![]() |
|
![]() |
#1 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
|
![]()
Jeg får takke for mange gode reiserapporter ved å ta meg tid til å skrive en selv også, det er lenge siden.
Nok en tur til Brussel ble satt opp på reiseplanen. Etter litt leting på Berg-Hanses reiseportal, sammenligning av priser, og en del ønsker om flyselskap så ble det to billetter denne gangen, en billett med SAS TRD-CPH-ATH, og en billett med Aegan ATH-BRU. Første delen av reisen ble også denne gang utført av Stjørdal Taxi, avgang fra gårdsplassen 0445, og ankomst TRD ca tolv minutter etter det. Det er en god del folk på plass så tidlig, men allikevel så er det stille på en måte… Innsjekk og sikkerhetskontroll gikk helt greit, og roen inne i innenriksterminalen holdt seg: (Bilde) ![]() SK2885 til CPH var satt opp fra utgang 43. OY-KFF ventet på oss, denne Crjen fikk SAS levert ny omtrent for 16 år siden. Etterhvert tuslet vi ut i regnet, og jeg fant sete 3D, som er favoritten på Crj900, og med ingen ved siden av meg kom det fort en invitasjon fra Jon Blund. Men jeg fikk meg med meg at vi tok av ca 0550, tidlig avgang, mot vest på R27. Vi landet i medvind på R22L klokka halv åtte, og parkerte på fjernparkering, ble busset greit inn, og da ble det tid til en liten frokost, med dansk vri, oppe hos SAS: ![]() SK777 var satt opp fra utgang D3. Det var OY-KBB, en Airbus 321, som kom ny til SAS i desember 2001, som skulle ta oss nedover til Middelhavet. Seks rader med Plus, fjorten stykker var vi som delte på de setene, hvorav det ene var en bortskjemt liten drittunge av en jente, jeg lurer på hvorfor enkelte voksne vil ha slike barn…? Jeg hadde 6D, og hele raden for meg selv, ok arbeids- og beinplass: ![]() Go-delen var mer eller mindre helt full - så sikkert en ok tur for SAS også dette. Avgangen ble litt forsinket da rengjøringsselskapet hadde sviktet SAS, og det var kabinpersonalet som hadde stått for rengjøringen inne i kabinen. Jeg så ingen forskjell fra “normalen”… Vinden hadde økt litt i styrke, så vi takset helt bort til den andre enden av rullebanen, og tok av klokka 0905 fra R04R. Man kjenner liksom at flyet er litt stort og litt tungt, liker den følelsen! Opp i lufta kom vi, og tok en sving mot styrbord, passerte rett over tårnene til Øresundbroen, og så ble kursen satt sør(øst)over, over Polen. SAS Plus skiller jo ikke mellom lange og korte turer i særlig grad, CPH-ATH var estimert til 2:45 i flytid, men ikke noe mer frokost enn om man hadde tatt turen til AMS, men, gult er kult: ![]() Det er en lang flytur dette her, og man må ha lunsj også: ![]() Det hr jo vært skrevet litt om den berømte gardina, og hva som skjuler seg bak den. Vel, sånn så det ut mye av turen, men de som jobbet i kabinen var trivelig serviceinnstilte, to ganger gjennom kabinen med tralla, pluss “SAS Store”, og de bar ut flere brett med ulike bokser og flasker bak til svenskene i Go på tur. ![]() Det var en veldig ok tur, alt i alt! Jeg la merke til at de bare var fire i kabinen på denne turen, men de har gjerne litt god tid på en slik tur. Kofferten kom i Athen, og jeg ville teste Aegans lounge, mye drikke, lite mat som vanlig er, men ok lokaler: ![]() Så da er det bare å vente på A3 622 til Brussel, foran gardina på 1D. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,152
|
![]()
Bra snartur til BRU via ATH ja.
![]() Skal selv via BRU 4 Mai, på vei til MLA. Vet du om ølbaren har gjenåpnet der eller? Var stengt for oppussing for et par uker siden når jeg var innom.. Takk for titten, 3D eller 3F er favoritten min på CRJ`en også. Gleder meg til å se servicen på Aegan. God tur videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
|
![]()
De har åpnet gjennomgangen mellom A og B på bakkeplan nå, men ikke sikker på den ølbaren, men sjekker på fredag på vei hjem!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,152
|
![]()
Takk skal du ha, den mellomlandingspilsneren på BRU er god å ha med seg.
![]() God tur! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
|
![]()
Ehhh... vanlig pils? I Brussel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Takk for fin rapport! Ser frem til resten. CRJ'ene har vel ikke blitt 16 år allerede ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,152
|
![]()
Hehe, pils og pils.. Blir nok en Leffe av noe slag, men liker ølet bedre lyst enn mørkt!
Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
|
![]()
Takk for titten så langt. Har du noen flere bilder fra Aegean sin lounge på ATH?
Ser frem til fortsettelsen.
__________________
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
|
![]()
Kimpe: Det er en Leffe-bar ved utgang A44. Telte litt feil på Crj-alder ja. Skal legge ut resten i løpet av kvelden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,152
|
![]()
Takk hanswest!
Får prøve den da, om den store i vrimleområdet før rulletrappene fortsatt er stengt. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
travelling nerd
Join Date: Nov 2011
Posts: 101
|
![]()
Fin rapport, dette!
.................................................. http://www.reiseportalen.blogspot.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
|
![]()
Jeg hadde ikke sendt kofferten gjennom Athen, så ved ankomst tuslet jeg ned i bagasjehallen og plukket opp kofferten min, gikk til avgangshallen og fikk sjekket den inn igjen.
Jeg hadde god tid, det er en luksus når man er ute og reiser. Jeg tenkte at jeg fikk begynne med å sjekke ut Aegeans lounge på ATH, med gode minner fra deres lounge på Thessaloniki i minnet. Utvalget i drikke kan man ikke klage på: ![]() Men som vanlig ofte er, utvalget i spiselig er det heller dårlig med. Jeg gikk over til Lufthansas Business Lounge, her hadde de pølser, påsmurt og litt forskjellig, så det er nok den loungen jeg vil anbefale i Athen ja. Jeg skulle fly med SX-DVN, en Airbus 320 som Aegean fikk levert i 2008: ![]() Jeg hadde sete 1D, glemte å ta bilde, men kan erindre at det var plass til beina der fremme. Jeg gledet meg til å teste ut Aegeans business-service på denne turen. Kapteinen annonserte en flytid på 3t10m. Før avgang serverte de god drikke: ![]() Avgang gikk greit, underveis ble menyen delt ut, vinmeny, barmeny og spisemeny: ![]() ![]() ![]() Jeg bestemte meg for å prøve fisken da jeg egentlig stort sett er lei av kylling i alle former og varianter. Bordet ble dekket til forretten først, som smakte utmerket: ![]() Så ikke så verst ut heller… Hovedretten så verre ut, men tro meg, dette smakte mye bedre enn det så ut til: ![]() Og så avsluttet man med dessertbordet: ![]() Dette var søtt! Men smakte litt på alt i alle fall. Vi landet på 25L på Brussel på rutetid. Jeg må si at dette var en av de beste businessklasseturene jeg har vært med på innen Europa. Jeg tenkte litt på det som så fint kalles “value for money”. Hadde jeg flydd TRD-BRU akkurat denne dagen kostet det ca 4800 i Plus. SAS Plus til ATH kom på 1700 kr, og så kostet Aegean-turen 3100. Det var ikke ille. I tillegg spanderte Aegean 2800 Eurobonuspoeng på turen til BRU også, jeg tror dette ble bra valuta for pengene. Jeg skulle bo på Hilton City Centre i Brussel. Det var generalstreik i Belgia da jeg ankom, så ingen tog og busser gikk fra flyplassen, med andre ord, drosjekaos! Jeg gikk opp til avgangshallen, og plukket diskret opp en taxi som kjørte meg til hotellet. En ting jeg liker med gullkort hos Hilton er den lille lappen man får i en konvolutt: ![]() Det var den turen, beklager litt sen skriving av siste del, men skylder på tidsklemma. Er på vei til MUC nå, skal prøve Croatian Airlines, i C-klasse, så får vi en sammenligning... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,152
|
![]()
Takk for titten og god tur videre!
Skal passe på Brussel for deg i ettermiddag, på vei dit fra OSL nå, før en øl og videre til Malta etterpå. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
Flott rapport hanswest -ser Aegean leverer varene.....synd bare de er så treige med det A3-gullet sitt
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
|
![]()
Kimpe; takk for det. Alltid litt bekymret for at Leffen blir for gammel der borte...
LN-FHU, jeg beklager at jeg ikke tok oppe det med A3-gull. Men som de sier, den som venter på noe godt osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Finfin rapport dette!
Alltid en glede å lese om andres omveier ![]()
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
Join Date: Apr 2015
Location: Alta/ENAT/ALF
Posts: 4
|
![]()
Takk for rapporten, hanswest.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
|
![]()
Det er frokost, den gule eska, på vei nedover på SK777. Og full Var-service, hvis man er nøden etter rundstykker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
Join Date: Apr 2015
Location: Alta/ENAT/ALF
Posts: 4
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilder - Heathrow gjennom 70 år | Discus | Flyhistorisk forum | 2 | 08-05-2016 19:36 |
Forskjell mellom SAS Business mellom Europa 1/Europa 2 | 737-405 | Reiseforum | 29 | 24-04-2012 11:42 |
Lokaltur Trd-Cph, Cph-Osl-Trd nov 2011 | hanswest | TripReports | 9 | 04-11-2011 19:47 |
Ny pc gjennom security | Robin882 | Reiseforum | 17 | 17-11-2010 19:57 |
84 millioner gjennom OSL | DY | Flyforum | 0 | 08-10-2004 17:12 |