Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-04-2008, 23:19   #1
BackCountry
ScanFlyer Blue
 
BackCountry's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 53
Default Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Sitter og leser en diskusjon om Rekkof på airliners.net.
De fleste har lite tro på prosjektet, men jeg har noen bilder som viser at de har kommet seg litt lengere enn tegnebrettet.
Kvaliteten på bildene er ikke helt topp ettersom de ble tatt med en iphone, men dere skjønner vel tegninga. Kommer muligens til å dra innom åstedet til uka så da får jeg se om de har de kommet lengre.

Enjoy!

ps. Legg merke til døra ved venstre motor!

Last edited by BackCountry; 17-02-2012 at 16:22.
BackCountry is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2008, 23:41   #2
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Quote:
Originally Posted by Terje R View Post
ps. Legg merke til døra ved venstre motor!
Hva var det med den døra? Maskinene som ble levert til Air Europe (og kanskje andre) hadde også dører der!

Spennende å høre hva du kommer til å se der nede.

VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2008, 23:51   #3
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post


Hva var det med den døra? Maskinene som ble levert til Air Europe (og kanskje andre) hadde også dører der!
Har du link til bilde eller noe som viser det? Av bildene jeg fant på airliners kunne jeg ikke se at Air Europe sine F100 hadde dører der.
CFM is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2008, 01:38   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Quote:
Originally Posted by CFM View Post
Har du link til bilde eller noe som viser det? Av bildene jeg fant på airliners kunne jeg ikke se at Air Europe sine F100 hadde dører der.
Jeg tror heller ikke de hadde doer. Men Swissair hadde:
http://www.airliners.net/photo/Swiss...00)/0060372/L/

.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2008, 08:01   #5
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

OK - jeg kaster inn håndklet på det med Air Europe. Var sikker på at jeg hadde bilde av en slik, men klarte heller ikke å finne det. Men essensen er at de ble produsert!


VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2008, 10:10   #6
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post


Hva var det med den døra? Maskinene som ble levert til Air Europe (og kanskje andre) hadde også dører der!

Spennende å høre hva du kommer til å se der nede.

VC-10
Som sagt over så hadde Air Europe ikke dører bak vingen.
De første fire maskinene ble leid inn på hollansk registrering fordi F100 ikke var typegodkjent i UK når selskapet tok over 4 leveringsposisjoner Swissair ikke trengte.Disse hadde ikke dør bak selv om de opprinnelig var bestillt av Swissair.
Maskinene ble fløyet av en hollansk skipper fra Fokker og en co-pilot fra Air Europe av den grunn som nevnt over.
Ordren på 11 stk F100 pluss opsjon på ytterligere 11 maskiner var ikke spesifisert med dør bak.
På ruten mellom LGW og FBU brukte vi i min tid en F100 på midtdags rotasjonen.
Det samme gjorde vi til ARN.
Opptil 4 av disse første 11 maskinene var øremerket for bruk hos Air Europe Scandinavia(Norway Airlines) i 1990.
Noen som er lite kjent er at vi i konsernet Airline of Europe B.V.(morselskapet til Air Europe) hadde bestillt 40stk A320 vinteren -90/-91 for bruk ved siden av B737 materiell og for fremtidig utfasingen av denne typen.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2008, 11:59   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Quote:
Originally Posted by LN-AFG View Post
Måtte man ikke konstruere en spesiell cateringbil som var ekstra smal for å klare å komme til den bakre service døra? Mao dyr og teit løsning av SR, som alle andre operatører raskt skjønte og det ble ingen andre bestillinger av dør bak i kabinen.
Korrekt.


Quote:
Originally Posted by OJB View Post
Noen som er lite kjent er at vi i konsernet Airline of Europe B.V.(morselskapet til Air Europe) hadde bestillt 40stk A320 vinteren -90/-91 for bruk ved siden av B737 materiell og for fremtidig utfasingen av denne typen.
Heh ... den var ny for meg! Var det konkrete planer om aa faa noen av disse til JA ogsaa?

Har du flere dype hemmeligheter aa roepe i boken din..??

.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2008, 15:53   #8
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Korrekt.




Heh ... den var ny for meg! Var det konkrete planer om aa faa noen av disse til JA ogsaa?

Har du flere dype hemmeligheter aa roepe i boken din..??

.
Svaret på første spørsmål er ja.

Joda, det kommer nok et lite knippe av "hemmeligheter".
OJB is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2008, 00:00   #9
Nick Figaretto
ScanFlyer Silver
 
Nick Figaretto's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Dette var en litt kryptisk tråd... Hva slags prosjekt er det Rekkof har satt i gang?
__________________
.
Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...



-o-O-o-
Nick Figaretto is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2008, 00:50   #10
KennethGS
N/A
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Ser vel mer ut som dette er hva som er igjen av Fokker sin produksjon, fremfor et igangsatt nybygg...
KennethGS is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2008, 00:59   #11
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Det er Portugalia som fikk levert flyene med den servicedøren forran v. motor.
http://www.airliners.net/photo/PGA--...00)/1122349/L/

Last edited by MountainDew; 29-04-2008 at 01:07.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2008, 09:51   #12
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

det skal nok mer til enn disse bildene før jeg tror det blir noe av rekkoF (rekkoF er Fokker baklengs, NickF)
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2008, 11:42   #13
Nick Figaretto
ScanFlyer Silver
 
Nick Figaretto's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Quote:
Originally Posted by CK View Post
det skal nok mer til enn disse bildene før jeg tror det blir noe av rekkoF (rekkoF er Fokker baklengs, NickF)
Jeg er klar over hva Fokker/Rekkof er. Det jeg lurte på (da tråden ikke var mer enn tre poster lang) var hva slags prosjekt det er snakk om. Om det var en ny flytype eller er det bare igangsetting av produksjonen av F70/100 eller F50 igjen eller hva det hele dreier seg om.

Men jeg har forstått litt mer etter hvert som tråden har blitt lenger.
__________________
.
Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...



-o-O-o-
Nick Figaretto is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2008, 09:59   #14
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Quote:
Originally Posted by Terje R View Post
Sitter og leser en diskusjon om Rekkof på airliners.net.
De fleste har lite tro på prosjektet, men jeg har noen bilder som viser at de har kommet seg litt lengere enn tegnebrettet.
Kvaliteten på bildene er ikke helt topp ettersom de ble tatt med en iphone, men dere skjønner vel tegninga. Kommer muligens til å dra innom åstedet til uka så da får jeg se om de har de kommet lengre.

Enjoy!

ps. Legg merke til døra ved venstre motor!
Prosjektet er fullstendig dødt. Det finnes ingen kunder for prosjektet og ingen selskaper har signert LOI engang.
Finansiering har strandet flere ganger av den grunn at det ikke finnes bindende LOI eller downpayment som banker og finansieringsinstitusjoner har forlangt av Rekkof som en forutsetning for å bidra med lån til å starte opp produksjon av nye maskiner.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2008, 11:38   #15
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Utifra hva våre CA sier på F100 ville de gjerne hatt en dør ekstra for pax bak og ikke en servicedør. Det går merkbart rakskere å få folk ut med en ekstra dør bak. Merkes på en Q400 og.
Har mine tvil til at det blir noe av Rekkof, men de hadde presentasjon av flyene i Innsbruck for ikke mange måneder siden, så det er tydeligvis noen som fortsatt jobber med det.
CFM is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2008, 23:34   #16
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Måtte man ikke konstruere en spesiell cateringbil som var ekstra smal for å klare å komme til den bakre service døra? Mao dyr og teit løsning av SR, som alle andre operatører raskt skjønte og det ble ingen andre bestillinger av dør bak i kabinen.
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2008, 14:03   #17
BackCountry
ScanFlyer Blue
 
BackCountry's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 53
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

VC-10: Du har sannelig rett. Var ikke klar over det fantes noen få eksemplarer med disse dørene.

OJB: Prosjektet er nok ikke fullstendig dødt. De har nylig kjøpte den største hangaren på Lelystad og flyttet inn en del flydeler og utstyr. Men at de kommer seg fra utviklingstadiet og opp i lufta tviler også jeg litt på. Men vi kan vel alle være enig i at dette er litt spennende!
Skal ta en tur innom senere for å se om det har dukket opp noe mer
BackCountry is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2008, 21:11   #18
SVG
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Location: Ræge
Posts: 200
OBB 19 Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

En link til hjemmesiden http://www.rekkof.nl/ Denne hjemmesiden ble forandret for noen måneder siden.
SVG is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2008, 22:03   #19
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Quote:
Originally Posted by Terje R View Post
Skal ta en tur innom senere for å se om det har dukket opp noe mer
Jeg var en (nesten) evig optimist på Rekkofs vegne, men nå er det på tide å innse at løpet er kjørt for dette prosjektet. Stikk gjerne innom og se etter mer, men hvor skulle det komme fra, i så fall?
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2010, 19:41   #20
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Rekkof har sikret seg finansiering av første prototypen. Jeg var sikker på at dette var ett dødt prosjekt, men Nederlenderne har jo alt reddet Saab, så dette blir kanskje ikke så søkt.

http://www.flightglobal.com/articles...prototype.html
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Emirates kommer til Oslo 2. September! Bli med på fest! Tommy777 Flyforum 118 07-09-2014 14:00
Hotel Norge - Eurobonuspoeng kommer aldri. TommyL Reiseforum 5 14-01-2011 16:08
En aldri så liten alert til ENGM/Gardermoen - Airbus 340 kommer, onsdag 17/11 737-405 Flyforum 31 18-11-2010 15:31
denne kommer aldri til Sola igjen Lennart Flyforum 22 11-06-2007 15:56
Kommer det noe spennende til SVG? LN-REF Flyforum 0 15-08-2006 22:49


All times are GMT +2. The time now is 10:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.