![]() |
Sas´flåte anno 1986
1 Attachment(s)
Rydder litt i gamle sysaker, og kom over inflightmagasinet `Horisont - Sas Norge` fra 1986.
Det var i de dager jeg hadde mine første flyturer med selskapet, litt fornøyelig å se at både DC-8, DC-10 og 747 fremdeles var i flåten på det tidspunktet. |
Re: Sas´flåte anno 1986
Takk for denne. Hadde vært fint å ha prøvd disse flotte maskinene... :)
|
Artig gjensyn, det er vel et tegn på at man begynner å bli gammel når man tenker at "jøss, er det ikke lenger enn siden 1986 at de opererte DC8"!
Gode minner :D |
Jeg skjønner vel at min flyinteresse ikke var våknet i 1986, gjorde aldri noe forsøk på å fly noe annet enn det som kom min vei, som stort sett var DC-9 og F-27.
Trøsten er at DC-8-62´n vi fløy i fjor er en ex. Sas maskin, i tillegg til Scanair, Thai Airways, Thai Airforce og ikke minst Air Marshall Islands´ ´Little Amy´. :) |
Morsomt. Er det noen som har tall på hvor mange fly de hadde av hver type?
Med unntak av DC9-XX har vel SAS ofte vært beskyldt for å heller prioritere spredning enn strømlinjeforming i valg av flytyper. |
|
Ser at både Combi og B747B i SAS hadde reduserte MTOW i forhold til det som Boeing tilbød på den tiden. Kan det være skrivefeil på B747B? Combi kan være rett, AF hadde noen med samme reduserte vekt.
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 09:41. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.