Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-05-2009, 21:22   #1
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
United Continental

Har de noe som et billettkontor i Norge hvor en kan møte opp og stille alle tenkelige rare spørsmål og få levert billett over disk ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2009, 21:29   #2
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Continental

Vil tro Menzies som drifter ticket desken på OSL kan utstede billett "over disk" - men bykontoret driver vel ikke med direktekundesalg?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2009, 21:30   #3
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
Default Re: Continental

Du kan sikkert stikke innom bykontoret. Men de (uansett selskap) har ikke alltid den mest omfattende kompetansen for enkeltpersoner. De er veldig sentrert rundt grupper og større avtaler.

Man har et oppegående billett kontor ved OSL. Og hvis du gir beskjed i forkant av ankomst så kan jeg sette deg i forbindelse med en som kan det aller meste, samt at han vil være tilgjendelig utover innsjekkstiden.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2009, 21:32   #4
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Continental

Takk for den, learjet.. Du forstår vel hva jeg mener..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2009, 22:18   #5
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,313
Default Re: Continental

Sånn generelt er det vel allerede mange år siden man hadde muligheten til å "stikke innom" reiseselskapet og stille inngående spørsmål og samtidig få en billett. Problemet i dag er vel at det er generelt vanskelig å få svar på litt mer detaljerte spørsmål. Jeg føler selv at når jeg stiller spørsmål vet jeg gjerne svaret nogenlunde bedre enn den jeg spør. Om det skyldes at jeg er relativt velinformert, eller om det skyldes at den ansatte bare ikke har peiling, skal jeg ikke si. Men jeg synes det er en uting at ansatte svarer uten å være 100% sikker på svaret. Jeg har ikke tall på antall ganger jeg har fått svar som jeg er bombesikker på at er feil. Skjer dette på telefon til selskapet, er det bare å avslutte samtalen og ringe opp igjen i håp om å treffe en annen person.

Er det kanskje ikke slik at forum som dette er blitt et substitutt for det "gammeldagse" reisebyrået eller flyselskapets eget kontor.

Gad vite hvor stor andel av flybilletter som kommer via reisebyrå, fremfor flyselskapenes egne internettsider og callsentra?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2009, 14:35   #6
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Continental

Ok, det gikk greit. Ringte CO's lokale 810 nummer . Raskt igjennom til norsktalende ( amerikansk ? ) dame i Belgia. Hun ordnet greit alle ting som ikke gikk på nettet. Topp service !
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2009, 15:25   #7
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Continental

Bykontoret er ikke et billettkontor, og driver ikke med paxservice. Telefon er nok tingen, og det funket jo for deg.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2009, 19:05   #8
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Continental

Ja, og effektiviteten, tone og kunnskapsnivået hos damen var helt excellent..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2009, 17:09   #9
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Continental

Siden det overhodet ikke finnes papirbilletter lengre, kan jeg ikke se noen grunn til å ta bryet med å reise til ett billettkontor.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2009, 01:02   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,575
Default Re: Continental

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Siden det overhodet ikke finnes papirbilletter lengre, kan jeg ikke se noen grunn til å ta bryet med å reise til ett billettkontor.
Du kan jo gjette hvordan billettene jeg kommer med på tordag ser ut, og hvordan de jeg drar med på søndag og............
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 26-05-2009, 23:50   #11
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Continental

"Overhodet" er bare nesten rett, men ditt poeng er fortsatt gyldig.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Continental øker på OSL --> Continental reduserer på OSL Martin Flyforum 62 06-04-2011 18:13
Continental Flight 49 Christian Register- og ATC-Forum 4 15-05-2008 15:39
Continental Lillingen Flyforum 9 09-11-2006 02:23
UA + Continental? EB Flyforum 19 15-08-2006 08:02
Continental Chainly Flyforum 7 27-09-2005 02:16


All times are GMT +2. The time now is 12:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.