![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2007
Posts: 53
|
![]()
Sitter og leser en diskusjon om Rekkof på airliners.net.
De fleste har lite tro på prosjektet, men jeg har noen bilder som viser at de har kommet seg litt lengere enn tegnebrettet. Kvaliteten på bildene er ikke helt topp ettersom de ble tatt med en iphone, men dere skjønner vel tegninga. Kommer muligens til å dra innom åstedet til uka så da får jeg se om de har de kommet lengre. Enjoy! ps. Legg merke til døra ved venstre motor! Last edited by BackCountry; 17-02-2012 at 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]() Quote:
http://www.airliners.net/photo/Swiss...00)/0060372/L/ . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
OK - jeg kaster inn håndklet på det med Air Europe. Var sikker på at jeg hadde bilde av en slik, men klarte heller ikke å finne det. Men essensen er at de ble produsert!
VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]() Quote:
De første fire maskinene ble leid inn på hollansk registrering fordi F100 ikke var typegodkjent i UK når selskapet tok over 4 leveringsposisjoner Swissair ikke trengte.Disse hadde ikke dør bak selv om de opprinnelig var bestillt av Swissair. Maskinene ble fløyet av en hollansk skipper fra Fokker og en co-pilot fra Air Europe av den grunn som nevnt over. Ordren på 11 stk F100 pluss opsjon på ytterligere 11 maskiner var ikke spesifisert med dør bak. På ruten mellom LGW og FBU brukte vi i min tid en F100 på midtdags rotasjonen. Det samme gjorde vi til ARN. Opptil 4 av disse første 11 maskinene var øremerket for bruk hos Air Europe Scandinavia(Norway Airlines) i 1990. Noen som er lite kjent er at vi i konsernet Airline of Europe B.V.(morselskapet til Air Europe) hadde bestillt 40stk A320 vinteren -90/-91 for bruk ved siden av B737 materiell og for fremtidig utfasingen av denne typen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]() Quote:
Quote:
Har du flere dype hemmeligheter aa roepe i boken din..?? ![]() . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
Dette var en litt kryptisk tråd... Hva slags prosjekt er det Rekkof har satt i gang?
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Ser vel mer ut som dette er hva som er igjen av Fokker sin produksjon, fremfor et igangsatt nybygg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Det er Portugalia som fikk levert flyene med den servicedøren forran v. motor.
http://www.airliners.net/photo/PGA--...00)/1122349/L/ Last edited by MountainDew; 29-04-2008 at 01:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]() Quote:
Men jeg har forstått litt mer etter hvert som tråden har blitt lenger.
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]() Quote:
Finansiering har strandet flere ganger av den grunn at det ikke finnes bindende LOI eller downpayment som banker og finansieringsinstitusjoner har forlangt av Rekkof som en forutsetning for å bidra med lån til å starte opp produksjon av nye maskiner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]()
Utifra hva våre CA sier på F100 ville de gjerne hatt en dør ekstra for pax bak og ikke en servicedør. Det går merkbart rakskere å få folk ut med en ekstra dør bak. Merkes på en Q400 og.
Har mine tvil til at det blir noe av Rekkof, men de hadde presentasjon av flyene i Innsbruck for ikke mange måneder siden, så det er tydeligvis noen som fortsatt jobber med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Måtte man ikke konstruere en spesiell cateringbil som var ekstra smal for å klare å komme til den bakre service døra? Mao dyr og teit løsning av SR, som alle andre operatører raskt skjønte og det ble ingen andre bestillinger av dør bak i kabinen.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2007
Posts: 53
|
![]()
VC-10: Du har sannelig rett. Var ikke klar over det fantes noen få eksemplarer med disse dørene.
OJB: Prosjektet er nok ikke fullstendig dødt. De har nylig kjøpte den største hangaren på Lelystad og flyttet inn en del flydeler og utstyr. Men at de kommer seg fra utviklingstadiet og opp i lufta tviler også jeg litt på. Men vi kan vel alle være enig i at dette er litt spennende! Skal ta en tur innom senere for å se om det har dukket opp noe mer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Ræge
Posts: 200
|
![]()
En link til hjemmesiden http://www.rekkof.nl/ Denne hjemmesiden ble forandret for noen måneder siden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
|
![]()
Jeg var en (nesten) evig optimist på Rekkofs vegne, men nå er det på tide å innse at løpet er kjørt for dette prosjektet. Stikk gjerne innom og se etter mer, men hvor skulle det komme fra, i så fall?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Rekkof har sikret seg finansiering av første prototypen. Jeg var sikker på at dette var ett dødt prosjekt, men Nederlenderne har jo alt reddet Saab, så dette blir kanskje ikke så søkt.
http://www.flightglobal.com/articles...prototype.html
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates kommer til Oslo 2. September! Bli med på fest! | Tommy777 | Flyforum | 118 | 07-09-2014 14:00 |
Hotel Norge - Eurobonuspoeng kommer aldri. | TommyL | Reiseforum | 5 | 14-01-2011 16:08 |
En aldri så liten alert til ENGM/Gardermoen - Airbus 340 kommer, onsdag 17/11 | 737-405 | Flyforum | 31 | 18-11-2010 15:31 |
denne kommer aldri til Sola igjen | Lennart | Flyforum | 22 | 11-06-2007 15:56 |
Kommer det noe spennende til SVG? | LN-REF | Flyforum | 0 | 15-08-2006 22:49 |