![]() |
Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Sitter og leser en diskusjon om Rekkof på airliners.net.
De fleste har lite tro på prosjektet, men jeg har noen bilder som viser at de har kommet seg litt lengere enn tegnebrettet. Kvaliteten på bildene er ikke helt topp ettersom de ble tatt med en iphone, men dere skjønner vel tegninga. Kommer muligens til å dra innom åstedet til uka så da får jeg se om de har de kommet lengre. Enjoy! ps. Legg merke til døra ved venstre motor! |
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
:confused:
Quote:
Spennende å høre hva du kommer til å se der nede. :confused: VC-10 |
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Quote:
|
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Dette var en litt kryptisk tråd... Hva slags prosjekt er det Rekkof har satt i gang?
|
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Ser vel mer ut som dette er hva som er igjen av Fokker sin produksjon, fremfor et igangsatt nybygg...
|
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Det er Portugalia som fikk levert flyene med den servicedøren forran v. motor.
http://www.airliners.net/photo/PGA--...00)/1122349/L/ |
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Quote:
http://www.airliners.net/photo/Swiss...00)/0060372/L/ . |
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
OK - jeg kaster inn håndklet på det med Air Europe. Var sikker på at jeg hadde bilde av en slik, men klarte heller ikke å finne det. Men essensen er at de ble produsert!
VC-10 |
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
det skal nok mer til enn disse bildene før jeg tror det blir noe av rekkoF (rekkoF er Fokker baklengs, NickF)
|
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Quote:
Finansiering har strandet flere ganger av den grunn at det ikke finnes bindende LOI eller downpayment som banker og finansieringsinstitusjoner har forlangt av Rekkof som en forutsetning for å bidra med lån til å starte opp produksjon av nye maskiner. |
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Quote:
De første fire maskinene ble leid inn på hollansk registrering fordi F100 ikke var typegodkjent i UK når selskapet tok over 4 leveringsposisjoner Swissair ikke trengte.Disse hadde ikke dør bak selv om de opprinnelig var bestillt av Swissair. Maskinene ble fløyet av en hollansk skipper fra Fokker og en co-pilot fra Air Europe av den grunn som nevnt over. Ordren på 11 stk F100 pluss opsjon på ytterligere 11 maskiner var ikke spesifisert med dør bak. På ruten mellom LGW og FBU brukte vi i min tid en F100 på midtdags rotasjonen. Det samme gjorde vi til ARN. Opptil 4 av disse første 11 maskinene var øremerket for bruk hos Air Europe Scandinavia(Norway Airlines) i 1990. Noen som er lite kjent er at vi i konsernet Airline of Europe B.V.(morselskapet til Air Europe) hadde bestillt 40stk A320 vinteren -90/-91 for bruk ved siden av B737 materiell og for fremtidig utfasingen av denne typen. |
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Utifra hva våre CA sier på F100 ville de gjerne hatt en dør ekstra for pax bak og ikke en servicedør. Det går merkbart rakskere å få folk ut med en ekstra dør bak. Merkes på en Q400 og.
Har mine tvil til at det blir noe av Rekkof, men de hadde presentasjon av flyene i Innsbruck for ikke mange måneder siden, så det er tydeligvis noen som fortsatt jobber med det. |
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Måtte man ikke konstruere en spesiell cateringbil som var ekstra smal for å klare å komme til den bakre service døra? Mao dyr og teit løsning av SR, som alle andre operatører raskt skjønte og det ble ingen andre bestillinger av dør bak i kabinen.
|
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Quote:
Men jeg har forstått litt mer etter hvert som tråden har blitt lenger. |
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Quote:
Quote:
Har du flere dype hemmeligheter aa roepe i boken din..?? :p . |
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Quote:
Joda, det kommer nok et lite knippe av "hemmeligheter". |
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
VC-10: Du har sannelig rett. Var ikke klar over det fantes noen få eksemplarer med disse dørene.
OJB: Prosjektet er nok ikke fullstendig dødt. De har nylig kjøpte den største hangaren på Lelystad og flyttet inn en del flydeler og utstyr. Men at de kommer seg fra utviklingstadiet og opp i lufta tviler også jeg litt på. Men vi kan vel alle være enig i at dette er litt spennende! Skal ta en tur innom senere for å se om det har dukket opp noe mer:) |
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
En link til hjemmesiden http://www.rekkof.nl/ Denne hjemmesiden ble forandret for noen måneder siden. :question:
|
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Quote:
|
Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?
Rekkof har sikret seg finansiering av første prototypen. Jeg var sikker på at dette var ett dødt prosjekt, men Nederlenderne har jo alt reddet Saab, så dette blir kanskje ikke så søkt.
http://www.flightglobal.com/articles...prototype.html |
All times are GMT +2. The time now is 01:54. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.