![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
En rykende fersk rapport fra en tur som endte i går..
Savnet etter Florida ble ganske stort etter en uke tilbake i norge, og jeg fikk daglige oppdateringer fra Senior som da hadde emigrert til Cocoa Beach for sommeren. Jeg nevnte i en bisetning til Dragen at det hadde vært gøy med en helg hos fatteren og hun sa «kan du ikke ta en slik poeng-tur».. Hadde vi ikke vært gift så hadde jeg fridd igjen.. Dragen er en keeper. Jeg sjekket litt og fikk tak i OSL-FRA-MIA på business og så at det var mye ledig på first. Jeg booket da denne med en skikkelig skitten retur (MCO-ORD-FRA-OSL) med United i monkey. Et par dager senere kom First opp som ledig og en enklere MCO-FRA-OSL i monkey. Da booket jeg.. Hele booking prosessen med SAS nå i august var så himla dårlig og egentlig skremmende (Dette er egentlig en lang rapport i seg selv og jeg blir bare dårlig humør av det) Her var det feilbookinger, plutselige avbestillinger og massivt med hvite og til tider mørke løgner. Noen ganger var det ledig noen ganger ikke.. Man legger på og ringer igjen – og plutselig forandrer alt seg.. Det er skremmende.. Helt sirkus. Flyet går 06.05 fra Gardermoen så jeg var litt i tvil om transport-måten, men etter litt om og men så ble det min favoritt kjøre til P10 (og da siden det ikke var noe First på returen og lettere å fly tørt) Stå opp 0330 er alt for tidlig for meg og spesielt etter en svakt utagerende middag kvelden før med noen tidligere Dubai-naboer. Det var egen Lufthansa innsjekk på OSL (Det var nytt for meg) hvor køen på First/Business/*A var lenger enn monkey-køen. Jeg holdt meg i den køen for det da jeg hadde lyst på denne fine First mappen osv. Paret før meg skulle også fly First og de argumenterte for å få «HON» tag på koffertene sine – da tenkte jeg at dette er nok med-forumister. Jeg fikk «HON» tag automatisk, men ikke den magiske mappen som jeg måtte spørre om. Virker som de ikke er drillet så veldig på First, men fra OSL er det vel stort sett bonus-jegere allikevel. Gull-kantinen var faktisk åpen 0500 og den var det virkelig deilig å puste ut litt med en liten frokost.. Helt stille og nydelig stemning blant de ansatte. På flighten OSL-FRA kom faktisk pursheren bort til meg og fotalte «Mr Sud» at jeg måtte på ekstra sikkerhetskontroll (så da at jeg hadde SSSS på boarding passet) så hun hadde tatt seg friheten til å bestille en bil til meg så jeg kom meg fot til FCT (dette selv om flyet skulle til gate) og får en mye mer «komfortabel» sjekk.. Dette er jo for en nerd egentlig kun good news, men det sto dessverre en VW Van (en veldig fin sådan) og ventet.. Han kjørte meg til Terminal A og fortalte at jeg måtte gå ut til venstre osv. Der var den ekstra sjekken ingenting annerledes enn vanlig, ikke en gang mer enn en non-US flight en gang.. Merkelig opplegg. FCT begynner å bli rutine nå (regnet ut at dette var min 13nd first flight de siste årene) og du kjenner igjen noen av dem.. Tre ender var fort på plass og det ble egg og bacon med Bollinger til frokost.. Denne gangen klarte jeg ikke å nyte terminalen så mye da jeg var grise-trøtt og savnet reisefølge å nyte det med. Jeg spurte pent om noe annet en VW van til flyet og sa vanket det en speller ny Cayenne Turbo.. Imponerer meg at de velger dette over en mer eller mindre helt lik vanlig Cayenne til halve prisen når de allikevel sjeldent kjører over 80. Denne turen til flyet er alltid like magisk.. Sjåføren fulgte som vanlig inn i heisen og overleverte deg til gjengen.. |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Weekend-tur til Florida | SudCaravelle | TripReports | 59 | 04-04-2019 09:11 |
En meget kort TR | S. Holberg | TripReports | 3 | 20-09-2009 12:22 |
Meget Meget sjelden gjest på Tromsø i dag! | LN-KRF | Bilder & foto | 19 | 28-08-2007 22:38 |
Meget sterk vind i Florida .. | Herlov | Flyforum | 1 | 05-06-2005 00:54 |