![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ukens vintips kommer en dag tidligere enn planen... Men denne uken blir hektisk og i morgen er det familiemiddag med storebror og svigerinne og i den anledning kommer ukens vintips nettopp fra deres hjemstat - Washington. Columbia Crest var det broren min som introduserte for meg for over 10 år siden - den er fortsatt blant mine favoritter.
Columbia Crest Cabernet Sauvignon 1999 koster NOK 159 på Vinmonopolet. Passer godt til storfe, lam eller ost. Men! også til en god bok i go`stolen. Dyp rød farge, solbær, mynte og eik er litt av stikkordene som importøren kommer med - prøv heller selv!!! God vin - god uke - god helg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Noe av det jeg virkelig setter pris på med å være tilbake i Norge er tilgangen på god vin.
I helga var det på tide å finne frem en flaske som har ligget i kjelleren fra før jeg flyttet til USA, og de årene har gjort godt! Vinen ble drukket til en hjortestek med tilbehør. Vinforum skrev våren 2004: Produttori del Barbaresco ,Piemonte Italia 199,- Sublim nebbiolo med flott frukt og innslag av kirsebær, høstløv, blomster og trøfler på duft. Rik og sødmefull vin med flott syrlighet i munnen og tørr og stram finish. Åpen og tilgjengelig allerede nå, men holdbar i minst ti år fremover. Tre glass i Gambero Rosso og den beste standard barbaresco fra Produttori i manns minne. ****(*) I dag selges årgang 2003 på polet, som ikke var en årgang på linje med 1999. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Men så er vel også 1999 regnet som beste år for Barolo/Barbaresco i "manns minne"!
![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nam-nam... Nå skal snart de røde flaskene åpnes sammen med storebror og svigerinne...
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ScanVin tips nr. 16 i 2007 | FBU 4EVER | Flyforum | 3 | 20-04-2007 15:12 |