![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 200
|
![]()
A320 blir mer og mer populært både i Europa, Amerika og Asia. I Europa er det vel nå kun noen få operatører av 737, A320 er den dominerende flytypen når det gjelder narrowbodies.
Til og med i USA er tradisjonelt lojale Boeing-operatører som American og Delta i ferd med å skaffe seg betydelige Airbus-flåter. Hvorfor er både SAS (i Norge) og DY fortsatt så lojale overfor Boeing og 737? Hva er det som gjør at nesten alle de store europeiske nettverksselskapene har gått fra 737 til A320 de siste 20 årene, mens ingen norske selskaper har gjort det samme? |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Litt mimring norske flyselskaper | S L A | Flyhistorisk forum | 56 | 14-09-2024 11:13 |
Flyselskaper med norske nettsider | flyKSU | Flyforum | 17 | 11-11-2013 05:42 |
Hvorfor så få Europeiske flyselskaper til Qatar? | Blouberg | Flyforum | 7 | 10-03-2013 09:31 |
Fare rules og slikt - hvorfor blir denne reisen kun priset i businessklasse? | Enhanced | Reiseforum | 7 | 25-02-2012 17:37 |