![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har de noe som et billettkontor i Norge hvor en kan møte opp og stille alle tenkelige rare spørsmål og få levert billett over disk ??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vil tro Menzies som drifter ticket desken på OSL kan utstede billett "over disk" - men bykontoret driver vel ikke med direktekundesalg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Du kan sikkert stikke innom bykontoret. Men de (uansett selskap) har ikke alltid den mest omfattende kompetansen for enkeltpersoner. De er veldig sentrert rundt grupper og større avtaler.
Man har et oppegående billett kontor ved OSL. Og hvis du gir beskjed i forkant av ankomst så kan jeg sette deg i forbindelse med en som kan det aller meste, samt at han vil være tilgjendelig utover innsjekkstiden. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for den, learjet..
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sånn generelt er det vel allerede mange år siden man hadde muligheten til å "stikke innom" reiseselskapet og stille inngående spørsmål og samtidig få en billett. Problemet i dag er vel at det er generelt vanskelig å få svar på litt mer detaljerte spørsmål. Jeg føler selv at når jeg stiller spørsmål vet jeg gjerne svaret nogenlunde bedre enn den jeg spør. Om det skyldes at jeg er relativt velinformert, eller om det skyldes at den ansatte bare ikke har peiling, skal jeg ikke si. Men jeg synes det er en uting at ansatte svarer uten å være 100% sikker på svaret. Jeg har ikke tall på antall ganger jeg har fått svar som jeg er bombesikker på at er feil. Skjer dette på telefon til selskapet, er det bare å avslutte samtalen og ringe opp igjen i håp om å treffe en annen person.
Er det kanskje ikke slik at forum som dette er blitt et substitutt for det "gammeldagse" reisebyrået eller flyselskapets eget kontor. Gad vite hvor stor andel av flybilletter som kommer via reisebyrå, fremfor flyselskapenes egne internettsider og callsentra? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ok, det gikk greit. Ringte CO's lokale 810 nummer . Raskt igjennom til norsktalende ( amerikansk ? ) dame i Belgia. Hun ordnet greit alle ting som ikke gikk på nettet. Topp service !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Bykontoret er ikke et billettkontor, og driver ikke med paxservice. Telefon er nok tingen, og det funket jo for deg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, og effektiviteten, tone og kunnskapsnivået hos damen var helt excellent..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden det overhodet ikke finnes papirbilletter lengre, kan jeg ikke se noen grunn til å ta bryet med å reise til ett billettkontor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
"Overhodet" er bare nesten rett, men ditt poeng er fortsatt gyldig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Continental øker på OSL --> Continental reduserer på OSL | Martin | Flyforum | 62 | 06-04-2011 18:13 |
Continental Flight 49 | Christian | Register- og ATC-Forum | 4 | 15-05-2008 15:39 |
Continental | Lillingen | Flyforum | 9 | 09-11-2006 02:23 |
UA + Continental? | EB | Flyforum | 19 | 15-08-2006 08:02 |
Continental | Chainly | Flyforum | 7 | 27-09-2005 02:16 |