![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Heisann, jeg er ny på dette forumet og har meldt meg inn av en generell interesse for fly + reisereportasjene da jeg liker å reise (masse nyttig og interessant info her fra andre forummedlemmers reisevirksomhet) Ser noen av dere har skrevet litt om Colombia og har fått litt interesse for dette landet selv. Har personlig aldri vært i Sør-amerika men har lenge lekt med tanken, og etter hvert som jeg snuser og leser litt er Colombia ett stadig tilbakevendende tema for "vante sør-amerika turister". De av dere på forumet som har vært der, har dere noen råd? Destinasjoner, gjøre/ikke gjøre, mat, hvordan er folket, og til sist det spørsmålet man aldri kommer unna når Colombia nevnes, er det så ubegripelig farlig som folk skal ha det til?
Takker ellers for en flott side og forum... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hei og velkommen! SQ777 har vært der, og har allerede kommet med mange tips. Flere kommer nok etter hvert. Ellers så har jeg forhørt meg med Aftenposten, der en journalist tydeligvis nylig har vært i Colombia, så det kommer flere reportasjer i løpet av høsten, lover han.
Selv var jeg kjempeheldig og fikk bestilt vanvittig billigge billetter gjennom Lufthansa, men jeg skal ikke reise før i mars neste år. Imidlertid så synes jeg at planleggingen og det å glede seg er (minst) halve fornøyelsen med en ferie. Å glede seg til en en slik reise er noe som kan holde meg gående gjennom hele vinteren! Vi får holde tråden varm gjennom den kalde sesongen, og håpe at de som har vært der kan bidra! Selv har jeg kjøpt inn LP Colombia, og den skal studeres grundig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, jeg har sett Lufthansa er i ferd med å åpne ny rute til Bogota, eller den var vel gjenopptagelse av tidligere rute som ble nedlagt. Har hatt en uvane med å reise østover de siste 2-3 årene så begynner å bli litt lei av nudler og pinner for en liten stund nå, så vurderer jo interessante alternativer på andre kanter av kloden da...Det blir nok uansett ikke med det første for min del, USA med Vestkysten (SFO, L.A., Vegas og Grand Canyon) + NYC står for tur om halvannen uke, så er det planer om Dubai + Abu dhabi over nyttår (en gang på vinteren før ekstremvarmen setter inn). Men liker å ha noen planer varme, så kan man alltids slå til når man ser ett godt tilbud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hei
Joda, skal med glede gi deg tips senere. Er i Athen naa men hjemme til uka. Var der i paasken og kan med stoerste glede anbefale landet... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk, venter i spenning!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Om noen skulle ha noen andre tips i Sør-amerika så mottas det med stor takk... Noen som f.eks. kjenner til Panama og Peru (Machu Picchu). Hørt at Machu picchu har mistet mye av sjarmen og blitt en eneste stor turistmaskin. Neon som har vært der?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har vært på Machu Picchu også. Kan anbefale det.. Vel, mye turister, men det er jo et av verdens mest populære steder. Men det er alltid noen backpackere som syter.. Panama topp også...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flere sider om Colombia i Aftenpostens REISE-bilag i dag !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er vel den samme artikkelen som hos de andre avisene i publikasjonsfelleskapet: Nå tør Colombia endelig vise seg frem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jepp, man kan etter hvert lure på hva man skal med papirutgaven... Men fryktelig dyre billettene har blitt da, jeg betalte da vitterlig bare 3.500
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det lønner seg å holde øye med CO's priser. Betalte 5.600 i påsken i år... One-stop... Flott artikkel..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå ligger det også ute en rekke videoer og bilder:
http://www.aftenposten.no/reise/arti...88.ece#chNum=3 |
![]() |
![]() |