![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det kan se ut til at det blir tur til New Zealand (og omegn) til høsten, og jeg har så vidt gjort noen søk på flyreiser.
På sas.no finner jeg flyreise i Economy Class med SAS til Bangkok og med Thai til Auckland til 7.500 kr. t/r. For 13.000 kr. t/r kan man imidlertid reise i Economy Extra til Bangkok og videre i Business Class hos Thai. SAS tilbyr også reiser til Australia via Beijing og videre med Air China. Er dette en god deal til Oceania? Bør vi velge å stoppe en dag eller to i Bangkok før vi reiser videre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Browncoat
|
![]()
Hva med NZ fra LHR via HGK eller LAX til AKL?
Vet ikke pris, men NZ har vel en ganske bra Y-kabin
![]() |
#3 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
7500 er det vel ingen ting å si på, skal godt gjøres å finne det noe særlig billigere vil jeg tro.
Er veldig stor fan av Bangkok jeg, så om jeg var deg ville jeg tatt et par netter der ja. Gjerne på Peninsula. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
På en så lang reise er nok ikke Economy Extra + Business et dumt valg
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Economy Extra / Biz er nok absolutt å anbefale. De ekstra 4500,- er vel anvendt. En veninne tok turen i økonomi og lå i 2 dager etter hun var fremme. Selv kjørte jeg biz året etter og var frisk som en fisk ved ankomst.
Har prøvd komboen OSL-CPH-BKK-AKL selv med SAS og Thai. Fungerer utmerket. Ellers er Air New Zealand virkelig noe du burde se på. Har selv bare testet dem i biz og på stillehavs ruter, men det ga virkelig mersmak. Fabelaktig selskap. Ble faktisk ønsket spesielt velkommen av kapteinen over høyttaler anlegget fordi jeg var EBG og hadde reist så langt på AirNZ. "...And a specially warm welcome to the gentleman in 1E, comming all the way from Scandinavian Airline Systems in Norway..."
![]() |
#6 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Aj aj... Holdt på å glemme. Jeg kan også varmt anbefale Hilton Auckland over de andre "upper class" hotellene i byen. Strålende utsikt, flotte rom og hyggelig betjening.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Air NZ er et godt alternativ, og kan absolutt anbefales som BSSW sier. Har tidligere sett ganske greie priser på airnz.com med routingen OSL-NRT med SK og NRT-AKL med NZ. Ofte billigere enn via HKG eller LAX. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Det ligger priser fra kr 7150.- på NZ sin portal. Lyst på en tur selv jeg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
+ skatter og avgifter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Pass på å få med deg Sørøya når du besøker New Zealand! En fantastisk øy!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg er nettopp kommet tilbake til Europa etter å ha flydd eco og eco extra med NZ til HKG, og jeg kan anbefale begge deler på det varmeste. Jeg må ærlig inrømme at NZ sin eco extra ligger svært nært mange biz klasser i service og servering, selvsagt med unntak av seter. God beinplass, men like mange i bredden som på eco. Med den prisen jeg betalte var det en kjempedeal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hos Air New Zealand er preisen ca. 1300 Euro fra Oslo, men da med SAS til København og Tokyo og videre derfra med Air New Zealand. På tilbakeveien er det Air New Zeeland via Los Angeles til London og videre med SAS til Oslo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Og vips så har man en jorda rundt tur
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Må si jeg er meget nysgjerrig på hvordan du klarte å få en tur til New Zealand for 7.500 kr. t/r. sas.no
![]() Last edited by Flybird; 07-03-2010 at 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da har vi bestilt billetter med SAS og Thai Airways i Economy Extra og Business Class. Betalte 14.197 kr. t/r. Det blir tre uker i Oceania med New Zealand og Stillehavsøyene, kanskje også Australia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fikk du denne prisen fra Norge? På sas.no finner jeg kun en vei i extra full flex til 13-14K til Oseania i løpet av høsten. Jeg har selv bestilt juletur til Sydney med SAS i extra full flex (inkl. TG business fra Bangkok) til 14.500 t/r, men måtte bestille fra Frankfurt for å få denne prisen. Uansett en veldig god pris synes jeg.
Last edited by Ezeiza; 17-03-2010 at 13:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Prisen er bare tilgjengelig med utreise fra f.eks. London, Frankfurt, Paris og Brüssel. Det kommer vi også til å gjøre, men jeg har fått SAS til å endre billetten slik at vi slipper å reise via Frankfurt på returen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for nyttig tips FlightDeck! Har sendt deg en PM.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Får opp economy extra med TG fra BKK til SYD. Betyr det biz ettersom flytypen ikke har economy extra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS har følgende avtale med Thai på codeshare flygninger fra BKK til destinasjoner i Asia og Oseania:
Økonomi Extra B-klasse flyr videre med Thai på økonomi Økonomi Extra Y og S (full flex) flyr videre med Thai på Royal Silk Man opptjener ikke business poeng. http://www.flyertalk.com/forum/sas-e...-thai-bkk.html |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Beste leiebil deal i Norge | LN-Capt | Reiseforum | 19 | 15-03-2017 09:55 |
Beste rute/deal til Sydney | gardkarlsen | Reiseforum | 26 | 29-03-2010 13:51 |
Beste deal i Biz til Bkk fra Skandinavia | Eirik | Reiseforum | 4 | 21-12-2009 19:18 |
bra deal hos DEAL | CK | Flyforum | 2 | 22-09-2004 19:02 |