medlem, får du jo alle disse godene på landjorden allikevel, og du har jo rett i at ombord er det ikke så stor forskjell på C og F setemessig. Og serveringen er nok ikke verd en prisforskjell på ca 40 høvdinger. Det ble jo sagt at prisen for F var ca 8 000 euro.

Men han jobbet vel for et firma som tjente gode penger og har råd til å sløse, så det må de jo få lov til. Har vel også inntrykk av at det er mange HON medlemmer som kjøper C billett men som relativt ofte blir op-uppet til F.

Det merkelige er jo at F klassen til Lufthansen er jo relativt heftig priset i forhold til konkurrentene. Bare forskjellen mellom F klassen til LX og LH er jo nesten 100%. Mener det koster ca 46 laken i LX F fra OSL-ZRH-BKK, mens LH F OSL-FRA-BKK koster 72'. Og det er jo mange som mener at LX har et bedre ombord F produkt enn LH. Iallefall om man sammenligner med LH's gamle F produkt. De er jo igang med å skifte ut på sine 744 nå etter at A380 blir levert med ny type interiør i F.

Men det er vel greit å ha en del ledige F seter hos Lufthansen nå som US Scareways er begynt å selge poeng i hopetall på billigsalg igjen?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2011, 14:37   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Det er vesentlig forskjell på både mengden og kvalliteten på mat og drikke i F, kontra C hos Lufthansa. Og ikke minst servicen

Quote:
Originally Posted by Furahini View Post
Skal være tilbøyelig til å være enig med deg (uten å ha fløyet first, det skal nevnes), de gamle setene til LH ser faktisk ikke så mye bedre ut enn business-setene. Er det lie-flat i det hele tatt?
Men nå kommer jo Lufthansa med et nytt F-produkt da, som ser veldig greit
Det er lie-flat og selv om de ligner litt på C-setene er de endel bedre. Men som LH også vet er de modne for utskiftning og hard produktet på nye F er annerledes.

......men om det er verdt prisforskjellen når man må betale det selv er et helt annet spørsmål
Old 21-02-2011, 16:12   #8
BårdK
ScanFlyer Silver

Jobben min betaler business for meg når jeg underviser i Shanghai. Ellers betaler jeg selv mellomlegget mellom business og økonomi (og noen ganger betaler jeg gjennom eget firma som jeg har på si). Ergo blir nok min første tur på first en poengtur.
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2011, 16:21   #9
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Det blir som forskjellen på Mercedes E-klasse og S-klasse. E-klasse rekker for de fleste, og er bra om man sammenligner med B-klasse. Har man nok penger eller andre betaler for det, så vil man selvsagt ha det beste.
Selv om hard-produktet til Lufthansa er et nivå under de fleste konkurrentene, er både service, vått og tørt og ikke minste opplevelsen på bakken fullt på høyde.

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules