![]() |
|
![]() |
#1 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,050
|
![]()
Rydder litt i gamle sysaker, og kom over inflightmagasinet `Horisont - Sas Norge` fra 1986.
Det var i de dager jeg hadde mine første flyturer med selskapet, litt fornøyelig å se at både DC-8, DC-10 og 747 fremdeles var i flåten på det tidspunktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 895
|
![]()
Takk for denne. Hadde vært fint å ha prøvd disse flotte maskinene...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Artig gjensyn, det er vel et tegn på at man begynner å bli gammel når man tenker at "jøss, er det ikke lenger enn siden 1986 at de opererte DC8"!
Gode minner ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,050
|
![]()
Jeg skjønner vel at min flyinteresse ikke var våknet i 1986, gjorde aldri noe forsøk på å fly noe annet enn det som kom min vei, som stort sett var DC-9 og F-27.
Trøsten er at DC-8-62´n vi fløy i fjor er en ex. Sas maskin, i tillegg til Scanair, Thai Airways, Thai Airforce og ikke minst Air Marshall Islands´ ´Little Amy´. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
Join Date: May 2011
Location: Beijing
Posts: 28
|
![]()
Morsomt. Er det noen som har tall på hvor mange fly de hadde av hver type?
Med unntak av DC9-XX har vel SAS ofte vært beskyldt for å heller prioritere spredning enn strømlinjeforming i valg av flytyper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,387
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 372
|
![]()
Ser at både Combi og B747B i SAS hadde reduserte MTOW i forhold til det som Boeing tilbød på den tiden. Kan det være skrivefeil på B747B? Combi kan være rett, AF hadde noen med samme reduserte vekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
|
![]()
De hadde vel MTOW som sto i forhold til da de var nylevert, i hhv 1971 for de første og i 1981 for den siste.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS DC-4 40th anniversary 1946-1986 | HH-TRD | Samlerhjørnet | 1 | 26-11-2018 09:34 |
SAS's A340-flåte | Someone | Flyforum | 37 | 25-05-2017 14:38 |
SAS for forretningsreisende anno 1983 | SK384 | Flyhistorisk forum | 16 | 22-02-2012 21:44 |
SAS sin logo anno 1972 | Tommy777 | Flyforum | 14 | 28-07-2009 22:29 |
SAS IC-flåte | DonRuud | Register- og ATC-Forum | 7 | 19-10-2008 12:15 |