![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
De beste flyplassene
München blir kåret til beste storflyplass, og Charles de Gaulle til den verste. Er du enig? De beste flyplassene |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Aldri vært i MUC, men at CDG er den værste falt ikke akuratt som noen bombe!
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]()
Spørs hvor langt forbrukerne til Aftenpoften har vært, men jeg liker HKK veldig.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Synes ikke CDG er såååå ille, helt midt på treet. Orly er langt bedre i Paris. Jeg skjønner ikke hvorfor München gjør det så bra, det er trangt der, hvis de ikke har utvidet siden sist jeg var der. Kremen av drittflyplass må være Beauvais!
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Kan ikke begripe hvorfor de ikke har nevnt HKG. Fantastisk flott flyplass.
Den er utentvil blant topp 5! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mine synspunkter om Europeiske flyplasser:
Vil vel si meg enig i at CDG er rimelig ille, men problemene på CDG er: Om du har en transfer, må du ofte sjekke inn på nytt og få nytt BP. Det er ingen transfer check in overhodet på CDG, du må ned i kjellern og sjekke inn. Loungen til SK og UA ligger i 10 etasje og om du ikke er kjent må du ha en GPS for å finne frem. Du må også ut av Schengen for å komme deg inn i lounge, deretter inn igjen for å ta flyet. Kan ikke skjønne at de synes AMS er så bra. Punkt til punkt er AMS ok, men har du en transfer (og det har de jo kritisert LHR for) fra B terminalen til USA terminalen, tar det en god halvtime + passkontroll å komme seg igjennom kaoset. Lengste spaserturen på noen flyplass i Europa. Er du så heldig å få den nye rullebanen, ligger jo den så langt unna at du nesten er i Belgia. LHR har kun et problem: Kun 2 rullebaner. Holder du deg innenfor *alliance, er det null problem å ha en internasjonal transfer på LHR. 3 feite lounger ligger også på rad bortover og shopping er bra. Du har også en meget effektiv fast track på både pass og sikkerhetskontroll. Det er også lett å ha en transfer til både BD og BA, lettere enn å spasere skoene av deg i AMS Når det gjelder MUC, har jeg faktisk aldri vært der, men har sansen for DUS, men ikke FRA. FRA er bare kaos og manøvrerer du litt feil, må du igjennom passkontrollen flere ganger unødvendig. CPH er en meget effektiv flyplass selv om det begynner å bli litt dårlig plass rundt om i terminalen. Min favorittflyplass og ha en transfer på er ARN, kjapp og enkel. Punkt til punkt i Europa, synes jeg at LHR er best som SAS kunde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
edit. orddelingsfeil |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Synes Schiphol fungerer veldig greit. At den har 1 terminal gjør jo at en kanskje må gå litt lenger, men man slipper busser og tranfer mellom terminaler som i mange tilfeller er mer stressende etter min mening.
Utsikt på flyplassene teller jo ogås nå, men foretrekker vanligvis at flyplassene er effektive, selv om man kan være heldig å ha "krem utsikt" (tror det skal være "kremutsikt") ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
AMS er en favoritt. Den er godt designet, særlig når man har Schengen-Schengen-connections. ARN er bra når man bruker terminal 4 eller 5, men må du rote deg bort i f.eks T2 er det stusselige greier.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Med mindre du har T2-T2 da. Da er det så enkelt det kan bli!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ute på tur
|
![]()
Men, skal vi nå ha enkle flyplasser, så må jeg ta frem Koh Samui, selv om den er utenfor Europa, her er det lett å fotes mellom ankomst, baggasjemottak, forbindelser, og konge utsikt, samt lite sjenerende vinduer for spottere. Alt i alt ideelt.
![]() Men sånn hub-messig vil jeg vel si OSL er helt OK for transit. Selv om Oslo kan slite med guffen tåke, så er ikke AMS eller LHR hakket bedre. Selvfølgelig er LHR hva angår lounger (*A sin, UA sin, SQ sin og VS sin for de som skal reise med SQ) helt sjef. Jeg har mindre og mindre sans for CPH, hvor jeg har endt op en gagn for mye å komme inn i A-noe og ut i D-noe eller E-noe og har måtte gå beina av meg. Både LHR, AMS og CPH kan trekkes godt ned for å ha åpne røykesoner i fleng, sånn setter jeg langt mer pris på OSL. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |